Stina Svensson

Alla inlägg under september 2009

Av Stina - 30 september 2009 20:00

Ja så är det just nu, pluggande, ridande och tränande. Blir lite tjatigt ibland, jag gillar tränandet och ridandet men pluggandet skulle jag lätt kunna vara utan.

Det är ganska mycket just nu inlämnings upg. på fredag, prov på fredag, 40 glosor tills imorrn (torsdag), prov nästa vecka tisdag, redovisning på staden och framtiden på tisdag m.m + alla små läxor som blir......jag vill ta studenten NU!!!! vi fick i varje fall prova ut studentmössor i går vilket var kul, tittade även på lite student kläder och jag tror det blir lite sådana med. Ja just det mina skolfoton har kommit ochså och jag blev faktiskt riktigt nöjd med dem vilket är väldigt ovanligt:) jag brukar bara vara missnöjd men de här var helt okej:)


Ja ja annars så rullar allt på som vanligt, hade ledigt 2 dagar förra veckan så då kunde jag ägna lite extra tid åt hästarna vilket var både skönt och kul, nej nu borde jag sätta mig med religion upg. så jag kan fixa lite annat och sedan gå och lägga mig, jag bjuder på en bild på mig och Ceasar:)

  

Av Stina - 24 september 2009 20:52

Nu har Ceasar precis blivit ny skod:) jätte fin blev han så nu antar jag att han går runt i hagen och testar sina nya dojjor;) Mamma och jag var nere på rinken idag med Ceasar och Rezy vilket gick jätte bra , Ceasar tittade på precis allt på vägen ner men blev inte rädd och Rezy gick jätte fint nere på rinken. Jag hoppade upp på henne en stund för att känna hur hon känndes och det gick jätte bra:)


Igår var jag även och gymmade i 1,5tim och eftert det simmade jag en halv km så idag har jag lite träningsvärk men det känns jätte skönt. I morgon har jag tänkt rida Chimal och ha Ceasar som hand häst för första gången så vi får se hur dt går:)

Av Stina - 22 september 2009 20:16

Ja det har blivit mycket bloggande nu, jag vet inte varför det känns bara bra att skriva så det är bäst jag passar på för jag kommer antagligen komma in i en period som det inte blir någe skrivande alls i:/


Jag har i varje fall tänkt skriva lite nu igen och den här gången handlar det om hur intressant det kan vara att se vad hästarna har för roller i hagen, min lilla älskling Chimal som alltid har blivit iväg jagad av alla andra hästar och varit mobbad har hittat någon han kan bestämma över och verkar njuta nått grymt. Plutten Ceasar därimot är den som är lägst i rang, vilket inte är så konstigt med tanke på att han är mycket yngre än de andra och ny i hagen men det är i varje fall häftigt att se hur mycket respekt han har när Chimal bara lägger bak öronen, han har verkligen respekt för honom. Så vi får se hur det går att rida busarna C tillsammans. Alltså jag på den ena och den andra som handhäst men det är väll lika bra att prova nu när båda två regelbundet skrittar massor för i såna fall kan jag ha tid att skritta båda två mycket längre eftersom det blir två för en;)


Annars så är det mycket arbete från marken med Ceasar, som halter och att han ska koncentrera sig på mig så han lär sig att det är mig han är med och inte alla andra framför allt, allt annat. Han tittar väldigt ingående på allt vilket är bra men när vi väll kommer iväg och tävlar första gången vill jag att han ska kunna finna ro hos mig när allt annat runt omkring är stressigt så det kommer funka. Chimal därimot skrittas och går lite lätt dressyr nu på hösten så han får lite paus och ska snart sättas igång lite mer i dressyren så han inte blir uttråkad vilket han har en tendens att bli, och uttråkad betyder jävlig att rida, bocka, dra och vara almänt jobbig och okoncentrerad. Han behöver ridas med lite jobb, huvud elller fysik spelar ingen roll men aktiveras på nått sätt måste han och paus på mer än två da   gar är inte kul:) Men jag är van vid hans persolighet och tycker det är kul md en häst som säger: Du nu lullar vi runt för mycket jag vill göra nått.

Det är min beby i ett nötskal och det älskar jag med honom.

Chimal för alltid<3

Av Stina - 22 september 2009 13:20

Ja så känner jag just nu, jag har varit trött hela dagen i skolan och känner absolut ingen lust att jobba utan bara sova....Ska och borde igentligen gymma idag men det lutar åt att det får vänta tills i morgon eftersom att jag är döds trött och måste plugga till ett prov imorgon, så hästarna får ta paus på 2 dagar desutom glömde jag mobilen hemma(klantigt jag vet) så jag kan inte ringa mamma och be henne hämta mig när jag kommer hem till vretstorp med bussen och jag har ignen lust att gå hem efter att ha tränat hårt och sedan ovanpå det orka plugga Kemi:( Så jag får helt enkelt skjuta på gymmningen för att plugga, fast jag mycket helre skulle gymma.


Nej nu ska jag återgå till mitt projekt arbete, "Robin Hood - Sanning eller myt".


 - Helt underbart citat från Andrea på staden och framtiden(en kurs jag läser) "Seen that, done that" om ett par pelare på en byggnad.

 

Av Stina - 21 september 2009 15:42

Ja då var den överstökad och jag tycker att vi gjorde ett jäkla bra jobb:) Själv ritade jag hästar på morgonen vilket gick jätte bra, alla hästar stod snällt stilla medans jag försökte få dit lite färg på baken på dem;) Sen satt jag i ankomst nästan hela dagen och även där gick det bra, fick hjälp av 3 andra och jag tyckte vi gjorde ett jätte bra jobb och så var jag prisutdelare med hjälp av Viktoria Boberg.

I 120km klassen vann Annelie Eriksson på Zsulemi, i 80km vann Nicole Sundin på Lilla Botanic:)


Ja det är väll inte så mycket mer att säga det går säkert att läsa om tävlingen på lite blandade distans sidor så vill ni ha mer info får ni leta där;)

Jag ska aldeles snart lägga ut lite bilder i fotoalbumet så ni får väll ta er en titt där men jag lägger ut några smakprov här:)

Start 120kmMålgång, Nicole Sundin/Lilla Botanic

Målgång, Emma Söderström/Ohio       

Av Stina - 19 september 2009 18:45

ja imorgon åker vi hemifrån ca 4.45 på morgonen men inte för att tävla.....nej vi ska vara funktionarer:) Bosse har lagt banorna, mamma ska vara speaker och jag ska rita hästar på morgonen och sedan ska jag sitta i ankomsten. Jag tror även jag ska vara pris utdelarepå efter middagen:)


Men jag hoppas ni har tänkt komma, om inte eran förlustFlört Jag tänker ialla fall ha jätte kul och jag hoppas att alla andra funktionärer, ryttare och groomar ochså kommer att ha det.

Billingeritten 2008  

Av Stina - 15 september 2009 08:28

Nej det gör jag definitivt inte, har varit förkylt i typ 1vecka nu. Jag är inte rå förkyld med feber och så & inte heller lite snuvig utan det är en sån där förkylning som ligger precis under feber gränden så du mår piss hela tiden och den går aldrig över. Inte för att jag riktigt låter den gå över eftersom att jag har måste vara i skolan och måste rida Chimal & Ceasar. Så nästan alla dagar tar jag mig iväg till skolan men idag bestämde jag mig för att vara hemma eftersom att jag MÅSTE till skolan i morgon och på torsdag.


Och så får vi ju trevliga gäster i helgen:)


Av Stina - 13 september 2009 18:11

Ja det rullar på här hemma och Ceasar verkar trivas ganska bra:) Har ridit grabbarna C idag (C= Chimal & Ceasar) och det funkade jätte bra med dem, först var mamma och jag ute på Ceasar och Rezy igen, han var pigg och glad, skrittade ifrån Rezy och så men när vi träffade på en traktor som skördade halm på ett gärde vi red förbi var han inte så kaxig längre. Då började han trampa runt och så men höll sig i skinnet ihoptrykt bakom Rezy, hon har blivit som en beskyddande liten mamma åt honom när vi är ute vilket är jätte kul att se, ja menar Rezy beskyddande det är jätte konstigt men nu när Pontus är borta är hon äldst i hagen vilket är nytt för henne så nu är hon den gamle och erfarne;) hihihi, lite kul tycker jag och de som känner Rezy förstår nog vad jag menar hon är ju inte direkt världens mognaste häst om man säger så;)


Så har jag ju ridit min lilla älskling ochså, han undrar vad det är för liten skit som får mammas uppmärksamhet men Chimal kommer alltid vara bäst så är det bara. Vi var ute och skrittade i typ 1tim ensamma och så fick han trava lite mer idag, gud vilket steg han har när han har överskotts energi men ändå lyckas hålla sig avslappnad man bara flyger fram det är helt overkligt:) att rida Chimal såna dagar är som att flyga fram på moln, det är som en dröm som inte borde kunna slå in för att det är så overkligt, underbart och perfekt.

Men när han är på det humöret så slår det in, det kommer aldrig finnas en bättre häst, aldrig någonsin.....


För alltid den bäste, Chimal<3

Chimal  

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards