Stina Svensson

Alla inlägg under december 2009

Av Stina - 30 december 2009 18:41

Ja det har inte varit mycke uppdateringar här den senaste tiden och det kommer väll kanske inte bli bättre på ett tag, jag har en himla massa att göra med hästar, jul, nyår, läger och mängder av plugg:( Men men, det är bara att kämpa på, börjar komma någon vart med böckerna jag läser och med lite uppsatts arbeten som ska vara klara efter jul lovet. Hästarna rids, inte direkt efter schema just nu med tanke på att det är upp till -20 en dag och nästa -10. Det går ganska mycket upp och ner så när vi kan blir det ut och jogga i tung snö och vissa dagar vanlig skritt snö pulsning. Idag blev det skritt pulsning för Rezy och Ceasar, det gick jätte bra och Ceasar som gick bakom Rezy upptäckte snart att man kunde gå i hennes spår för att få det lite lättare;) Sedan blev det barbacka tur på Chimal i mag hög snö.....Gick bra men det blev bara sån hög snö en liten stund sedan övergick vi till ca 50cm.
Nästa vecka bär det iväg till YR läger, har sån tur så Natta hämtar upp mig i Örebro så jag slipper åka tåg:D Men innan dess julklappsritten på söndag och jag tror jag har det största paketet  
I morgon blir det nyårsfest hos Uffe med Solmunkarna;) Några av min brors kompisar som även jag känner som skapat en förening som kallar sig solmunkarna så jag ska på deras nyårs fest, vi kanske syns där;)

   Dagens -15 tur med Rezy och Ceasar, fint väder va?

Jag och Ceasar, påpälsade och varma:)        

Av Stina - 25 december 2009 11:33

 


 God Jul & Gott Nytt År  


Blev en lite sen julhälsning i år, men bättre sent än aldrig:)

Av Stina - 21 december 2009 13:01

Har städat mitt rum hela förmiddagen och är ännu inte klar. Det mästa är färdigt men jag är en jädra slarver och har inte städat sedan i september när Nicole var här och bodde..... Men nu städas det för fullt i huset men nu får det ta en paus, har precis ätit och nu ska jag ut med Ceasar och Chimal. Ceasar ska få leka lite i snön och Chimal ska ta en lugn liten tur:) Måste även mocka och städa i sadelkammaren:( Men det måste göras sedan får jag återgå till rummet....  

Av Stina - 19 december 2009 16:40

Ja kalt och massor av snö det är de nu, men det stoppar inte mig. Blev en skrittur med Chimal idag(svin kalt) och lite lätt dressyr på Ceasar, mamma kom och tog några bilder på dressyren och de kommer nu.

             

Vilken snygging va?   Lite försök till en galopp fattning men det blev mest bockningar:)

Skriver mer sen för nu ska jag iväg till farmor och farfar och käka middag där:)  

Av Stina - 18 december 2009 19:12

Yes nu är det jul lov, och vet ni vad det känns helt UNDERBART, sitter skönt just nu:) Känns inte som att det kommer bli ett lugnt lov direkt utan det kommer vara späckat med lite olika aktiviteter, som vanligt mest häst<3


Finns så mycket jag ska göra, plugga så klart:( surt men men det behövs göras, det är ju bara en termin kvar nu sedan är det studenten:D fy fan vad skönt. Hoppas på att få jobb, har ju tänkt utbilda mig till hovslagare men jag vill nog ta en liten paus först så det blir jobb sökande. Sedan är det ju julklappsritten den 3 januari hos Camilla, Ceasar ska få komma ut är det tänkt. Hoppas det går bra:) Sen blir det läger 5-7 januari utanför stockholm med många underbara distans människor, hoppas inte jag är den enda härifrån som ska åka för jag vill inte åka själv..... Känns lite trist att jag kanske måste ta med mig saker att plugga på dit, men så kan det va.


Har nu pratat med Helen (Ceasars ägare) om en möjlig tävlingssäsong, ganska säker vad det blir men inte helt spikat än, antagligen blir det två 50km och sedan två 80km. Hoppas det går bra. Fick föresten en väldigt mysig och kul men kal tur med honom i går, började inte förens 13.50 så vi drog ut på förmiddagen på en sväng. Tror ni han blev busig i den 10cm "djupa" (djupt för att vara här) snön eller? Vi hade i varje fall jätte kul:)


Så idag blev det jul avslutning i skolan, esteternas show var som vanligt jätte bra och jag tog några kort, mest med Camillas kamera (som var med i showen) men några få jätte dåliga med min, min kamera suger, det var lite rökigt därinne, och bra mycket häftigare och mysigare än vad som syns. Så bilderna ser lite tråkiga ut men det var de definitivt inte:)

  Jag, sminkad. Är alltid det på avslutningarna, annars inte.   Pernilla och Camilla närmast stolpen.

 

Josse

Av Stina - 15 december 2009 12:28

Ja vet att jag nyss skrev ett inlägg men jag kan inte hålla mig, det snöar!!!! I närke, inte så lite heller just nu är det nog hela 2cm i Hallsberg och antagligen ännu mer hemma:) Det är bara att hoppas på att det ligger kvar ett tag så det inte töar bort, blir rått och kallt med regn och halka igen....Jag tycker inte om vintern men hellre lite kallare, tort och snö än regn, tö och halt.

Av Stina - 15 december 2009 12:05


Ja nu kommer en av bilderna från ridturen, orkar inte lägga in nån mer. Har slutat för dagen, eller ja typ jag ska göra projektarbete i en timme så jag ska göra det innan jag går och tränar så jag kan åka hem sedan.


Blev kort dag idag, idrott(simning:) vid 9.20 - 10.05

det var den ända lektionen jag hade idag, så sen käkade jag lunch med kompisarna vid 10.30, jul lunch. Inte jätte gott men okej.

Sen har jag gjort lite på Naturkunskaps labbrapporten och nu tänkte jag göra projekt arbete.


Min HAF pad har kommit idag:D beställde igår och den kom till Sojas idag så jag ska hämta ut den när jag åker hem sen:)

Ska även beställa chaps i veckan, beby blå så klart....


Just nu sitter jag och lyssnar på "Supermassive Black Hole" låten är med i Twilight när de ska spela baseboll, den är helt underbar:) Lyssnar även lite på

"Eyes on fire" som även den är med i Twilight, helt underbara låtar. Lyssna på dem, det är värt de.

Av Stina - 14 december 2009 06:47

Hade en jätte trevlig tur med Jessica och hennes islänning(kommer aldrig ihåg namnet, kan difinitivt inte stava till det), jag red i varje fall på Ceasar och han var på riktigt bus humör, han gjorde långa bock serier när vi tänkte trava lite, som tur är har Jessicas häst som är ny importerad inte hunnt få upp kondisen så vi skrittade nästan bara:) Så Ceasar hann inte busa så mycket, Malin tog lite bilder när vi kom hem och jag tänkte väl slänga ut dem här och på hemsidan när jag får tid.

  

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards