Stina Svensson

Alla inlägg under mars 2010

Av Stina - 24 mars 2010 17:23

Ja ha då har den årliga vår och lagom till första tävlingen förkylningen kommit som jag varje år lyckas drabbas av:( I år har jag verkligen försökt hålla mig frisk och det har funkat riktigt bra tills mer än halva min klass blev sjuk för då åkte jag ochså på skiten:(


Det är inte bara jobbigt för att jag är sjuk utan för på söndag är första tävlingen, en CR med Ceasar, hela påsk helgen (fre-mån) ska jag på YR läger i katrineholm, under hela mitt lov kommer jag få 3 dagar hemma för på fredagen efter påsk bär det av mot skåne, Vedemaritten och 120km** på Chimal så en förkylning finns det helt enkelt inte plats för....


Så idag blev det helt enkelt till att stanna hemma för att försöka bli friskt från denna hemska sjukdom som inte ska få förstöra början på tävlingssäsongen som för mig innebär vår och i år har den varit extremt efterlängtat samtidigt som det har funnits med en hemsk känsla av total förskräkelse inför Chimals kommande start..... Den har bara närmat sig mer och mer, snabbare och snabbare och på nått sätt har jag inte hunnit med, den jobbigaste känslan är tanken på att återigen bli utesluten, jag har gjort allt jag kan men det finns alltid nått som kan gå fel hur väl förberedd man är och det är det jag är rädd för. Och förkylningen gör det inte bättre:(


Ovanpå det har jag ett projektarbete jag måste bli klar med + mycket mer att göra i skolan:( Det är väll bara att hålla tummarna på att det ska gå bra nu.

 

Av Stina - 22 mars 2010 19:17

Ja det är vad jag känner när jag tänker på vad Liza går igenom, att förlora en vän som beryder så mycket är hårt och svårt när man sedan har ett så starkt förhållande som Liza och Kristall hade måste det bli ännu tuffare. Krille var en speciell häst och jag tror att du Liza var den enda som verkligen förstod dig på honom.


Efter att ha hinkat åt er ett flertal gånger så lyckades jag aldrig riktigt förstå mig på honom men du lyckades och det gjorde att ni blev otroligt starka tillsammans, jag hoppas att du tar dig igenom det här och jag finns här för dig. Det kan inte vara lätt.

         

Till Liza & Kristall


Precis godkänd i mål, EM 2006 Tjeckien

Invigning EM 2008 i Spanien

Förbesiktning, EM 2006 i Tjeckien

Av Stina - 14 mars 2010 19:28

Den 6-7 mars anordnade Nerikes distansryttare ett litet ridläger på Markebäck, Själva lägret med boende, stall och mat betalade klubben, sedan hade vi tagit dit 2 instruktörer, en som är hoppningsinstruktör och även håller på att utbilda sig till dressyr instruktör och så var mamma som är centrerad ridningsinstruktör nivå 2 där, det man fick betala var de lektioner man red för valfri instruktör.


Jag bestämde mig för att ta med Ceasar på lägret och så följde mamma och Bosse med utan häst, under lördagen red jag först en hopplektion på Ceasar som gick väldigt bra, han fattde inte riktigt grejen med att lyfta på fötterna när det kom en bom men han skötte sig exemplariskt, tog hela tiden rätt gallop och gick jätte fint under hela lektionen, han koncentrerade sig och försökte verkligen att få ihop det med bommar och hinder, mindre lykat dok men jag är super nöjd med att han försökte. Jag själv som inte haft en riktigt hopplektion sedan jag hade Pysen när jag var 15 som jag hoppade 110cm på och tävlade 100cm på som högst upptäckte att jag lakt på mig lite olater så som att inte hålla händer som jag ska men även att jag kommer ihåg en massa och det var riktigt nyttigt och kul med en uppdatering även om det inte blev så mycket hoppning och inte så höga höjder heller som förr:)


Sedan red jag barbacka en sväng i ridhuset på Ceasar vilket även det gick bra, på söndagen skrittade jag först ut en sväng med Sabina på Zinna vilket var jätte trevligt, tack för sällskapet:) Sedan red jag en lektion för mamma och det gick riktigt bra, Ceasar var lite trött i huvudet sedan dagen innan så det blev ett väldigt lätt pass.

Jag och Ceasar under hopplektionen

Barbacka ridning i ridhuset.


Men men, nu är det bara 2 veckor kvar till Rönningeritten 50kmCR med Ceasar, 3 veckor kvar till YR lägret på Nybygget gård som jag tänkt ta med Ceasar på, och sedan 4 veckor till Vedemaritten 120km** med Chimal:)


Börjar bli riktig pirrigt nervös för tävlingssäsongen i år, värre en vanligt:/ Ceasar är ostartat så det är anledningen till nervosetetet inför den tävlingen sen är jag även nervös för Vedema då jag VERKLIGEN vill bli godkänd med Chimal på 120km nu......


Jag ska försöka lägga in lite fler bilder från lägret i fotoalbumet och sedan en liten blandning av vinter bilder när jag orkar, länken finns här på hemsidan ananrs får ni den här: Fotoalbum


Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards