Stina Svensson

Alla inlägg under maj 2010

Av Stina - 29 maj 2010 12:10

I går blev Rezy skodd inför Sydnärkeritten 80km nästa helg som jag verkligtn ser fram emot, ska bli väldigt kul att tävla henne trotts att hon kan vara en riktig "pain in the ass" hon är VÄLDIGT het att rida men det brukar släppa efter några slingor:) Med mig som grommar på tävlingen kommer pappa & Malin att vara så ska mamma förhoppningsvis vara tillgänglig vid nedpulsning och liknande.


Även Ceasar fick nya skor i går då han dragit av en av framskorna i veckan så vi fick plocka den andra med, så nu har han nya skor fram:) Idag blir det plugga och sedan ska jag rida med Jessica vid typ 17.00 i kväll:)

 

Jag & Rezy på prisutdelning, Isabergsritten 2009

Av Stina - 27 maj 2010 19:48

kan man vara mycket sämre på att uppdatera? Men jag har faktiskt en ursäkt, jag har haft och har fortfarande mängder med grejor kvar i skolan, sista veckan med inlämning är nästa vecka sedn är det bara studenten kvar:D Har två ämnen där jag behöver sätta MVG på sista uppgiften så har jag MVG i kurserna så det är en del press nu så vi får se om jag orkar. Samtidigt som det är massa hästeri...


Vi åkte på A9ritten med Chimal för att rida 80km i ett tempo han och jag trivdes i så vi red i ca: 16km/h på första sträckan där det gick men på grund av all lera som vi skrittade i och Chimals 4 långa kiss pauser så slutade vi på typ 14km/h. Spelar igentligen ingen roll då vi åkte ut på hälta i första grind, krävdes 3 steg så kännde jag att han haltade på upptravet:( Men han är kollad och vi vet felet,planen är att han itne ska tävla mer i år så räkna inte med att se Chimal ute på banorna igen i år, men nästa år då kommer vi igen;)


Nästa helg, 5/6 så ska jag rida 80km på Rezy på Sydnärkeritten, det har blivit lite ändrat för henne då Chimal inte ska tävla mer i år.... Ska bli kul att rida den galna märren;) Har även en till bra nyhet och det är att i agusti ska jag åka utomlands med två kompisar, gissa vart...... Till mitt dröm resemål ROM:D ska bli grymt kul och jagska titta på så mycket byggnader:)


Sika försöka bli bättre på uppdateringarna, ska passa på att säga GRATTIS till Sara och Ronya som tog brons på YR-SM.

Målgång för Sara & Ronya efter 120km 

 

Jag & Chimal


Det finns nu bilder i fotoalbumet från Björkviksritten

Av Stina - 11 maj 2010 18:43

Just nu känns det som om det inte finns någon ork alls, i går gick jag och la mig vid 19.00 sov till 7 på morgonen, var trött hela dagen i skolan sedan har jag varit hemma och ridid nu är jag jätte trött fast jag sov en stund när jag kom hem och klockan är kvart i 7.....


Vad ska man göra, det känns som om jag intehar nått att göra jag blir trött och vill inte göra något,  men men. På lördag är det i varje fall tävling igen, jag ska rida 80km på Chimal och Bosse ska rida 80km på Tippen. Håll tummarna och hoppas det går bra:)


Har inte uppdaterat om hur det gick för mamma på Björkviksritten men det gick finnemang:) hon kom 2:a i 50km klassen och red på 17,1km/h min mamma!!!! Hon och Reza var jätte duktiga och jag ska lägga ut bilder från tävlingen efter A9 ritten nu i helgen.


Har i varje fall en ganska skön vecka, är ledig torsdag fredan så på torsdag bär det iväg till ullared med tjej kompisarna och på fredag ska det packas inför tävlingen:)

 

Mamma & Rezy på Prisutdelningen

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards