Stina Svensson

Alla inlägg under juni 2010

Av Stina - 29 juni 2010 21:15

Längtar jätte mycket till Uppsalaritten och att få tävla Raz el Had 50km, är glad att jag tog beslutet att rida honom kommer bli kul att även få vara på plats och se hur det går för laget, hade varit kul att rida i det men jag är glad för att jag inte rider i det ändå...... Hade som sagt var varit kul men jag tror faktiskt det kan bli ännu roligare att rida Razzen, i varje fall den här gången, inga krav, inga kval som måste göras bara en kort distans som rids för att det är trevligt med distans, rider alltid på grund av det men kraven om kvalning och liknande kan vara lite jobbiga ibland..... Men bara ibland:)


Har i varje fall ledigt imorgon och jag trivs ganska bra som kassörska även om det strular med diverse saker ibland, men jag lär mig mer och mer.... jobbar några dagar till den här veckan sedan är jag ledig hela nästa vecka:) Yeah blir lite övningskörning har jag hoppats, gör inget, ridfa Chimal<3 och sedan Uppsalaritten:)   Jag passade på och lånade en bild på Lilian och Razzen, hoppas det är okej?:)

Av Stina - 27 juni 2010 10:54

I morgon börjar jag jobba och det är väl trist på ett sätt men väldigt skönt på ett annat, att inte kunna ha ett lugnt sommarlov med massor av tid till ingenting är ju lite tråkigt men samtidigt är det skönt att veta att jag har ett jobb och kan tjäna lite pengar:)Nu ska jag plugga lite nummer jag måste veta till kassan på Sojas sedan ska jag ner till Jessica för att hon ska prova ut sadel till sin häst, viserligen en islandshäst men jag tänkte att man kan nog lära sig ett och annat ändå var ju längesedan jag var med på en sadel utprovning som inte var med Star Trekk sadlar. I kväll blir det även en skritt runda på Chimal, får se om jag rider på förmiddgaen i morgon innan jag börjar jobba eller om jag rider efter att jag slutat. Så himla jobbigt med alla dessa bromsar.....Over and out.

Av Stina - 26 juni 2010 20:17

Glad Midsommar



Ceasar åkte som sagt var för ett tag sedan och jag saknar honom jätte mycket men han verkar väldigt nöjd och glad med att vara hemma igen:) Det rullar på lite här hemma och jag börjar jobba på Sojas på måndag, ska bli intressant, skulle mycket hellre ägna sommaren åt att ha sommar lov men jobba och tjäna pengar sitter inte fel det heller. Tanken var att jag inte skulle tävla förrens i agusti, DM med Rezy på Billingeritten men Lilian Tanneby ifrån våran klubb erbjöd mig att få rida hennes Raz el Had, så jag var där och provade honom i torsdags och han var jätte trevlig så på Uppsalaritten blir det 50km med honom:)

      

        Chimal<3                             Ceasar<3

Av Stina - 20 juni 2010 20:04

Ja på Sydnärkeritten 83km med Rezy gick det bra, vi tog oss runt på 15,7km/h vilket var helt okej. Gick inte riktigt som jag tänkt mig då Rezy inte skulle gå överhuvudtaget när hon blev ensam men när hon hade sällskap gick hon som en klocka och det var ju bra. Kom precis utanför placering men det kvittade faktiskt då vi gjorde den här ritten för vår skull. Eftersom jag inte ridit längre än 50km på henne sedan A9 förra året känndes det bra förutom att jag på nått vänster fick blåmärken från stiglädrena på benen men de var bara att uthärda. Förhoppningsvis blir det 80km DM på Billingeritten men vi får se.


I fredags natt åkte Ceasar hem till Helene Moberg (sin ägare) i Sveg, jag bestämmde mig för att inte ha honom kvar då veterinären sa att han minst behövde sommaren på sig att bli bra och efter det kan han inte lova att han skulle funka på 160km så därför bestämde jag mig för att inte behålla honom även om jag verkligen gillar honom. Ceasar har stora delar av sin tid här inte varit fräsch då han redan när han kom i höstas inte var helt okej vilket vi var medvetna om när han kom men efter att det blivit mer problem tog jag det tunga beslutet att låta honom åka hem, för mig psykiskt räcker det med att ha 2 hästar som av och till krånglar och är dåliga. Om ni vill veta mer om hur det varit med Ceasar får ni helt enkelt fråga mig personligen då jag inte vill diskutera det på bloggen.


Men överlag är det ganska bra här hemma, Chimal skrotar i hagen och blir bättre precis som han ska, pysslar med honom och tar promenixer är det jag gör med honom just nu, själv har jag jobbat lite men börjar inte på riktigt förrens vecka 26:) Ganska skönt att få en paus efter studenten och allt som var helt underbar, inte bara från jobb utan även att det är lugnt på häst fronten.


Jag lovar att bli bättre på att updatera, nu ska jag ut och ge hästarna kvällsmat:)

 

Studenten<3 Helt underbart och jätte roligt på Frimis under kvällen/natten

  Sydnärkeritten 83km med Rezy

Av Stina - 2 juni 2010 18:00

Mmmmmm, är det som finns i mitt huvud, har sista provet imorgon sedan sätts betygen och jag tar studenten på fredag nästa vecka:) Har varit en intensiv månad och 2 hemska veckor, i morse när klockan ringde och jag gick ut till hästarna var kroppen så trött att den bara skackade:/ Men nu är allt stress och oros känsla över, men jag kommer ändå sakna mycket med gymnasiet, rutin känslan, kompisarna och några få lärare som varit helt underbara<3


Men även om pluggandet är slut väntar en hektisk period ändå med mycket att göra, i grova drag är det de här som väntar ett tag framöver.


Torsdag; Sista provet och betygen sätts

Fredag; Studentfika hos en kompis som tar den idag och packa inför tävling, Natta + team kommer på kvällen och Annelie + ryttare och team kommer även de.

Lördag; Tävling med rezy, 80km på Sydnärkeritten

Söndag; Titta på hopptävlingar nere på rinken som VRKS har och kanske hjälpa till lite.

Måndag;Ska till Sojas (IKA) klockan 8.30 för att lära mig det jag ska kunna när jag börjar jobba vecka 26 och slutar 13.00 På kvällen ska det grillas med klassen vid Andreas sommarstuga.

Tisdag; Skattjakt på dagen i skolan<3

Onsdag; Förmiddagsfika med klassen och klassföreståndaren.

Torsdag; grillkväll med klassen hos Lisa och fixa åket till studenten.

Fredag; STUDENTEN!!!!

Lördag; på eftermiddagen ska jag till Lindhult (ridskola) och berätta om distansridning.

Söndag; Studentfika på förmiddagen med lite släkt och vänner.


Ska bli så jädra kul:)  

Av Stina - 1 juni 2010 16:50

Idag ska vi iväg till Bottorp och Sabina Rapp för en klubbdag, ska bli kul med häst prat och liknande, tror även vi ska fixa lite inför Sydnärke på lördag då jag ska tävla men mamma och Bosse ska jobba, som groomar följer pappa och Malin med:D


Hoppas på en toppen dag och som det ser ut nu blir det 20 grader under dagen:)

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards