Stina Svensson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Stina - 18 augusti 2010 10:56

Fixade med lite inför univeristet i går, csn och liknande tittade även på mitt schema jag kommer ha och det visade sig att jag kommer behöva åka till skolan max 3ggr/vecka vilket känns jätte skönt. Då kommer jag ha bra med tid till att rida hästarna och träna mig själv inför nästa år. Viserligen finns det inga tankar på 120km nästa år men jag vill ändå att Chimal ska vara tränad för det så vi kan rida och ha kul på kortare tävlingar, önskan är väll just nu att kunna rida en 80km* för att behålla vårat kval, DM och kanske Lag SM om det passar in:)


Men men idag blir det att plocka lite här hemma, iväg till Lisa runt lunch för att umgås lite och sedan rida Chimal på eftermiddagen, ska faktiskt prova en sadel på honom..... En engelsk sadel som möjligtvis skulle kunna fungera för både honom och mig. Drömmen är ju att kunna starta riktigt dressyr någon gång...... Men det funkar ju inte riktigt i min star trekk:(


Hittade lite bilder på mig och Rezy från förra årets Isabergsritt på internet som jag fick lov att ta:D

   

Först är det Zonny Brukner, Jag & Rezy, Lovisa Kjellen sedan vet jag inte vem det är.

Av Stina - 15 augusti 2010 12:09

I December förra året skrev jag en önskelista på vad jag ville ha, tittade igenom lite gamla inlägg nyss och hittade den då och funderade på vad jag skaffat mig:) här kommer önskelistan igen så får vi se vad jag skaffat;)


Min "lilla" önskelista består av:

*Blå HAF pad

*Ny ridhjälm

*Fendrar till Star Trekk:en

*Beby blå chaps

*Körkort


Av detta har jag skaffat:

HAF pad, fast en svart

Ny ridhjälm är beställt från Peak Endurance, en LAS XT Endurance, svart (student present)

Beby blå chaps, som även är jätte sköna och matchar perfect:)

Av Stina - 15 augusti 2010 11:11

Idag blir det en grejar dag, jag ska börja med att plocka i garaget bland alla tävlingssaker, hinkar och liknande.... Se om nått går att slänga för att det tillkommit nya bättre grejor, nått som är trasigt och måste fixas nytt, markera upp allt och se om det är rent. Tycker personligen att det är ganska ro givande:) jag ska även ta med packlistan och titta över så alla extra saker finns på plats och så efter det blir det nog till att rida hästarna, idag blir det trav i 6 minuters intervaller för Chimal:) och Rezy ska skrittas. Får även se om jag hinner städa mitt rum som ser värre ut än vanligt då jag bara dumpat resväskan och slitit upp det jag vill ha efter att jag kom hem från Rom.



~ Stina ~

Av Stina - 14 augusti 2010 11:54

Ja ibland kan jag sura till riktigt ordentligt över minsta lilla grej, dagen började bra med att jag somnat om massor av gånger och precis gått upp:) Ser fram emot att först rida en sväng med Rezan och sedan en lång tur i lugn och ro med Chimal och kanske ner till Jessica ikväll:) men det förstördes lite när jag insåg att min jobbarkompis är sur eftersom att jag inte ville ta ett pass åt henne då mina fötter fortfarande gör extremt ont på undersidan efter Rom plus en massa skav sår, gick helt okej när jag red så länge fötterna inte rörde sig:/ men värre när det hände, jag sa till henne att jag KANSKE kunnde ta ett fredags pass åt henne (igår) för ett tag sedan alltså men sen fixade hon någon annan till det har fått för sig att jag skulle kunna jobba istället för henne idag vilket jag inte kan för var det inte för fötterna skulle jag inte varit hemma, så nu är hon sur på mig för att hon öppebarligen inte förstod att fredag INTE lördag hade kunnat funka.... Sånt gör mig grymt sur och less:(


men jag ska ändå masa mig ut och göra allt det där ändå så , och jag SKA njuta.... nu ska jag lista ut vilka skor som sitter bäst så jag kan rida båda hästarna annars får det bli lite varannan dag ett tag med dem:)

Av Stina - 13 augusti 2010 10:21

Ja i natt kom jag tillbaks till Sverige med lite bränna och ett par väldigt ömmande fötter. Totalt har jag nog gått flera mil under de dagar jag varit i Rom eftersom hela resan gick ut på att titta på byggnader och konstverk + att vi ville göra den så billig som möjligt, men tack vare att vi prommenerat så mycket har jag fått sett väldigt mycket av det underbara Rom och dess vackra kultur.


jag ska berätta mer om min resa när jag orkat lägga in alla bilder som blev över 1000stycken och se vilka som blev bra..... Men tills dessfår ni vänta:D Men det häftigaste var nog att gå högst upp i Peterskyrkans kupol på utsidan (alltså vid toppen) och titta ut över hela Rom och vatikanstaten<3


Någon gång ska jag åka tillbaks och uppleva det igen för det känns fortfarande helt overkligt, men nu ska jag bara ta det lugnt och rida fram tills jag börjar universitetet i höst. Blir ridning idag trotts at jag knappt sovit något på flera dagar känns det som, Italienare är ute mycket på kvällar så vi åt sent och gick sedan och la oss för att gå upp tidigt efter det... Suck men så värt det.


Just nu längtar jag efter en härlig tur på Chimal och att prova

alla nya kläder och SKOR:D


Av Stina - 1 augusti 2010 21:00

Ja verkligen förlåt, jag har inte skrivit på en evighet men det beror mest på att det inte finns så mycket att skriva om. Jag jobbar på på vårat ICA här i Vretstorp, rider hästarna i skritt då båda är under igångsättning. Just nu händer det inte alls så mycket och jag kommer inte bli bättre på att skriva på ett tag tror jag då jag åker till Rom om en vecka. Just det ja jag ska till Rom med två underbara kompisar den 8 agusti och är där i några dagar. Hoppas och tror det kommer bli en helt otrolig upplevelse som kommer slå det mesta jag varit med om förutom känslan när jag rider Chimal förstås, tror inte nått kan slå den:)


Men när jag kommer hem igen tänker jag försöka bli bättre på att blogga, lovar:)

 

Min älskade Chimal<3


(Föresten, resan till Rom har inget med hästar att göra..... Svårt att tro va?;)

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards