Stina Svensson

Alla inlägg under februari 2011

Av Stina - 13 februari 2011 22:36

Allt rullar på med hästarna, kompisar och första veckan på jobbet är avslutad. Det har gått jätte bra på jobbet alla är trevliga och jag trivs jätte bra. Här hemma tränar vi på i kylan eftersom det blivit kallare:( Usch säger jag bara. Chimal går lite mer dressyr just nu för att få i gång det lite inför vårat ridläger 25, 26, 27 februari då vi ska rida hopp och dressyr lektion.


Var iväg på hööks och till häst o handlade diverse häromdagen och hittade ett par nya ridvantar, ljusblåa! de satt alldeles perfekt och var som ett andra skinn, älskar dem verkligen och ser verkligen fram emot att kunna testa dem när det blir läge för det. Och nu till rubriken, Mulle har kommit hit, en brun arabvalack, jag ska ha honom här för att rida igång och rida till för försäljning:) Har ridit honom några gånger förut och han är jätte trevlig så det ska bli kul, nu när jag bara jobbar mellan 4-5timmar per dag har jag ju jätte mycket tid att lägga i stallet:D Så jag tar med mig både Mulle och Chimal på lägret, Chimal rider jag lektioner på och Mulle får följa med så han inte blir ensam, ska ta lite bilder när jag hinner och kommer ihåg men först ska Mulle bli skodd på tisdag:)

Av Stina - 7 februari 2011 07:38

Har fått några frågor om vad det är för jobb jag fått, det är genom Vibykrog som ligger utanför vretstorp. Jag kör ut mat till Arvers som ligger i bista mån-fre och serverar en liten buffe där i 2tim och sedan är det jobbet runt ochså:) Inte jätte glamoröst direkt men det verkar som om det kommer bli ganska kul:)


Nu är föresten Chimals vilovecka slut då han fått komma ut och skritta en snabbis i sällskap med Helene/Kungen och varit ute med tyngderna en gång, så nu börjar vi träna normalt igen:) Red även Kungen i lördags och det gick finemang efter att han lugnat sig lite.

Av Stina - 2 februari 2011 19:27

Har avregistrerat mig från B-kursen i historia idag och i morgon börjar jag jobba:D Har haft en helt ledig dag idag då Chimal har vilovecka och jag drog ut till jobbet en sväng på kvällen för att prata med Venita så nu är allt klart, nu ska jag för första gången ha ett jobb som inte är ett sommarjobb och jag ser verkligen fram emot det:D I helgen blir det inget plugg:D fy fan vad skönt, och så har jag tänkt rida Kungen en sväng. En till sak som är helt underbar är att det är plusgrader, hela 4plus blir det i morrn vilket innebär att jag har vårkänslor! Nej ska lägga mig i sängen och titta på film, hmmm undrar vad det blir?

  Mobil bild från Bruce Springsteen and the E-Street Band 2008 i Göteborg. Mmmm sommar och bra musik<3

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards