Stina Svensson

Alla inlägg under mars 2011

Av Stina - 25 mars 2011 08:07

Återigen frisk, eller ja ungefär:/ Ingen feber, mesta snorningarna är borta och jag känner mig pigg igen:) Idag ska jag i varje fall jobba igen sedan är jag ju ledig lördag söndag som vanligt:) Chimal har jag passat på att ge  en liten vilovecka nu när jag ändå var sjuk och Mulle rids så ofta jag hinner med. Han är väldigt rolig att rida, full med energi och lite ponny stuk på honom, skillnad på hinim och chimal då Mulle vid möte av ett litet hinder på vägen sattsar och hoppar fint över när Chimal sänker farten och skulle gärna tvärnita och fly för det otäcka monstret som blockerar vägen:D Tycker det är lite kul med skillnad på hästarna, trodde först att Mulle skulle vara lite likare Ceasar som jag hade vilket kunnat bli jobbigt då jag saknar honom massor men det var han inte men fortfarande super mysig för det.


blir i varje fall ridning av Mulle i helgen oavsett hur jag mår, Chimal som ändå har vilovecka kanske inte får fortsätta vila, möjligt att han får nån liten lätt prommenad men det beror helt på hur min lilla förkylning fortfarande hänger med.


Tänkte att jag kanske kan ta lite bilder på det fina vårvädret vi har här i Vretstorp.

    Våriga bilder från förra årets YR-Läger då jag tog med Rezy.

Av Stina - 23 mars 2011 14:11

Först tänkte jag nämna hur glad jag är att jag har Chimal, Sol har gått bort, känner med dig Kicki:( När man läser om nått sånt inser man hur lätt nått kan hända och ta ens bästa vänn och andra halva ifrån dig, vet inte vad jag skulle ta mig till om Chimal försvann ur mitt liv, går i perioder när jag tänker på sånt. Förlorade ett arabsto i kolik för många år sedan och fick aldrig reda på anledningen till det, det faktum att det inte går att undvika allt eller jobba för att det inte ska kunna hända gör mig väldigt ledesen och orolig ibland men det gör även att jag inser hur viktigt det är att njuta av tiden tillsammans:)


I varje fall har jag blivit sjuk:( förkyld, och det suger. Kände av det lite förra veckan vilket innebar att Mulle fått stå en massa eftersom han inte ska tävla eller nått men har ridit som vanligt med Chimal men nu har det brutit ut så jag har försökt bita ihop och jobba ändå men idag gick det inte längre så jag har varit hemma hela dagen och det börjar bli väldigt tråkigt.


Snön håller på att försvinna, är det inte underbart, snart kanske det är grönt igen:)

   Sommar för ett par år sedan

Sensommar 2010

Mulle innan en liten ridtur nu i vinter

Av Stina - 18 mars 2011 17:29

Tänkte ladda upp lite bilder på veckans senaste händelser, jag har fått hem mina grejer från Börjes och min pulsmätare från Mia på distansritt.nu. Chimal har blivit rakad och Zessan har gjort sig hemmastadd här hos oss och ni ska få se en bild på den gulligaste valpen någonsin.

Börjar med mina  grejer från Börjes, beställde ett flugtäcke inför sommaren till Chimal, tänkte först ta ett beiget då det bara kostade 400:- så det gjorde inget att det inte var rätt färg men det visade sig att det fanns i blått, utgående färg och då bara för 200:- Ibland har man bra tur:D Beställde även nya boots, en helt ny större ryktlåda som jag älskar!!! Lite nya prylar till den och diverse annat som jag inte kommer ihåg just nu.

  Invändigt på lådan, ett fack med flaskor, helosan och diverse annat, ett fack med borstarna, under lådan ligger sånt som inte används så mycket och i lådan små diverse saker.    

Sedan en bild på nyrakade Chimal, våran maskin la av så min gammla hopplärare Marion kallades in och fick sköta klippning vilket ledde till att han blev mycket snyggare än om vi gjort det då hon är riktigt duktig, är lite svarta linjer på honom från griskritan jag använde för att markera var jag ville han skulle bli rakad.

  Och så en bild på sockersöta Zessan får avsluta detta inlägg, är hon inte bedårande?  

Av Stina - 12 mars 2011 19:31

Jag skrev ju att förra inlägget fick räcka för dagen men insåg sedan att jag kännde mig lite lat som inte skrev mer:/ Så nu kommer det lite mer:) Chimal gick med tyngderna idag och det känndes toppen, han känns jätte fräsch och fin men det känns som om han inte är riktigt så tränad som jag vill. Fick lite panik härom kvällen då jag insåg att det bara är några veckor kvar tills Vedema, har inte kunnat intervall tränat som jag velat då backen varit för hal på nedvägen och det har inte heller blivit så många långa galopp pass som jag velat då hans karleder och "armhålor" har krånglat en massa:( Så jag fick alltså panik på kvällen och sedan kunnde jag inte sova, ovanpå det är jag bekymmrad över min egen vikt då den är högre än förra året och jag har inte hunnit med att gymma lika mycket som inför förra säsongen, visserligen ska jag inte rida 120km denna men ändå:/ Ibland suger det verkligen att ha slutat gymnasiet och vara i hallsberg där gymm och simmhall finns speciellt ofta, i varje fall när man inte har körkort men det jobbar jag hårt på just nu.


Det är i varje fall så det ligger till nu och det känns inge bra men för tillfället finns inga krångliga karleder och armhålor så nu kör vi så det ryker med Chimals träning och min viktminskning (Var ute och gick 1tim i morse trotts isgatorna) och hoppas Chimal tappar sina extra kilon på köpet:) Mamma ska läsa igenom Chimals träningsdagbok i morrn och se vad hon tycker eftersom jag har en tendens att vilja överträna en hel del men nu känns det snarare som om jag under tränat:(


Ja det är väll det ni fick för tillfället, en hop med bekymmer och oro från min sida!

  Han var så grymt vältränad och fin i formen, önskar att han såg ut så igen, avskyr att det inte känns bra..... Känns faktiskt hemskt, vill bara backa tillbaks två månader och börja om och bara träna så jag kunnde vara lika säker på hans form nu som jag var då.

       

Av Stina - 12 mars 2011 18:00

Ska titta på den hemma hos pappa med pappa, Malin och Viktor:) Har ridit Chimal och Mulle på förmiddagen sedan kom mamma hem med Zessan:D Våran nya söta lilla hundvalp som är yber gullig, kommer bilder på henne i morgon:) Ja det blev bara en liten mini uppdatering så det var allt.

Av Stina - 10 mars 2011 07:43

Här kan man tala om extremt dålig uppdatering... Men det är inte bara bloggen jag varit grymt dålig på att röra utan även allt annat ochså:( Har slutat följa bloggar, är nästan aldrig inne på FaceBook och liknande men jag antar att det betyder att jag har så mycket att göra att jag inte hinner;) Har i varje fall blivit en riktigt omställning att ha ett jobb att gå till varje dag, är faktiskt stor skillnad på det sommarjobb jag hade i sommras och när man gått i skolan. Trivs i varje fall super där och det är ju bra, rider på med Chimal som fick rejäla skavsår i "armhållorna" lagom till vårat Markebäcksläger så det blev inte jätte mycket ridning men den jag gjorde gick jätte bra:) Blev även lite hoppning med Rezy och Mulle. Mulle har desutom blivit såld, eller ja han ska iväg på foder först och ska sedan säljas är det tänkt, jätte bra! var ju precis det som skulle ske, jag skulle rida igång och rida till i den mån jag hann och sedan skulle han säljas så nu ska jag fortsätta hålla igång honom och slipa på honom till april då han åker:)


Chimals "skav" är borta, vi har återigen bytt hovslagare då våran fortfarande är skadad och den vi hade senast passade inte riktigt, hoppas det här var bättre tills vår egen blir bra. Har även de otroligt bra nyheterna att vi varit inne på ATG hästkliniken i Örebro på Chimals årliga rution kontroll inför säsongen och han är JÄTTE fin!!!! Så nu väntar det träning, träning, träning inför Vedemaritten 80km*.

  Slänger in en bild från starten på Vedemaritten förra året, längtar grymt mycket!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards