Stina Svensson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Stina - 30 augusti 2011 20:19

Blev väkt vid 9 av mamma som kom in och undrade om jag ville följa med till hööks en sväng, det säger man ju inte nej till eller hur? Så det var bara att ta sig upp ur sängen och ner till duschen, tro det eller ej men efter 40 min var jag duschad, påklädd och hade käkat frukost, klar för att åka. Jag körde in till marieberg med mamma brevid som vanligt (än så länge) på vägen in v isar det sig att vi inte bara ska in till hööks utan även jysk, djuraffären och in på marieberg, jaja tänkte jag det blir ju trevligt. slutade i varje fall med diverse små inköp eftersom det var rea på jysk och så blev det McDonalds på vägen hem. Slängde mig ut i stallet och red en sväng på Chimal och sedan åkte jag med mamma till Samsala och tittade på när hon undervisade i 3tim, en sak ska jag säga er, det har börjat bli väldigt kallt på kvällarna:( Så nu är jag hemma igen, har packat upp sakerna jag handlat och ska snart titta på lite film:)


Slänger in ett par bilder på några av de nya inköpen!

  Ny mössa till vintern, precis en sån jag vill ha!   En omgång galgar från jysk för 20:-   4st örngott för 40:-   Mousse och världens sötaste lotion pump från H&M   Och så klart en häst grej, "hink" från jysk 20:-

Av Stina - 29 augusti 2011 19:52

Har hållit på att städa mitt rum den senaste veckan, tog till och börja med 3 dagar att städa allt det synliga som var tvunget att göras, sedan var det rensning bland alla kläder, gå i genom allt som var under sängen, typ julsaker och annat smått och gott. Jag har slängt väskor, skor och lagt undan kläder som jag inte behöver/vill ha längre till donation. Jag har till och med släpat ut min stora tung amatta och skrubat den varav rengörningen följdes av högtryckstvätten, nu ska rummet bara moppas så är allt i sin ordning. Jag har under denna tid upptäckt att jag har en himla massa kläder, skor, väskor och extremt mycket smycken, men men det är alltid kul att hitta saker man glömt.


Har förutom rensning varit ute på Kungen idag och Chimal som rids korta skritturer ska få komma ut i morgon, måste även duscha honom någon dag då han är väldigt skitig......


Tog förresten lite bilder med mobilen när jag red Kungen idag!

        

Av Stina - 24 augusti 2011 16:23

Eftersom Chimal inte ä rokej får jag helt enkelt roa mig på andra sätt...... Jag passar helt enkelt på att hjälpa Helene med Kungen eftersom hon har fullt upp med renoveringen av sitt hus, om jag kan hjälpa henne lite med Kungen kan hon ägna den tid hon behöver och vill på huset. Chimal verkar förövrigt mycket bättre, om man bortser från det faktum att han ömmar nått otroligt när han inte går på gräs eller sant mår han nu toppen, han har slutat halta och han har fått tagit sig en liten promenix på sandbanan idag. Jag kan säga att han njöt riktigt ordentligt av den och klev på bra, så länger han inte trampa på nått som gjorde ont förstås.


Och rubriken nu da, jo idag blev det en liten ridtur på Kungen, var ute en halvtimme eller nått och allt gick jätte bra. Tycker riktigt mycket om att rida Kungen han är så mysig.

  

Saknar Ceasar riktigt mycket nu när Chimal inte är ridbar för tillfället:( 

Av Stina - 21 augusti 2011 08:22

Det blev inge Billinge för mig och Chimal, efter skoningen i början på veckan blev Chimal halt så vi tog av sulor och skor på båda fram då han var halt fram, han var fortfrande halt så vi misstänker en hovböld på honom, så jag fick helt enkelt strycka mig. Surt då han känndes fräsch men det ärbsånt som kan hända vi tror det kan ha kommit in skräp i hovsprickorna han fick på Vedema så nu håller vi på och tvättar varje dag och han är redan mycket bättre, om man bortser från det faktum att han går barfota för första gången sedan han var 5 och han är inte så förtjust i det. Just nu kommer antagligen uppdateringen inte vara på topp eftersom att det inte händer så mycket i hästväg när Chimal är dålig men jag får väll helt enkelt rida lite på Rezy.

 

Av Stina - 16 augusti 2011 09:32

..... Eller ja inte riktigt kanske, ska dra till Hallsberg för att gå på banken en snabbis, mamma lyckades trycka in sin kod på min bankdosa 3 ggr så nu måste jag fixa det så jag kommer åt internettbanken:( När vi åker till Hallsberg ska jag få prova att köra vår "nya" bil, inte så mycket ny i den men den är ny hemma hos oss och den har aldrig varit trasig, jippie!!! Jag ska i varje fall få köra den och det kommer bli kul. Sedan blir det även lite dressyr på Chimal och början till packning inför tävlingen i helgen eftersom jag jobbar både onsdag och torsdag blir det skönt att få lite utav det undanstöckat så jag vet om nått mer ska tvättas.


See Ya!

 

Sämsholmsritten 2009 80km

Av Stina - 15 augusti 2011 20:36

Länk till bilder från ridlägret, ett bildspel som gjorts av en utav deltagarna (hon som rider halvblodsfuxen)

KLICKA HÄR

Av Stina - 15 augusti 2011 16:52

Hovslagaren är för tillfället ute i stallet, våran gammla är tillbaks ifrån skadan han fick i våras och även om den vi haft så länge istället varit riktigt bra känns det skönt att återgå till vår gammla. Chimal är i varje fall färdig skodd vilket är skönt, tycker alltid det känns lite sådär att träna hästarna när de när som ska skos, jag får alltid för mig att de ska tappa skorna..... Vilketär lite konstigt eftersom det i princip aldrig hänt (ta i trä;). Men nu är det nya skor på vilket var behövligt speciellt efter gårdagens tur då jag tror Chimal slet en del på skorna, han är så jävla på och ska bara gallopera hela tiden just nu och gärna fort som tusan dessutom om han fick som han ville (vilket han inte får) så de tär nog bra att vi kommer ut lite i helgen. Fick förresten mina papper från Billingeritten idag, älskar att de fortfarande skickar ut kuvär på posten det är så mysigt.


Tittade på senasteTrue Blood avsnittet idag, spännande spännande tyvärr får jag ju nu vänta en hel vecka på nästa, Blääää!!!! på det

  Billingeritten 2009, 120km YR-SM

.

...

Av Stina - 14 augusti 2011 16:08

Magsjukan gick inte över i torsdagsbnatt så jag fick helt enkelt sjukanmäla mig men den släppte i varje fall under dagen så vad det än var behövde jag inte stå ut med den så länge. Idag har jag däremot tänkt sticka ut och rida en sväng med Chimal, han är ju inte riden sedan i torsdags och ska ju tävla på lördag så idag ska det ridas. I torsdags gick i varje fall ridningen jätte bra fick efter en stunds jobbande till ett par riktigt bra galloppombyten, kul att det börjar funka bättre tycker jag.


Nej nu ska jag väll kanske äta nått och sedan ut och rida.

  Längtar tillbaks till ROM!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards