Stina Svensson

Alla inlägg under september 2011

Av Stina - 22 september 2011 09:21

Har varit dålig på att uppdatera på ett tag och ska försöka förbättra mig, har precis börjat jobba på arvers igen och håller i min matservering där 5 dagar i veckan och jobbar återigen strax över halvtid. Funkar jätte bra men jag letar fortfarande efter heltids jobb då de är det jag vill ha. Chimal rids fortfarnade barfota fram men nästa vecka kommer hovslagaren och då blir det antagligen skor runt om igen om han inte säger något annat, ska bli skönt att inte behöva fundera så mycket på var man rider på grund av att jag vill undvika grusvägarna. Den 16 oktober blir det KM hos Bobergs och planen är att ställa upp med Chimal i år, vet inte om mamma tänker vara med me Rezy men det kommer väl tiden utvisa;)


I går eftermiddag efter att det slutat regna skulle jag i varje fall ut på en ridtur med Chimal en lugnt skogstur med varierade gångareter hade jag tänkt, inte Chimal. Efter en 30min igångskrittning med aktiv skritt så började JAG trava lite lätt, inte chimal HAN började trava som om djävulen var efter honom och det dröjde inte länge innan han skulle börja gallopera och sedan blev de det större delen av ridturen. Det här med att försöka dra ner på träning och inte bry sig om ifall hästen får sämre kondis funkar inte riktigt på Chimal, han SKA träna tycker han och enligt honom ska det gå fort. Jag har insett att jag får väll helt enkelt hålla igång träningen på honom över vintern så han inte ballar ur totalt......

  Arver utanför Örebro, kom gärna och ät hos mig;)   Världens bästa häst<3   Fick till och med lite sol under turen.   När jag kom hem såg jag att Sparrow hade snott Zessans bur och somnat i den, är han inte för söt?

Av Stina - 8 september 2011 12:59

  Vackraste hästen som finns.     Visst blir vi fina på bild;) hahaha!!!   Mamma med Rezy efter att de även ridit lite dressyr efter att vi varit ute i skogen.  När jag bytte om i panrummet efter ridningen fick jag sällskap:D

Av Stina - 8 september 2011 09:18

Mamma och jag ska ut en sväng med hästarna, sen ska vi fortsätta bygga på mitt lilla sågsåpnsbygge som snart borde vara klart. Ni får se vad det är när det är klart. Ska in till min läkare i hallsberg en sväng och ska även passa på att svänga in på biblan och låna lite böcker så jag har nått att läsa.....

Av Stina - 5 september 2011 21:10

Fick hem senaste beställningen av bok häromdagen vilket var bok nummer 3 och 4 i vampire diaries serien. Tyckte inte att 1 och 2 var toppen bra men tänkte att det får väll duga, 3 och 4 som var satta i en och samma bok tog 17 timmar att läsa ut, som sagt var, inte toppen bra men helt okej lätt läsning. Idag var jag inne på körskolan och tränade teori, passade på att titta in på Stigs bokhandel och plockade på mig en pocketbok för 65:- Sommaren jag blev vacker av Jenny Han, hadde inte speciellt höga förhoppningar på den men den var riktigt bra kan jag säga, jag köpte den ungefär vid 14.00 och har precisläst ut den 21.10 Så ja riktigt bra. Kort sagt tog den strax över 7 timmar visserligen 250 sidor lång men mamma sa:

- Om du fortsätter läsa så mycket får du helt enkeltbörja låna böcker på biblioteket.

Och jag håller nog med henne, förstår inte varför men det går bara väldigt fort att läsa dem....

   

Av Stina - 5 september 2011 10:18

Har plockat lite i sadelkammaren på morgonen innan jag drar iväg till hallsberg ochc sätter mig med teorin på körskolan, om jag hinner med vilket jag inte tror kanske jag svängerförbi på Alléskolan och hälsar på men jag tror inte jag hinner med det....


åter till städningen, är inte klar än utan har bara plockat undan lite än så länge men det blev iaf bättre, jag tog till och med lite före och efter bilder så ni skulle få se.

 

Inte jätte stor skillnad men lite i varje fall...

   

Ja hyllorna behöver rensas litekan man ju säga,  översta är Mezzas så den är det inte så mycket på än, hon rids ju inte eller nått eftersom Jenny snart ska ha barn nästa är Kungens sedan kommer Chimals överfulla, faktum är att alla hans grejer inte ensär där.... Unders är Rezys. Lådan under är mina/Chimal sprylar....

   

Ja lite bättre blev det iaf... Från vänster är det Rezys två hängare, sedan Chimals + hans grejer under, efter det Mezzas som än så länge är tomma och sedan är det Kungens sadlar och hans saker inunder.

 

Nyfikna i en strut!

   

Behöver även ge mig på garraget och alla grejer i det, mer eller mindre allt som är på bilderna är saker vi har på tävlingar eller har haft + att jag är en hejjare på att samla på mig nya saker som KAN komma till användning....

Av Stina - 4 september 2011 16:30

Har jobbat Chimal lite från marken idag, lite bommar, hinder och löslongering. Han gick toppen och hoppade till och med lite 50cm hinder efter några klumpiga rivningar, personligen älskar jag att jobba hästarna från marken lite ibland men det märks att jag varit lite snål på den sidan på ett tag då Chimal inte förstod min gallopfattning jag gör när jag löslongerar honom men det får vi helt enkelt jobba på. Är i varje fall jätte nöjd med passet och fick några bilder på honom, dock är det svårt att samtidigt som man håller i ett långt grimmskaft, ska få hästen att inte springa brevid och då ta kort samtidigt så de är inge bra men bilder blev det.

 

                 Visst är han fin min lilla älskling?

Av Stina - 4 september 2011 11:38

"So when I´m lying in my bed

thoughts running through my head

and I feel that love is dead

I´m loving angels instead"

   

Chimal är min fina lilla ängel, finns alltid där vakande<3

  Har föresten ny bakgrund på datorn, vad tycks?


Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards