Stina Svensson

Alla inlägg under december 2011

Av Stina - 19 december 2011 21:31

Japp var inne med bror och syster och averkade de sista julklapparna + att räkningarna på de som skickats efter nu är betalda:) Känns riktigt skönt. Föresten så har jag en bil på G, tänka sig en helt egen bil!


Nej jag ska nog dra mig mot sängen tänkte trotts allt att jag skulle bege mig iväg och simma i morgon på morgonen, simmhallen öppnar 6.30 så då tänkte jag vara där så jag kan motionera lite, får väll se vad jag säger när klockan ringer imorgon vid 6.00 men man vaknar iaf när man kommer i vattnet:D

 

Captain Jack Sparrow

Sötaste tissen ever<3

Av Stina - 18 december 2011 20:10

Har haft städdag hos både mamma och pappa, sov hos pappa inatt så blev att julpynta och städa noggrant hos honom på förmiddagen sedan bar det iväg till pappas kompis Micke. Pappa skulle ställa dit baggen nu över vintern så han tog den dit och jag tog hans volvo så körde vi dit och så åkte pappa med mig hem igen. Sen blev det upp till mamma och ut i stallet, först löslongering av Chimal då han behövde göra av med MASSOR av överskotts energi, men jävlar vad fint han rör sig, behöver dock upp lite i vikt(och jag behöver gå ner, han kan få ett antal kilon av mig;) men han är inte smal utan ser ut som om han har tävlings hull och jag vill ha honom lite tjockare. I varje fall så när jag var klar med Chimal och stallet var det ner och handla lite mat till mig, äta och sedan blev det att ta tag i rummer här. Städa det som fanns att städa, dammat och damsugit och efter det blev det till och med torkning av golv och lite julpynt.


Rummet hos mamma:

 



Saknar Rom  massor, var helt underbart där och därför får ni en bild på min lilla Rom minnesplats, den sitter ovanför min spegel så ignorera min spegelbild:/

 

(Hahaha, man ser min samling av porslins dockor i spegeln)

Av Stina - 14 december 2011 19:06

Hade tänkt rida ett dressyr pass med Chimal idag men det vcar så mörkt ute att det är näst intill omöjligt i våran ouplysta gräspaddok eftersom du ser så lite vilket ledde till att det blev en liten skrittur med Helene då hon kom till stallet lagom tills jag mockat klart, så det var på med reflexerna och sedan bar det iväg. Tror det blir ridning imorgon med då jag är ledig från jobbet, ska in till ortopeden så jag har eftermiddagen fri. För tillfället rider jag inte jätte mycket, Chimal har en liten mini vila då det blev ganska mycket med träning och övning inför teori och kör provet men ska dra igång och rida lite mer igen nu i helgen, har ju en liten skritt träningsritt inplanerad då vid klockan 11, vill du komma?;) Nu när jag har fått körkort kan jag ju även börja simma igen, har tänkt att jag ska börja simma på morgnarna innan jobbet eftersom jag inte börjar förrens 10 och sedan gymma en eller två dagar i veckan ochså, ska bli så skönt att kunna börja träna ordentligt igen. Tittade försten lite bland gamla inlägg igår och hittade den önskelista jag gjort till 2009 och funderade på om jag fått allt jag ville ha då, nu två år senare, listan bestod av detta:


*Blå HAF pad  -  (har en svart sedan några år tillbaks)

*Nyridhjälm  -  (Köpte en förra hösten)

*Fendrar till Star Trekken  -  ( Bestämde mig för att sätta ludd på stiglädren istället)

*Beby blå chaps  -  (köpte dem vintern 09-10)

*Körkort  -  (Fick jag igår)


Har mer eller mindre fått det jag då önskade mig bara lite sent;)

Nej nu ska jag åka och köpa julmust, med bilen!

 

Av Stina - 13 december 2011 21:19

ÄNTLIGEN!!!


Igår gjorde jag uppskrivningen med godkänt resultat, idag uppkörningen även den med godkänt resultat vilket resulterade i ett KÖRKORT, vilket känns underbart. tog mig raka vägen hem, tog pappas bil och sedam bar det av till Örebro för att hämta syrran, åkte lite drive in och sedan hem, känns underbart att bara kunna sätta sig i en bil och köra iväg. ett litet plus i kanten är att pappa åker bort i två dagar så nu kan jag ha hans bil på heltid onsdag och torsdag!

Av Stina - 12 december 2011 21:53

Fick ett sms från världens bästa Camilla idag där hon undrade om jag ville följa med på Alléskolans julkonsert på torsdag, självklart svarade jag ja då de brukar vara jätte bra, Camilla och Josse (som ochså ska med) var musikesteter när vi gick på Allé och ägnade då tre år till deverse konserter och personligen gick jag på varenda en av dem, mestadels för att mina vänner och klasskamrater var med i dem men även för att de alltid är suveräna så på torsdag blir det första gången jag går sedan jag tog studenten och det ska bli riktigt kul, men den här gången behöver jag inte titta PÅ mina vänner utan kan titta MED dem!


Har föresten börjat fundera på hur man lägger upp träningen för en häst som inte längre ska gå så långt, aldrig mer egentligen och inte heller direkt snabbt, förr när jag red korta tävlingar förr var ju målet alltid att jag så småningom skulle rida långt och fort så hur gör jag nu för att träna honom på bästa förberedande sätt samtidigt som det ska tillfredställa hans energi som för tillfället är enorm, igår på skritturen med Helene/Kungen fick jag mig några hoppa upp i luften damp språng, bara kul men energin på Chimal är  för tillfället enorm. Ja jo det tåls att fundera på....... Har ni några förslag så säg till:)

 

Klubbmästerskapen 2011, som resulterade i en vinst!

Av Stina - 10 december 2011 16:23

Fick en påpeckning från Victoria Boberg att jag inte uppdaterat min blogg på evigheter och det kan jag ju hålla med om, gick en period efter senaste inlägget då jag inte tyckte jag hade nått att skriva om sedan har jag helt enkelt glömt av mig men jag måste väll försöka bli lite bättre på att uppdatera här.... Senaste som hänt distansmässigt sedan senaste inlägget är att jag i år blev KM mästare med Chimal vilket var ku, har ridit våran träningstävling i finnerödja på 9,8km/h (högsta tillåtna hastighet är 10km/h) Chimal var pigg och fräsch hela tiden och på andra slingan galloperade han i täten nästan hela tiden så det var kul. Har även börjat rida längre slingor med Carina på Gredos som tänkt börja tävla nästa år varannan helg och i mitt sökande på lite mer varierade slingor eftersom tempot är lågt har jag lyckats hoitta en jätte trevlig ridväg jag ska börja använda lite mer, 20km lång + vår bästa träningsbacke:D  


Har ni föresten sett att Carro Pont sköter en webb tidning om distans i sverige, om ni inte sett det tycker jag definitivt att ni ska kolla in den, i varje nummer ger hon förslag på en hemsida, en blogg och ett videoklipp som hon tycker om och jag personligen tycker det är toppen, tips om videoklipp från senate nummer var det HÄR och jag tyckte det var kul att se, titta även in på tidningens sida HÄR


HAr börjat fundera lite på vad jag ska rida med min halvpensionerade distanshäst nästa år och som det ser ut nu får det nog bli den Cup som NDRK ska ha, nära till alla tävlingar och lite kul när man ändå ska rida kort:)

 

Finnerödjaritten 2011, fler bilder från Finnerödjaritten och lite från KM finns HÄR

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards