Stina Svensson

Alla inlägg under december 2012

Av Stina - 28 december 2012 21:27

Har sedan jag skaffat iphonen börjat älska en app som heter We Heart It, där hittat du massor av bilder som folk gillar, en samling snygga och coola bilder helt enkelt! Så nu har jag gjort flera collage med bilder därifrån som inspirerar mig och som jag är lite nöjd med. Ni får nog stå ut med att det blir lite collage nu i början tilla jag börjar tröttna på dem!

          

 

Av Stina - 27 december 2012 18:04

Har inte bloggat på ett tag nu, har varit mycket i skolan innan jul, sen kom jul och jag har fortfarande MASSOR att plugga, så inge lov här inte. Tar just nu lite paus från PM skrivande och passar på att titta in här och inse att jag inte uppdaterat på ett tag så jag börjar med att önska alla en God JUl & Gott Nytt år!


Julen har varit riktigt bra, var hos mamma dagen innan och hos farmor & farfar med pappa och den lilla skäkten på julafton. Har fått många bra julklappar bland annat 3 första säsongerna av Lost, 4st nya Johnny Depp filmer, Alice i Underlandet, Dark Shadows, Cry Baby och Edward Scissorhands. Jag har fått två nya Vampire Diaries böcker så nu är det bara de två sista kvar som ännu inte kommit ut kvar, en kokbok, en berlock till pandora armband, presentkort på hööks som resulterade i schabrak och lindor och lite mer saker. Var även inne på mellandagsrean igår, köpte ett nytt vintertäcke till Chimal som det blev 30% på, en ny tröja till mig, lite smink och andra småsaker + att jag äntligen har upgraderat min LG telefon till en Iphone! Är sååååå nöjd, var så trött på min gamla som i princip inte funka så en ny telefon var verkligen behövlig! Passade på att köpa två skal till den med, Iphonen är en svart 4s.


Nu blir det bildbomb, och eftersom jag nu har en iphone har jag även skaffat mig lite nya appar, som tillexempel en där du kan göra collage så ni får se de första jag gav mig på att göra, de är inte jätte snygga men det är ganska kul!


     

Från innan ridturen idag!

 

Kungen & Niccan

 

Världens bästa bebis!

 

                      Zessan                                            
                                Klara

 

I nya vintertäcket!
  

Av Stina - 12 december 2012 20:55

Ja vad kan det vara som aldrig mer kommer igen på mycket, mycket länge? Någonting som endast är idag och inte förrens om 1000år, det är jag helt säker på. Ja du vad kan det vara, är jag synsk, nej inte riktigt bara uppmärksam på dagens datum. Idag är det den 12 december 2012, och förkortningen på det i siffror är: 12-12-12! Dessa siffror kommer inte komma tillbaks förrens 3012 då det igen går att förkorta datumet till 12-12-12. Jag vet att detta gäller alla datum men det kommer inte vara ett jämt datum igen förrens det är 3001, då det igen blir 01-01-01, så hela 1000år är det inte tills nästa datum utan jag antar at det är 1000år - 11 för att vara exakt. Jag vet att det kanske inte är någe märkvärdigt för sedan millenieskiftet har jag upplevt 12 liknande datum men det kommer faktiskt finnas miljontals människor som aldrig kommer få uppleva ett helt jämt datum, och jag personligen med alla andra på jorden kommer aldrig få uppleva det igen. Så precis som millenieskiften sker dessa inte så många gånger på 1000år. Lite flumigt kanske men flumigt är kul!


 

Av Stina - 11 december 2012 20:42

Har äntligen sett Rock of Ages, var definitivt på tiden då jag tyckte den var riktigt bra, är inte ett Tom Cruise fan men i denna film var han toppen. Har haft en toppen dag med Camilla idag, först åkte vi till Nora en sväng och sedan blev det lunch med shopping på marieberg. Fick lite små saker jag är riktigt nöjd med inhandlat men ingen tur till hööks vilket jag skulle behöva ta. Nej tror faktiskt jag ska gå och lägga mig, har känt mig hängig och tror jag håller på att bli förkyld, så förhoppningsvis kan jag efter riktigt mycket sömn lyckas slippa en förkylning.

 


Av Stina - 4 december 2012 22:11

Ska väl sluta tjata om TVD men måste bara säga att den serien är jätte bra på att hitta rätt låtar HELA tiden. Senaste avsnitet hade en låt som passade perfekt till avslutnings scenen som även är toppen att rida dressyr till. Promon till denna veckas avsnitt har ochså en jätte bra låt och efter en del sökande för att hitta vad det var för låt kunde jag tillslut lägga till den på spotify.

Länk till hela låten: Celldweller - It Makes No Difference Who We Are

Länk till promon där den passade utmärkt: The Vampire Diaries 4x08 promo, Well Always Have Burbon Street


Denna kommer säkert vara toppen att rida till, Mia tog nyligen upp frågan om musik i öronen på distansritt.nu på facebook. Personligen tycker jag det kan vara jätte skönt att ha radio i öronen vid långa tråkiga skrittpass för att hålla humöret uppe. Men bara på låg volym och på otrafikerade vägar så det inte sker någon olycka! Och när jag rider dressyr i paddok, ridbana eller ridhus tycker jag ochså att det är skönt med musik, både för mig och hästen. Har ännu inte provat det på Kungen men Chimal går mycket bättre med musik, kan säkert vara för att jag trivs bättre med det men det funkar i varje fall och det är poängen. Så jag har en ridlista på spotify och många av de låtar som finns där har jag hittat genom TVD!

           Gammal bild från vintern 2010/2011 på Chimal & W Helge

Av Stina - 2 december 2012 20:17

Och vad menar jag med maraton? Jag är ju inte direkt nån idrotts och tränings människa om vi säger så! Jo jag syftar på att jag haft/har Vampire Diaries maraton, fick ju hem de 3 säsonger som finns på DVD i fredags. Sedan dess har jag haft på det mer eller mindre hela tiden. Har ju sett allt förut så jag har på det istället för musik när jag pluggar osv. Städningen och julpyntningen av mitt rum igår gick bra mycket snabbar med lite bra TVD på tv:n. Förutom mitt lilla TVD maraton har jag så klart även ridit och pluggat i helgen, hemtentan går framåt men är ännu inte klar, ska vara inne på onsdag så behöver få den mer eller mindre klar snart. Ska träffa studiegruppen i morgon på eftermiddagen så då kanske man kan få lite klarhet i oklarheterna. Nej nu ska jag måla naglarna, see ya!


  Har redan hunnit med hela 1:a säsongen och har precis börjat på andra, så kommer väl ganska

snart har tagit mig igenom alla 3 säsonger så det är väl tur att 4:an pågår i USA!
  

Av Stina - 1 december 2012 22:18

Kan det inte bara sluta snöa, det fortsätter bara komma mer. Är nog ungefär 20cm med snö nu och då tycker jag det räcker, för hela vintern. Även om jag avskyr snön och vintern måste jag erkänna att snön ger mig lite julkänsla, dock inte värt det med tanke på kylan. Hästarna däremot är än så länge nöjda med snön, både Chimal och Kungen är väldigt glada och lekfulla när jag rider dem. Kungen som är otroligt stark och het i vanliga fall har de senaste dagarna varit värre...... Chimal är och så väldigt glad över snön, han var riktigt lekfull idag och jobbade hårt för att försöka bocka och leka hej vilt. Har ni föresten sett årets julkalender, Mysteriet på Greveholm är tillbaks, bästa kalendern ever<3 Hoppas den här blir lila bra!

  Kungen innan ridturen idag!


Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards