Stina Svensson

Alla inlägg under mars 2013

Av Stina - 20 mars 2013 18:51

Ska hämta min bror på jobbet i hallsberg idag då det inte går några tåg vid 10 när han slutar så jag ska skjutsa hem honom till Örebro (jag vet jag är helt fantastiskt snäll;) men eftersom det är smått tråkigt och jobbigt att köra hela vägen hem igen på kvällen ensam i bilen kom jag på den briljanta iden att sova över hos honom i natt. Detta innebär att jag får spendera lite tid med min bror och får sova lite extra länge i morgon innan jag ska till universitetet. Har föresten fått reda på vad ridlägret kommer kosta i sommar, så om någon är intresserad av ett underbart ridläger med en blandning härliga människor, både vuxna, några ungdomar och även något barn ibland, ridning för instruktör i centrerad ridning, bad med och utan hästarna på fyra dagar första helgen i agusti så säg till så ska ni få lite information. Alltid kul med nya människor på ridlägret.


Några bilder från förra årets ridläger!

     

Av Stina - 18 mars 2013 19:38

Har varit ute en sväng med Sofia/Rezy idag på Chimal vilket var väldigt trevligt, såg även att datum för sommarens ridläger blivit satt till 1,2,3,4 Agusti. Wiiii!!!!!, längtar massor till i sommar nu, ska bli så kul med ridläger.


                

Av Stina - 17 mars 2013 19:51

Blev det idag! Sofia var ju här idag och skulle prova att rida Rezy för att se om hon skulle kunna komma och rida henne ibland. Mamma/Niccan, jag/Chimal och Sofia/Rezy gav oss ut på en liten skrittur i det fina vädret vilket gick jätte bra, sedan red Sofia Rezy i paddoken en stund vilket även det gick jätte bra så hon kommer och rider i morgon igen. Rezy verkar trivas toppen med Sofia, och Sofia har jätte bra för tolerans för Rezys små "egenheter". Så allt som allt en riktigt bra häst dag och jag har fått nytt ridsällskap ibland.

 

Längst bort på bilderna ser ni Sofia/Rezy, sen är det mamma/Niccan

och så Chimals söta små öron längst fram! 

 

Av Stina - 16 mars 2013 19:51

Ledsen för den dåliga uppdateringen men jag har varit sjuk i ett par dagar och inte kunnat rida, mamma har varit jätte snäll och gjort allt hästrelaterat åt mig så jag har kunnat vara hemma och vara sjuk ifred. Har dock fått vara i skolan fast jag mått dåligt då nästa vecka är sista veckan innan B-uppsattsen ska lämnas in..... Känner mig både jätte orolig och lugn på samma gång, jag tvekar inte en sekund på att vi kommer hinna klart i tid det jag är orolig över är i fall vi gjort rätt eller inte..... Ja ja som Rickie sa, är det något som är fel är det bara att fixa det, om jag bara kände mig så lugn! Det har i varje fall inte blivit något ridande sedan i måndags, lyckades klämma in 1km simmning i onsdags morse ochså vilket är skönt då jag vet att jag gjort mina 80 längder(2km) den här veckan som just nu är minimun/vecka. I morgon kommer i varje fall Sofia ifrån klubben och ska prova att rida Rezy lite grann, Sofia är lika gammal som mig och tävlar distans för NDRK.  Ska bli jätte kul och eftersom jag känner mig mycket piggare idag så tänker jag rida min lilla älskling i morgon<3


    Ni får en gammal men fin bild på mig och Ceasar från december 2009

Av Stina - 13 mars 2013 20:02

Om ni är sugna på distansinspiration eller bara vill drömma er bort till den efterlängtade distanssäsongen så har jag ett tips till er, Paulin Högdahl tar mängder av bilder när hon är på tävlingar och hon är otroligt duktig, på hennes hemsida finns bilder från distanstävlingar flera år tillbaka och om du varit med och ridit på en tävling där hon fotat är du antagligen med någonstans. Hennes bilder hittar du HÄR!

 

Bilderna är tagna av Pauline Högdahl och de på mig och Chimal är från Dackeritten 2009 80km** CEI, de på Rezy är från Isabergsritten 2009 50km. Jag har frågat och fått tillåtelse att använda bilderna av Pauline Högdahl!

     

Av Stina - 11 mars 2013 19:52

Från lördag morgon!

           

Av Stina - 11 mars 2013 18:34

Ja det har jag fått idag, kom på den suveräna ideen förra veckan att jag ska börja motionssimma igen, var ett tag sedan jag gjorde det regelbundet nu och kom på att det kanske är därför den här vintern känns så lång dragen. Det är nämligen första vintern på flera år som jag inte simmar minst två gånger i veckan och får en smak av sommaren för det är de jag tycker det känns som. Så idag när jag var klar i skolan så åkte jag iväg till Alléhallen och köpte mig ett klippkort och simmade 40längder= 1km, kör på det ett tag nu tills jag vant in mig lite vid simmandet igen så kan jag simma 2km igen. Det var i varje fall jätte skönt då simhalen var helt tom när jag kom dit och det dök inte upp någon förrens jag nästan var klar, så jag simmade där själv och njöt av solen som lös in genom de stora fönstren och lyssnade på radion.


Ska även berätta att igår när jag kom till stallet upptäckte jag att Chimal lyckats få ett sår på huvudet precis där jag har nosgrimman sitter på grimman och alla hans träns, suck! Så jag tvättade rent och konstatera att det endast var ett ytligt sår. Jag bestämde mig helt enkelt för att inte rida då han var lite sluven runt det och borstade honom istället. Idag letade jag fram det gula hackamore huvudlaget som jag inte använder, det är de enda träns jag äger utan nosrem, hämtade Chimal i hagen med en sån där hals uppbindningsgrej till kor (mamma har en till Rezy), tack och lov för att Chimal är snäll att hämta i hagen. Sedan blev det iaf en ridtur runt T&M (tomas & Marie vägen) och det funka jätte bra att rida trotts såret vilket både jag och chimal var nöjda med!


Andra dagen på distansgalans föreläsningar var föresten toppen den med, mammas föreläsning var jätte bra och den som Mattias Gårdlund hade om sitt ridäventyr i mongoliet (har gått att läsa om i ett häst & ryttare nummer) var jätte bra! Otroligt inspererande då han var en toppen föreläsare, känner mig otroligt ridtaggad!

       

Chimals sår på näsan är inte så litet, men ser mycket bättre ut idag!                                   Malins födelsedags tårta som var riktigt god!

Av Stina - 9 mars 2013 19:24

Blev en tidig ridtur med Chimal idag, stack ut redan vid 7 eftersom jag skulle hem och plugga sen och plocka upp Sanna i östansjö för att sedan åka vidare till distansgalan. Föreläsningarna var intressanta, speciellt den om doping var intressant! Ridturen i morse var både fin och trevlig den med, fin morgonsol på en barbacka tur är väldigt trevlig efter ett lyckat barbacka dressyr pass. Chimal var väldigt grinig i början av passet och tjurade på skänkeln men blev lite nöjdare när han fick börja trava och galoppfattningarna gick helt enkelt perfa! Nu är det firande av Malin och melodifestivalen som väntar.

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards