Stina Svensson

Alla inlägg under april 2013

Av Stina - 30 april 2013 19:39

Är det ju idag och jag ska bara vara hemma. Är delvis hemma för att jag behöver plugga men mest för att jag helt enkelt inte har lust att göra något annat än att vara hemma... Kanske är tråkig men jag har mina anledningar om jag får säga så!


             



Av Stina - 30 april 2013 11:35

Har haft ett par riktigt bra dar trotts diverse omständigheter, i lördags var det som ni vet Finnerödjaritten, i söndags träffade jag Camilla som var i Hallsberg över helgen för en fika på God Smak vilket var otroligt välbehövligt för min del. I går (måndag) var jag i skolan en stund på förmiddagen och jobbade på den förbaskade projektplanen sedan åkte jag till Marieberg med Josefin och hade det väldigt trevligt. Blev bland annat besök på IKEA och Hööks förutom själva gallerian förstås, köpte inte så mycket direkt, ett par nya ridvantar, grimmskaft till mamma, nagelack och lite annat smått och gott. Och så åt vi försås på marieberg, kinabúffen är verkligen toppen god kan jag säga! Efter Marieberg blev det in till stan för att träffa min bror + några till för att gå på bio, Iron Man 3. Den var helt okej, eftersom det är 3:e filmen var inte förväntningarna skyhöga från min sida men den var bättre än förväntat men inte bättre än 2:an.


      


 

Fika på God Smak!


Nej nu måste jag fortsätta med den förbaskade projektplanen som ska vara klar om en vecka, pust, stånk och stön!

Av Stina - 28 april 2013 11:20

Har redan hunnit vara uppe en sväng till stallet på morgonen, pluggat lite och snart ska jag göra mig i ordning och åka in till hallsberg för att fika med Camilla. Sen blir det stallet igen och mer plugg. Hade i varje fall en väldigt trevlig morgon i stallet, när jag kom upp låg Chimal och sov i hagen så jag gick upp och satte mig brevid honom och sola och myste en stund. Sen tog jag in honom, borsta lite och satte på honom tyngderna och så gick vi ut och gick en halvtimma i det fina vädret. Det blev en jätte mysig promenad och Chimal som i vanliga fall brukar vara lite seg att gå med och gärna gå bakom min rygg traskade på jätte bra brivid mig och såg nöjd och glad ut. Tillbaks vid stallet satte vi oss vid stallet och myste en stund till sedan fick han för farsta gången sedan i höstas gå ut utan täcke.

   

Älskade lilla myspysare!

 

Som ni ser på bilden har Chimal tyvärr lyckats få en rispa på näsryggen med det var som tur var ingen fara!

     

Nakenfisen i hage;)

Av Stina - 27 april 2013 20:16

Har haft en väldigt trevlig dag tillsammans med ridklubben och en massa annat distansfolk på Finnerödjaritten, inte en enda uteslutning blev det vilket alltid gör dagen ännu bättre. Måste bara säga att det är otroligt givande att vara i vetgrinden som vetskrivare hela dagen med veterinärerna då jag kunnat passa på att ställa lite frågor som fått mig att fundera lite kring Kungen, träning och tävling på ett väldigt possitivt sätt och det är alltid kul! Ser redan fram emot nästa tävling då jag har börjat inse att det är faktiskt riktigt kul att arrangera tävlingar inte bara tävla på dem!


Klicka på en utav bilderna som är ett smakprov på dagens skörd så kommer ni till alla bilder jag tog idag!


             

Av Stina - 26 april 2013 22:33

Idag har mitt och Rickies betyg på B-uppsattsen kommit in, ni kan på bilden se vad det står under folkhälsovetenskap B, självständigt arbete om socioekonomiska bestämningsfaktorer (vilket betyder B-Uppsatts), 7,5 HP och sedan ett G!!!!! Wiiiii, vi blev godkända på vår litteraturstudie/uppsatts om sambandet mellan utbildning och fysisk aktivitet!:)


 

Var bara tvungen att berätta nu på en gång när betyget kommit in, nu ska jag titta på film och

ladda baterierna inför i morgon då det är Finnerödjaritten.

Av Stina - 26 april 2013 13:07

Jag har upptäckt att det kommer väldigt mycket bra filmer i år, eller ja jag hoppas de är bra för jag har ju inte sett dem än!


Iron man 3


Thor, the dark world



Fast and Furious 6



Kick Ass 2

Vet inte om klippet dyker upp här som det ska för det är åldersgräns på det,

om det inte gör det går det att se på IMDB


Kommer fler men det här är några som jag hittat trailers till som jag ser fram emot att se!

Av Stina - 26 april 2013 11:42

Har haft en riktigt seg morgon, sängen var otroligt seg att komma ur idag. Efter att jag ätit frukost i sängen samtidigt som jag tittat på nya Vampire Diaries avsnitet (som även är första avsnittet på spinn off serien the originals) så sov jag en stund till, men vid 10 tog jag mig i kragen och massade mig ur sängen. Har nu vid 11.45 varit ute och gått i 45 minuter för att fösöka piggna till lite och det hjälpte faktiskt! Nu ska jag försöka plugga ett tag innan jag beger mig upp till stallet och försöker få tag i Kungen så jag kan rida honom, måste även leta reda på lite varma regntåliga kläder för i morgon är det Finnerödjaritten och jag ska vara funktionär hela dagen.


Har haft lite funderingar runt textbilden jag la ut härom dagen:


 

Vad skulle jag göra? Ska försöka börja leva lite mer efter det för då kanske

man kan öppna lite nya möjligheter för sig själv!


Av Stina - 25 april 2013 11:03

Gårdagen med Chimal gick jätte bra, jag började med att longera honom på lina i både skritt, trav och galopp vilket gick jätte bra, han skötte sig bra och rörde sig jätte fint. Det är i varje fall inget fel på hans rörelsemönster vilket är sköt att veta eftersom vi för tillfället har lite problem med galoppen. Får helt enkelt jobba på med den för att få den bättre. Efter longeringen på lina så löslongerade jag Chimal en stund för att få en bättre blick av hans rörelser. Han skötte sig även jätte bra under löslongeringen och då lyckades jag få lite film på honom!



 
Vet inte varför men i slutet av filmen byter han galopp 


Har även lite bilder från löslongeringen i går!

           

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards