Stina Svensson

Alla inlägg under augusti 2013

Av Stina - 29 augusti 2013 22:06

Av Stina - 27 augusti 2013 17:25

Har idag varit iväg på lite shoppingrunda på marieberg och köpt lite diverse.


   

Köpte bland annat de här tröjan och linnet, blev även ett par svarta jeans

 

Nu fattas det bara ett paket slingor så är det dags att fixa håret lite igen!

 

Till Häst ska stänga vilket innebär att de har utförsäljning och 50 - 70% rabatt på allt, fanns dock knappt något kvar idag när jag var där men kom i varjefall hem med ett par vita ridbyxor och ett ridspö för 120kr!

 

Hööks inköpet blev nya nosludd och ett par mörkblåa strumpor

 

Nya skor nu när jag börjat gå ut och gå varje dag, så nu kan jag kasta de gamla super trasiga!

 

Och så blev det så klart lite nya nagelack! Köpte även ett till vanligt svart från IsaDora men av någon anledning kom inte det med på bild! Har redan hunnit prova Sugar Crush lacket och jag älskar det, bild nedan!

 

Nej nu ska jag göra i ordning mig för lite speedway i Sannahed!

Av Stina - 26 augusti 2013 18:38

Har börjat med att försöka komma iväg ut och gå varje dag, minst en halvtimma. Igår hade jag dock ont i knät så jag bestämmde mig för att undvika spåret då det antagligen är allt upp och nedför där som gjort att det dåliga knät gör sig påmint. Blev i varje fall 1 timmes prommenad i bland annat det stora samhället Vretstorp... är i varje fall oavsett väg väldigt skönt att komma iväg ut och gå! Och nu har nog maten lagt sig så det blir dagens prommenad.


Lite bilder från gårdagens prommenad runt 8 igår kväll!

 

Vretstorps IP, och baksidan av skolan!

 

Av Stina - 25 augusti 2013 09:05

Mamma skickade en bild till mig, måste få säga att de ser ut att njuta ganska mycket!

Av Stina - 24 augusti 2013 20:20

Haft en riktigt bra dag! Har skickat in skolupgiften så nu hoppas jag bara den är tillräckligt bra, red en sväng med senya, mamma och Helen på förmiddagen, alla fyra hästarna ute samtidigt inte ofta det händer. Han även med en 4km promenix idag igen. Trotsar ormfobin, går i spåret och har haft tur och inte träffat några ormar än.

Idag kom även min farbror och min kusin Angelica förbi, Angelica för att titta på min gamla moppe som fortfarande finns kvar, vilken hon ska ha och farbror Billy har även köpt en utav pappas bubblor så nu är en av dem borta, yes!

Billy när han provkör min moppe!

Nej har precis tagit bort resterna av det här lacket och nu ska det på ett nytt!

Av Stina - 22 augusti 2013 19:39

Har idag haft en riktigt bra dag, vaknade för det första vid klockan 8 och har sovit bra utan att få ont i ryggen för första gången på ett par veckor, bara den starten var ju toppen. Spenderade förmiddagen med att plugga och gick sedan en promenix på strax över 4km vilket var väldigt skönt. Fortsatte sedan dagen med att åka upp och rida 1mil på Kungen. Det blev en väldigt lugn mil, bara för att känna lite på honom. KM går i år på mellan 20 - 30km så mina tankar på att åka med Chimal är helt borta.


Dock så är inte KM planerna borta för det, Helen ska själv inte rida KM på Kungen men hade definitivt inget emot om jag gjorde det. Kort sagt så är jag på G med att få igång honom på längre sträckor än smårundorna hemma och även rida åtminstonde 2mil hemma innan KM så får jag se om det blir KM eller inte. Kungen är ju inte den mest lättridna häst och jag har ganska stora problem med knäna när jag rider Kungen så jag får se hur det blir. Har i varje fall precis ätit middag som jag stod för idag, en matig sallad med bacon, avocado, salladsost, stekta champinjoner och lite annat gott. Nu ska jag fortsätta titta på Serien Hart of Dixie som jag precis fastnat för, så härlig och rolig serie, den är bara så mysig! Ja ett riktigt det här har jag gjort idag inlägg, men ja det är ju det jag skriver om på bloggen!


 

För er som såg serien the OC när den gick, så är det Rachel Bilson som

spelade Summer i OC som har huvudrollen i Hart of Dixie!

Av Stina - 21 augusti 2013 21:48

Bättre sent än aldrig! Försökte lägga ut bilderna från idag tidigare men något hände med telianätet idag för när jag kom hem från stallet funka inget! Inte wifit, inget på mobilen, inte ens hemtelefonen. Men nu är allt tillbaka så nu kommer bilderna!

Av Stina - 21 augusti 2013 11:31

Har inte så mycket att skriva just nu men det borde komma i eftermiddag och jag ska försöka ta lite bilder så det kommer upp lite nytt.  Igår var i varje fall jag, Bosse och mamma och köpte en transport hö, har redan sedan innan så nu har vi ungefär en och en halv transport hö ligger fint staplat på skullen, det är jag som gör den vackra staplingen, Bosse får kansta in det.... Det borde i varje fall räcka över vintern då hästarna bara äter hö om de står inne för ute har de under vinterhalvåret fri tillgång på hösilage vilket är väldigt skönt.


I förrgår så var jag och Helene ute och red på Chimal och Kungen, Helene har börjat rida mer på Kungen igen vilket är väldigt kul, det ger mig mer tid till Chimal även om jag fortfarande rider Kungen. Ridturen blev i varje fall väldigt bra med mestadels skritt och lite trav, eller ja mer trav för Chimal eftersom Kungen skrittar otroligt fort så Chimal får konstant trava ikapp. Idag ska Chimal antingen gå barbacka dressyr eller lite longering, löslongering och arbete från marken, har inte riktigt bestämt mig utan får se vad det blir!


Nu ska jag återgå till mitt pluggande, och nej jag har inte börjat skolan än, börjar nya kursen den 3:e september men jag har en restuppgift på 3 poäng som ska in senast söndag jag sitter och jobbar på. Hoppas den blir bra när den är klar.


 

Bild från ridlägret, man ser mig näst längst till vänster på Niccan!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards