Stina Svensson

Alla inlägg under september 2013

Av Stina - 30 september 2013 20:18

Har varit lite dålig med uppdateringarna här de senaste dagarna men nu kör vi två pass lite kort i ett och samma inlägg. Hade ett riktigt bra dressyrpass med Chimal i lördags. trotts sadel på så fick jag riktigt bra känsla, lite samma känsla som jag får när jag rider Chimal barbacka, precis det jag jobbar för att få! Idag hade jag även en helt okej skogstur med Kungen, han lyssnade bra med bara några få ryck när han försökte sticka. Allt som allt två helt okej ridpass!

Nu syns det verkligen när man är ute i skogen att det är höst.

Har köpt ett nytt skrittäcke till Chimal och måste säga att jag är riktigt nöjd med det, väldigt bra blå, Chimals färg!

Av Stina - 27 september 2013 11:26

Av Stina - 26 september 2013 11:28

Blev sovmorgon idag men nu har jag ivarje fall hunnit vara ute på promenad! Nu är ridkläderna på men innan stallet ska jag till Helen en sväng och sedan kanske Carina!

Måste bara säga att jag hade en jätte mysig filmkväll med Eleonora igår med Johnny Depp film och vin!

Av Stina - 23 september 2013 21:21

Har idag provat att köra pappas nya bil (ford falcon, 61:a) för första gången, och det är lite annorlunda kan man kort och gott säga! Till och börja med finns det bara 3 växlar på gamla amerikanare och för det andra är de rattväxlade! Vilket kort och gott innebär att växelspaken sitter vid ratten och var växlarna låg tog en stund att lära sig men när jag väl gjort det rullade det på bra. Måste säga att det är riktigt kul att äntligen inte bara åkt amerikanare sedan jag var liten utan nu kan jag även köra runt i en själv.

Av Stina - 23 september 2013 20:02

Efter en vecka med ytterst lite ridning så kör jag nu på som vanligt igen. Dagens ridpass blev därför ett enklare barbacka dressyrpass med Chimal. Det gick suveränt, han gick stabilt och stadigt. Volterna som har varit lite jobbiga ett tag satt perfekt idag. Känns skönt när problemen släpper lite. Red dessutom Niccan åt mamma en stund efter att hon ridit klart. Helt annan häst så mycket kan man säga, me hon är ju ett halvblod sönder är ju inte så konstigt!

Inte så roliga bilder men de är iaf ny tagna idag!

Av Stina - 22 september 2013 21:31

Ja nu kommer det en ordentlig bildbomb, kan bli så att det kommer lite samma bilder som jag redan lagt upp för jag har inte hundra koll på vilka av bilderna jag redan publicerat, men jg tror ni överlever!


   

Framme vid Friends Arena på fredagen!

 

Lite barhäng med familjen där jag även träffade Antonia Lindbäck och fick hans autograf!

     

Utsikten från fönstret på hotellrummet 

         

Friends Arena    

Lite kusiner på bild, jag, Malin, Angelica och Tim    

Billy & Lotta

   

Lite ego bilder!

      

Pappa ville också ta en snygg "fönster" bild;)

På eftermiddagen innan speedwayen började hände det lite diverse utanför arenan, Om det inte syns kan jag säga att motorcyklarna står på rullband, de är alltså i gång och kör, förarna står och håller balansen uppe på. På kvällen vid invigninge körde de runt inne på arenan stående på cyklarna och sprutade eld!!!!

                   

Mer uppvisning!

 

Klar för speedway i nya snygga GP kepsen!

         

Jag och pappa utanför Monsters "tält" där vi fick gratis energi dryck!

       

Alla förare kom in på banan på vanliga motorcyklar

   

Prisutdelning, Niels- Kristian Iversen vann, helt okej även om inte en svensk vann, han är ju trotts allt indianförare!


Kameran älskar Antonio Lindbäck!


Och nu till helgens inköp! En monster/GP speedway keps, ett nyckelband monster/GP speedway och en monster/GP speedway tröja. Är så otroligt nöjd!

      

På dagen på lördagen var vi desutom på solna centrum en sväng och då råkade jag titta in på Lindex

en sväng och kom ut med ett par jeans och två tröjor!

   

Av Stina - 21 september 2013 23:30

Blev en toppen kväll idag, känns helt otroligt att äntligen fått se GP live, och första gången det går i friends arena dessutom! Lite tråkigt att en förare redan i andra heatet körde omkull och låg medvetslös en lång stund och fick köras iväg med ambulans men rapporter säger att det är en hjärnskakning, skadad rygg men inget brutet. Hoppas att det inte är värre. Min favorit, lindbäck gick det dessvärre piss för men som sagt en toppen kväll ändå! Vill definitivt åka igen. Kommer massor mer med film och bilder i morgon, men nu ska jag sova för i morgon åker vi hem igen!

Av Stina - 21 september 2013 12:20

Sitter just nu i köpcentrumet i Solna centrum och dricker bubble tea, underlig dricka med diverse konstiga saker i men ganska god!

Fick i varje fall igår kväll i baren syn på Antonio Lindbäck som ni redan vet, är så jävla nöjd med det!!! I morse på frukost buffén som var toppen så var det förare överallt! Är lite coolt att man får gå runt och äta med några av världens bästa speedway förare!

Precis vaknat på hotellrummet!

Pappa, Tim och Malin!

Gårkvällens runt smygning i tomma hotellkorridorer med malin, Angelica och Tim!

Nej nu ska det shoppas!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards