Stina Svensson

Alla inlägg under november 2013

Av Stina - 30 november 2013 18:50

Eftersom hästarna inte är vinterskodda och underlaget är lite halt på vissa ställen nu om det varit frost + att det är ganska knöligt ute så får hästarna helt enkelt skritta tills de blivit omskodda. Red både i dag på vars en skrittur och Kungen kunde åtminstone skritta lite idag.

Av Stina - 30 november 2013 13:49

Av Stina - 28 november 2013 17:02

Nu kommer det en lite bättre uppdatering om gårdagen med lite fler bilder. Jag stannade helt enkelt kvar i stan efter skolan igår och gick som sagt ut med Irma och Klara på Ritz på kvällen. Det var hela huset gungar så både Hoggmaestro och Ken Ring var där. Personligen har jag aldrig lyssnat på någon av dem men Hoffmaestro var så otroligt bra live så även om jag inte hörde vad de sjöng är jag numera helt såld! Hörde dessvärre inte jätte mycket av Ken Rings framträdande då det var så mycket folk vid lilla scenen där han uppträdde så det tog en evighet innan vi kunde komma upp och titta. Hade i varje fall jätte trevligt. Jag och Irma gick och la oss vid typ 3 sen var det upp igen vid halv 9 och iväg till skolan för seminarium och föreläsning vilket jag precis kommit hem ifrån!

Irma, Klara och jag

Hoffmaestro uppträder

Hoffmaestro och Ken Ring uppträder tillsammans!

Klara

Ken Ring

Måste bara säga att jag älskar IPhones kamera, jag har inte redigerat någonting på en enda bild jag lagt upp nu!

Av Stina - 28 november 2013 01:58

Haft en toppen kväll på Ritz med Irma och Klara, precis kommit hem till Irma igen så nu blir det lite mat och sedan sova eftersom vi har obligatoriskt seminarium vid 10 i morgon. Både Hogfmaestro och Ken Ring bar och spelade på krogen och Hoffmaestro var jätte bra, men mer om det i morgon!

Är förresten väldigt nöjd med bilden då den inte är fixat över huvud taget utan blev så bra när jag tog den!

Av Stina - 26 november 2013 18:27

Efter att ha varit inne i skolan ett par timmar och jobbat på grupparbetet med Rickie och Sofia åkte jag sedan hem och upp till stallet. Skrittur på Kungen stog på shemat och den blev allt annat än behaglig. Vi var endast ute en halvtimma och Kungen tog inte ett enda skrittsteg på hela tiden, han takta, hoppa, stutsa och små reste sig. Spelade ingen roll vad jag gjorde han kunde inte skritta. Inte nog med det, han hade inte ens sin runda mjuka taktning utan den stötiga jobbiga som gör att jag får ont i ryggen.... Kort sagt kan man säga att Kungen just nu är billig enligt mig. Ger honom några försök till men fortsätter det så här kanske jag ställer av honom ett tag, han bara suger ut energi ur mig just nu och efter en natt utan sömn finns det inte mycket kvar. Att kunna ställa av honom är ju faktiskt en utav fördelarna med att han inte är min häst, jag måste inte rida och träna honom om jag inte vill. Men jag får se, vore så trist om alla framsteg och allt arbete vi gjort blir helt förgäves, vilket det blir om jag ställer av honom ett tag.


Förutom det har jag nu fått reda på vilka kompleteringar min lärare ville att jag skulle göra på skoluppgiften, det var bara några få så de är redan fixade och arbetet är återigen ivägskickat! Nej nu ska jag plocka lite med de saker jag ska ha med i morgon för då ska jag sova kvar i Örebro.


Tänkte bara berätta att denna bild är från November 2010, det året vi slog rekord i mängd snö.

Ligger lite mer på marken här än vad det gör nu, tack och lov!  

 

Visst var hon fin vår älskade Freja<3



Av Stina - 26 november 2013 01:38

Jaha, här sitter man i sängen halv 2 på natten med en ny kopp te eftersom man fortfarande inte kunnat somna. Känner mig inte ett dugg trött och jag vet inte varför, känns underbart att man ska upp i morgon och iväg till skolan när det känns som man inte kommer somna på ett bra tag till. Och vet ni vad, om ni inte kan somna, kom då inte på att ni borde fått in era betyg på hemtentan idag, kolla efter, inse att de int ekommit in och efter det sedan kolla era meddelanden på BlackBoard i fall eran lärare skrivit till er där. Upptäckte nämligen att hon skrivit till mig i fredags och att jag hade några småsaker att fixa, och kunde göra det till idag när betygen skulle in så jag inte behövde vänta tills kompleteringsdatumet är, 12 december. Så nu sitter jag här och förutom att jag inte kan somna irriterar, stör och grämer mig över att jag missade hennes meddelande i fredags och kommer få vänta tills 12december med mitt betyg. Ovanpå det vet jag inte ens vad jag behöver fixa! Måste säga att min självkänsla sjönk snabbt då jag är en människa som tycker att sådana här saker är otroligt jobbigt, även om det bara gör några veckors skillnad, vet inte varför men jag känner mig helt enkelt bara tom. Hoppas det känns bättre om jag lyckas somna någon gång....... Btw upptäckte när jag gick ner för att värma te att pappa inte heller kan sova, vilket jävla sammanträffande........

Av Stina - 25 november 2013 18:00

 

Av Stina - 25 november 2013 09:30

Klockan är halv 10 och jag är redan klar i stallet för idag, känns riktigt bra att redan hunnit rida Chimal, vilket är den enda häst jag ska rida idag. Gick upp vid 7 för att jag kanske ska på föreläsning vid 13, har inte riktigt bestämt mig. Men nu hinner jag både plugga och gå på den om jag vill och behöver inte tänka på stallet ikväll. Ibland är det faktiskt riktigt skönt att komma upp tidigt.

Ett till plus med ridning på morgonen är att det är väldigt lugnt och fint ute!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards