Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 4 december 2014

I skolan igen

Av Stina - 4 december 2014 18:54

Idag har jag varit i skolan för första gången på en över en vecka. Tror inte jag varit där sedan början på förra veckan. Vi kände att vi behövde sitta ett tag tillsammans idag för att få bättre grepp om hur vi ligger till inför mötet med våran handledare på måndag. Dessutom har vi suttit tillsammans med våra kompisar vilket var kul då vi inte träffats speciellt mycket nu när vi skriver c-uppsats. Vi har så sjukt roligt tillsammans, jag har inte skrattat så mycket som jag gjort idag på länge, det känns alltid bra. Det är väl det man säger, ett gott skratt förlänger livet? Undra hur mycket jag förlängt mitt liv med i så fall för idag har jag skrattat så jag börjat gråta!


Jag var föresten på universitetet igår en sväng men räknar inte riktigt det då jag bara var inne i idrottshusets labb (som dom tydligen har ett), och var med i Ebbas studie hon gör för sin c-uppsats. Hon skriver om distansryttare så hon fråga om jag kunde ställa upp, vilket jag självklart gjorde. Jag fick, med en mask på ansiktet så jag kände mig som Darth Vader, pulsmätare och en "säkerhetssele" springa på ett löpband. Och så tog hon dessutom lite blodprov. Vad jag tidigare visste har jag nu fått konfirmerat, min kondis suger nu för tiden, så pass att den mer eller mindre är icke existerande. Men jag har lärt mig hur fort jag ska springa för att ta in lika mycket syre som jag gör av med, och alltså inte bli trött lika fort och det var riktigt intressant.

 

Min fina hand efter att Ebba varit i med en nål tre gånger för hennes olika test.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards