Stina Svensson

Alla inlägg under februari 2015

Av Stina - 28 februari 2015 08:44

Den senaste veckan har det hamnat lite nya grejer i min brevlåda, alltid trevligt måste jag få säga. Inga hästgrejer men annars en trevlig blandning saker. Första paketet var inte speciellt så där utan innehöll diverse från Lyko, http://www.lyko.se/. Mina favoriter som jag beställt därifrån den här gången är en vattenfast maskara från MaxFactor och ett torrschampo jag använder sen innan men som nästan är slut. Det är bra tycker och luktar melon. Mmmmmm...

Jag suger vekligen på att ta osuddiga bilder... Men, ja, så är det väl....

 

Sen beställde jag lite kläder från Ellos som det var rea på. Kände att jag behövde några nya klädesplagg och då passade jag på att köpa två tröjor med lite färg. Det mesta i min garderob är svart så lite färg inför den kommande våren skadar inte!

       


Och sist men inte minst har sisa boken i AFTER serien kommit. Som jag har sett fram emot den, och nu har jag den här hemma. Den ligger och väntar på sängbordet, jag måste bli klar med opponeringsarbetet inför tisdag innan jag låter mig själv börja läsa den, annars kommer plugget bli helt bortglömt!

Av Stina - 25 februari 2015 20:50

Något som kanske inte kommer fram här på bloggen eller som kanske inte kommer fram från mig som person heller är att jag älskar, verkligen älskar att följa skönhetsbloggar och liknanade. Jag har alltid tyckt mycket om att följa bloggar som handlar om smink, kläder osv. Jag har själv alltid älskat att sminka mig mycket och gör det inte allt för ofta men när jag väl gör det går jag oftast al in och kan ägna sjukt lång tid framför spegeln. Jag är dessutom duktigare på att sminka mig myckt, för att typ gå ut under kort tid än vad jag är på att vardags sminka mig... I varje fall så har jag en klar favorit att följa när det kommer till en blogg med detta tema. Tjejen jag älskar att följa är från Holland, jag följer hennes blogg www.thestylishconfessions.com slaviskt, jag följer henne på Instagram, där ni hittar henne under namnet @MaluSwartjes

     

Förutom hennes blogg och instagram följer jag henne även på Twitter, och på hennes youtube kanal. På hennes youtube kanal lägger hon upp massor med videos på sminkningar och liknande man kan hitta sjukt mycket inspiration där om man vill göra något mer speciellt med sminket, hon lägger även upp mer personliga videos med rundturer i hennes garderob och visar vad hon har i sin väska med mera.

Förutom det lägger hon upp videoredigeringar, dessa redigeringar har gjort henne populär på youtube, speciellt bland One Direction fanns. Hon gör helt enkelt sjukt roliga redigeringar där hon klipper ihop knäppa saker de gör, lägger till andra låtar och text!


Av Stina - 24 februari 2015 08:35

Så här flyr jag, om jag inte åker upp till stallet och Chimal. Flyr från plugget och flyr från livet. Det är böcker, Chimal eller att titta på musikvideos, intervjuer, behind the scenes, bloopers och annat på youtube. Det ger mig ett gott skratt och gör mig glad. Det satt perfekt just nu, jag börjar redan bli stressad över att klockan är 9 på morgonen och jag inte hunnit göra mer än att plugga en timme och äta frukost, så då tar jag några minuter och åtminstonde försöker stänga av. Vad gör ni för att stänga av stressen och verkligheten?

Av Stina - 23 februari 2015 17:23

 

Klipp som gav mig ett gott skratt, först fallet och sedan reaktionen från de andra. Om ni inte vill se hela är det från ungefär 30 sekunder till 1 minut ni ska titta!

Eget litet bevis från min sida är det här klippet från ett sommarridläger. Det syns inte jätte bra vad som händer men Sandra åker av Kungen i vattnet och jag kan inte hålla mig för skratt! (sänk volymen på klippet)


 

Av Stina - 21 februari 2015 15:39

Ni lär ha märkt att uppdateringen här inte är som den borde vara, det har inte kommit någon uppdatering sedan i tisdags. Som jag även skrev i tisdags finns det flera anledningar till det. Jag har varje dag tänkt att idag ska jag sätta mig och skriva ett inlägg, om vad som helst, men det blir inte av, orken eller viljan finns inte där. Det är time to face the music så idag har jag bestämt mig för att det är okej att jag inte orkar uppdatera, det kommer få bli så tills jag känner att jag har energi och tid för att blogga mer igen.


Förvänta er inte direkt några uppdateringar, det kan vara så att det dyker upp någon men en kontinuerlig uppdatering kommer jag lägga på hyllan ett tag. Jag hoppas ni kommer fortsätta läsa bloggen ändå, jag kommer fortsätta blogga i varje fall och planen är att den här perioden kommer vara till det positiva och att bloggen kommer må bra utav det. Framförallt hoppas jag att det här kommer vara något positivt för mig. Något måste jag göra, något måste jag ändra för om jag fortsätter puscha på som jag gör nu kommer jag inte orka och därför får bloggen för tillfället lida. Det är det första som får ta ett kliv undan, så får jag se vad nästa blir. Hoppas vi ses snart igen i varje fall!


Change, change your life, take it all
We’re gonna stick together, know we’ll get through it all, we're invincible)
Change, change your life, take it all
You’re gonna use it to become what you’ve always known


Av Stina - 17 februari 2015 18:00

Jag började dagen i stallet ganska tidigt då Chimal och Kungen stod inne inatt. Kungen är inte helt 100 och Chimal fick stå inne som sällskap. Det passade bra då han varit lite "svampig" på nedre delen av sin sena höger fram. Sama sena som haft en påbörjad senskada. Så jag red Chimal igår kväll och gjorde sen i ordning honom och lindade benen för en natt inne. När senan inte varit helt bra så blir den lite tjock fast han har lindade ben. Men i morse när jag kom upp till stallet för att ställa ut hästarna var han jätte torr och fin i benen. Det känndes bra och jag är som vanligt bara paranoid...


När hästarna fått komma ut så mockade jag först Chimals box och gjorde sen min staltjänst och lite mer grejer som skulle göras i stallet. Efter det fick Chimal komma in igen. Jag gjorde i ordning honom och red barbackadressyr på ridbanan. Det blev mycket övergångar idag och det gick helt fantastiskt bra. Det som är så skönt med att rida barbacka på Chimal är att det blir så tydligt om han bär sig ordentligt eller inte och idag var han jätte rund och fin hela tiden. Han var himelsk att sitta barbacka på.


I övergångarna mellan halt, skritt och trav var han rund och jobbade fnt samt lyssnade bra. Han var väldigt uppmärksam på mig och lyssnade på väldigt små hjälper. Varje gång jag bad honom om lite mer, alltså ville få lite mer tryck i steget så trampade han under sig ännu mer och la energin och powern precis där han ska. Även fattningarna till galopp var jätte fina. Vi skrittade lugnt och samlat och när jag bad om fattningen satte han sig på rumpan och rullade fint in i en skön och bärig galopp. Även avsaktningarna gick lugnt och bärigt till. Det är svårt att tro att det är samma häst som jag mindre än ett dygn innan knappt fick hej på i skogen då han hoppade och for, han var överallt och på bakbenen så fort jag ville stanna till lite. Powern är alltid där, vi ska bara få den att fokuseraas på rätt ställen! En tidig dag resulterade i att jag var hemma redan till 11, skönt!

 

Av Stina - 17 februari 2015 16:42

Alla som har läst någon av Bert böckerna borde känna igen den hälsningsfrasen, det är ju den som Bert alltid inleder med i sin dagbok "Hej, hej hallå dagboken". Nu är jag här igen och har fortfarande inte fått ordning på uppdateringen eller inläggen här. Jag skulle lätt kunna säga skäms på mig men det kommer jag inte göra, det finns en eller möjligtvis flera anledningar till att jag för tillfället inte sköter bloggen som jag ska just nu. Jag har dåligt med energi, är lite allmänt nere och har en tung period så jag tänker inte trycka ner mig själva för att uppdateringen är dålig. Bloggen är inte prioriterad just nu då jag försöker fokusera på att få livet att gå ihop, vilket inte går jätte bra.


Jag har haft två tunga dagar och känner mest bara för att göra ingenting. PM:et som jag för tillfället borde sitta och skriva på som en galning har jag knappt kommit igång med ens och det känns inte bra alls. Jag kan erkänna att jag ibland kan vara dålig på pluggandet periodvis men det här är katastrof, det finnns ingen energi eller go för att komma igång. Det är bra tur att jag har VNU i morgon igen så jag kommer iväg och får hitta på något och få livet att rulla på lite för just nu sitter jag fast på alla sätt och vis. Det kommer ett inlägg lite senare om hur dagen i stallet och ridingen gick idag, vilket var bra, skönt att något verkar fungera just nu!

 

Av Stina - 16 februari 2015 09:14

Nu är det måndag, en ny vecka och dags att "ta tag i livet" igen. Jag har haft en skön ledighetshelg som varit välbehövlig så jag nu orkar ta tag i PM nummer två under denna delkurs och få ihop det. Lördagen vet ni sedan redan spenderades till att göra ytterst lite. Under gårdagen däremot hann jag med lite mer. Jag åkte upp till stallet till 9 och började dagen med min staltjänst, efter det så hade Bosse varit och hämtat en transport med hö som vi kastade in. När jag sedan tagit in Chimal för att rida kom det en tjej ridandes förbi gården med en lös häst i släptåg, hon frågade oss lite fint om hästen tillhörde oss, vilket den inte gjorde. Men med en hink med krafft så lyckades jag fånga in den och plocka in den i stallet.


Därefter började den lilla jakten på vem av alla dessa hästställen runt omkring som hästen tillhörde, vi var ganska säkra på att den tillhörde vår närmsta "hästgranne" då det var en travhäst men henne fick vi så klart inte tag i. Men hästen stog där så snällt i en av boxarna, drack från vattnet han fick och åt gladeligen av höet. Han brydde sig inte heller om att jag tog ut Chimal när han var färdig för att ridas. När jag kom tillbaks hade mamma och Bosse fortfarande inte fått tag i personen som vi trodde hästen tillhörde. Har inte pratat med mamma än idag men jag antar att hästen inte står kvar hos dem idag!


När jag var klar i stallet drog jag sedan vidare till ett ridhus utanför vretstorp där mamma hade flera lektioner under söndag eftermiddag och tittade på. Min kompis Erica som började tävla distans med sin ridtravare förra året rider för mamma så jag tittade på hennes lektion och passade även på att fota lite.

 

Blev nästan 30 bilder som Erica fick, hon har lagt upp några fler på sin blogg HÄR. Nnu är helgen slut och jag ska återgå till min vardag i form av ridning, träning, plugg och VNU. Hoppas alla får en bra vecka!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards