Stina Svensson

Alla inlägg under mars 2015

Av Stina - 31 mars 2015 10:19

Ja det tog inte lång tid. Låten som är börja veckan låten denna vecka är en låt jag trodde det skulle ta bra mycket längre tid för att komma. Alla som läser bloggen regelbundet missade nog inte min rant om det faktum att Zayn Malik lämnade One Direction förra veckan. Men musik höll han sig inte borta från länge... Igår släppte nämligen producenten Naughty Boy en demo som Zayn redan spelat in. Vet inte om låten räknas som klar än men fort gick det. Låten heter I Won´t Mind och jag har inte riktigt bestämt mig om den, tycker det är en härligt avslappnad så den kommer antagligen växa hos mig!

Zayn Malik - I Won´t Mind

Av Stina - 31 mars 2015 10:05

Idag har jag verkligen börjat dagen på rätt sätt. Tog mig upp ur sängen vid halv 8, gjorde mig i ordning och gick ut och gick. Nu har jag fixat en smothie till frukost och limevatten för att sätta mig och börja plugga. Dessutom börjar solen titta fram lite nu vilket bådar gott inför stallet idag.


Min kompis Sandra som har en blogg har börjat med en fredagslåt på sin blogg (HÄR). Jag älskar vekligen den idén, eftersom jag ändå lägger upp en del musik här på boggen tänkte jag börja med att lägga upp en låt i början på veckan. Varför? Bara för att börja veckan på rätt sätt helt enkelt. Det kommer inte vara något speciellt tema på musiken utan bara vara låtar jag tycker ni ska höra av någon anledning. Det kommer bli gammalt, nytt, covers och så vidare. Det kommer så klart bli massor av One Direction men ni får väl strunta i att lyssna på dem om ni vill, det är trots allt min blogg så jag kommer publicera det jag vill. Eftersom jag inte la upp någon igår (när jag borde) kommer det upp en nu på förmiddagen idag istället! Så jag ska försöka hålla mig lite mer till en låt i veckan, låter det bra?

 


Av Stina - 30 mars 2015 10:17

Igår så sattes det nytt besöksrekord på bloggen. Alltid roligt med ett nytt rekord och tekniskt sett sattes det två nya. Ett för flest unika besökare på en dag och även för flest unika besökare under en månad. Tror det beror till större delen på att jag slängde upp flera bilder ifrån helgens tävling i Pålsboda men det är ändå väldigt kul!

 

Av Stina - 29 mars 2015 14:22

Eftersom det är riktigt piss väder idag med konstant regnande bestämde sig jag och mamma för att åka till ridhuset med Rezy och Chimal. Jag passade på att jobba mycket med galoppen och framförallt på volt då det är lite svårt att göra hemma på vår gräsbana som är lerig. Chimal gick bra och kändes väldigt fin. Han var lite över pigg och springig emellanåt men vi lyckades väldigt bra med galoppjobbet. Det känns bra att ha fått ut ordentligt av ridhusvistelsen eftersom vi inte är där så ofta. Funderar däremot på att åka dit snart igen, nu när underlaget hemma är så pass dåligt.

Av Stina - 29 mars 2015 09:43

                                                                                                

Av Stina - 28 mars 2015 19:10

Nu är jag hemma efter en dag som groom på en 40km CR. Erica och Donna blev godkända och groomningen har fungerat jätte bra tycker jag. Efter att ha stannat till vid stallet och tittat till Chimal på vägen hem har jag nu duschat av mig tävlingsdagen och slagit mig ner för årets första Speedway på TV. Ett bra avslut på en bra dag! Bilderna jag tog på tävligen kommer antagligen ut under morgondagen!

Av Stina - 27 mars 2015 16:29

Årets första tävling är i morgon. Den är bara några mil från mig och räknas därför som en tävling i hemmaområdena. Jag ska så klart inte tävla men jag ska dit! En vän till mig som började tävla i distansritt förra året och då gjorde sina fyra första starter ska rida och jag ska med och grooma åt henne. Dessutom ska en annan kompis med och grooma så jag blir inte själv i bilen. Rida ska Erica göra på sitt varmblodssto Donna och grooma ska jag och Sofia göra.


Vi är alla med i Nerikes distansryttarklubb och träffas med jämna mellanrum. Det ska bli så roligt att få komma ut på en tävling även om det kommer vara kallt och "bara" är en CR på 40 eller 50km. Jag och Sofia kommer ha roligt i bilen i varje fall, vi pratar alltid massor, men inte om hästar... Nej, Sofia är en av de få vänner jag har som är lika om inte ännu mer galen fantasy. Det innebär att vi kan spendera väldigt lång tid åt att diskutera The Hobbit och Sagan on Ringen, vilket vi säkert kommer göra i morgon. Hoppas på en bra och trevlig dag i morgon!

 

   Jag & Rezy på framridning (80km, 2010) på samma tävlingsplats som vi ska till i morgon!


Av Stina - 27 mars 2015 12:00

Att jag verkligen gillar Ed Sheerans musik är svårt att missa... Så här är en av de låtar han gjort som jag verkligen gillar. Gillar det mesta han gör men ibland fastnar vissa låtar mer än andra!

Ed Sheeran - The Man

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards