Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Sämsholmsritten 80km

Av Stina - 4 april 2009 11:39

Ja i lördags så blev det tävlings debut för Team Harmoni på Sämsholmsritten 80km, jag red på Chimal och snittade på 11,4. Det blev lite långsammare än vad jag tänkt mig men banan var väldigt svår riden eftersom att det var så kladdigt och på många ställen i skogen sjönk du en decimeter ner i lera så det blev till att skritta på många ställen. Jag är ändå väldigt nöjd med tävlingen eftersom att Chimal skötte sig jätte bra, han var svår att hålla under hela tävlingen men vad ska man göra? Jag startade ju trotts allt på pessoabett för första gången på honom och det behövdes eftersom att vi red ikapp Maria och Annelie när de fått vända eftersom att maskeringarna tog slut en bit efter starten men annars så gick det väldigt bra. Det var bara i början arrangörerna gjort en liten miss så det tog en stund för oss att komma rätt och vi tappade ganska så mycket tid på det men vad ska man göra det är sånt som händer och bortsett från det så var tävlingen jätte bra med en massa trevliga funktionärer och ett jätte bra tävlings område.

Starten gick i alla fall 9.00 och Chimal hade inte en enda anmärkning i för besiktningen, så efter första slingan med lite fel ridning och även upptäckt hur geggigt det var på banan så kom vi in i första grind 11.42.29 och pulsade in på ca: 2min. Första slingan hade vi hållit 10,9km/tim. så efter att Chimal ätit och druckit som han skulle gav vi oss iväg på andra slingan och jag hade nu bytt ut pessoabettet mot hans S-hackamore så han skulle kunna dricka bättre. Men på andra slingan blev vi omridna av 5milare och Chimal blev jätte svår att hålla så ett bra tag hade jag mycket att göra för att kunna få Chimal att gå som jag ville att han skulle gå. Men in i andra grind kom vi 14.41.36 och pulsade in på ca: 3min. Det gick lite långsammare eftersom att vi ändå in tävlade och Chimal stod och drack jätte länge under ner pulsningen så det tog lite längre tid. Men det gick bra i den besiktningen med och vi hade hållit 12km/h. Så vi gick ut på sista slingan och Chimal hade lugnat ner sig så nu gick det betydligt långsammare viket jag inte hade nått i mot för vid det här laget hade banorna blivit jätte geggiga och vi skulle bara bli godkända. Så vi gick i mål i galopp någon minut efter Sara då jag släppte henne precis innan mål för att slippa att Chimal tyckte vi skulle göra upplopp vilket han ville, för när jag släppte Sara blev han mycket arg och svår att få stopp på. Men vi gick i mål 17.01.01 och hade totalt ridit på 11.4km/h viket jag är väldigt nöjd med. Chimal hade 60 i puls i båda grindarna och 52 i mål så vi hade kunnat gå in tidigare men eftersom att vi bara skulle bli godkända hade vi inte bråttom.

Så här är resultatet klass 1 80km ut.
1. Maria Hagman-Eriksson med Power 13.3km/h
2. Annelie Schultz med Nowator 13.3km/h
3. Eva Mårgård med Ghadir 11.7
4. Fannie Eriksson med Jimmy Cricket 11.7km/h
5. Sara Henriksson med Roya 11.4km/h
6. Stina Svensson med Chimal 11.4km/H

Alla i klass 1 blev godkända.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards