Stina Svensson

Alla inlägg under maj 2014

Av Stina - 31 maj 2014 14:13

Och antagligen inte på ett par dagar heller. Chimal är inte halt eller dålig eller så, det är egentligen inga fel på honom över huvudtaget, nej han har helt enkelt bara fått ett sår på ett dumt ställe så jag inte kan rida. Han ömmar inte eller så och det är endast ytligt så det är bara att vänta på att det läker så är det bara att rida på ordentligt igen. Tyvärr innebär det att Chimal inte får ut lika mycket utav sin lite hårdare vecka då det inte blir någon distansrunda i morgon men han fick i varje fall sitt galoppjobb i tisdags och det är ju alltid något.

Av Stina - 30 maj 2014 15:29

Idag har Rezy fått hoppa lite, men inte med mig. Nej idag har mamma hopptränat Rezy lite grann och jag har hjälpt till genom att bygga lite hinder. Chimal får helt enkelt vila idag med, själva iden med varannan vecka grejen är ju att han under den veckan han går lite hårdare ska få gå färre pass. Så vila igår och vila idag, så i morgon är det dags att rida

igen.

 

Mamma & Rezy idag

Av Stina - 30 maj 2014 12:30

Även ridsportförbundet har så klart skriit lite om SM i distansritt som är i morgon. Om ni vill läsa lite mer om det är det bara ni klickar på bilden!

 

Av Stina - 30 maj 2014 11:20

Nu kommer lite bilder på grejerna jag köpte igår!:)

Lite nya ringar

Det syns inte på bilden men toppen är nyongul, jag tänkte ha den under typ urringade linnen osv.

Bara älskar tröjan, jag menar star wars hur coolt är inte det?!

Av Stina - 30 maj 2014 09:17

Snart är det dags för SM i distansritt igen den 31 maj går det av stapeln i glimmåkra, Skåne. SM:et går för seniorer på 160km***CEI och för YR på 120km**CEI på Göingeritten. Göingeritten har haft SM många gånger och första gången vi hade en häst gick SM var det precis där. På den tiden var seniorklassen endast 120km och nationell, inte internationell. Jag har själv aldrig ridit ett SM som internationell klass utan när jag red var SM fortfarande nationell för YR. Jag fick försöka kvala på andra tävlingar. Det kommer som vanligt bli ett intressant SM med de senaste årens vinnare, alla så klart sugna på att vinna igen. Om ni vill läsa Ridsports artikel om SM, tryck på bilden!

 

Av Stina - 29 maj 2014 21:56

När jag var klar i skolan runt lunch idag bar det iväg till min syster. Vi började med att klippa och slinga mitt hår, skönt att äntligen få det uppfräschat. Efter det blev det en sväng på stan med lite inköp som jag visar i morgon. Sen åt vi lite och gick efter det på bio, vi såg divergent. Den var kanske ingen super rulle men kul att se på bio.

 

Av Stina - 29 maj 2014 08:59

Har precis kommit till universitetet för att skriva med Rickie på vårat arbete. Det ska in på måndag, sen är det en opponering kvar utav arbetena sedan är det sommarlov. Eftersom det är kristihimmelsfärd och tekniskt sett söndag idag är det väldigt lugnt på universitetet, eller kanske snarare dött. Jag sitter i restaurangen i en utav byggnaderna, i vanliga fall är det alltid fullt med folk här oavsett tid på dagen, men idag ser det ut så här.

Av Stina - 28 maj 2014 16:54

I helgen har det varit BBC Radio 1´s Big Weekend 2014 i Glaskow, jag hade gärna varit där och tittat på alla som uppträdde men ibland får man helt enkelt nöja sig med youtube, här är några av de som uppträdde, och några låtar:


Först och främst älskar jag att BBC Radio 1 lagt upp ett klipp där flera av artisterna och andra kändisar sjunger karaoke!

Coldplay

Katy Perry

One Direction

Clean Bandit

One Direction

Ed Sheeran

Bastille

Lorde

Ed Sheeran

Bastille

Avslutar med en 3:e One Direction låt, för story of my life är sjukt bra!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards