Stina Svensson

Alla inlägg under april 2011

Av Stina - 17 april 2011 08:56

Gårdagen blev riktigt lyckad om man bortser från att jag inte kom iväg ut och gick, men får väll göra det idag då:) Red i varje fall både chimal och kungen varav båda passen var relativt lyckade. Chimal var på ett av sin humör då allt är totalt livsfarligt och jag tror vi stod på bakbennen var tionde meter ett tag men till slut gav han sig och gick framått något sånär. I slutändan fick vi i varje fall den ridning vi skulle göra gjort:) Känns ändå bra när han är jobbig inför en tävling vilket brukar innebära att han är taggad och det är ju alltid kul. Kungen däremot var så snäll och samlad som han nånsin varit nät jag ridit, han gick 6km i 11,5 tempo utan att gnälla över att han travade sakta ibland:D skule ridit längre men vägen vi var på har börjat rasa på flera ställen sedan snön försvann så vi gjorde om rundan lite och tog en kortare sväng.


Efter all ridning började jag göra i ordnong en utav sommarhagarna, lite stolp som ska bytas och så ska hela staketet höjas så Rezy absolut inte kan hoppa ut:) Så idag blir det lite mer ridning och så ska jag fortsätta med hagen. Såg föresten Disney filmen Tangled (eller hur det stavas) så värd att se då den var jätte rolig + att den hade det där lilla extra som disney filmer har:)

 

Av Stina - 16 april 2011 08:57

Har Precis kört ett pilates program jag har ligger på datorn (har fått det av malin) och satan vad jobbiga vissa övningar är.... Men jag gillar det, det är inte jätte långt så det är lätt att ta sig tiden att göra det varannan eller varje dag:) Ska alldeles strax gå ut i stallet efter att jag slängt i mig lite frukost, Lillan och Stefan kom till vretstorp igår med sin ny inköpta transport så de kan köra både Jum Jum och Mulle i den eftersom Mulle åker hem med dem idag:) Kommer funka toppen och vi får träffa honom i sommar på ridlägret.


Red Kungen 1timme igår i dressyr sadeln som för tillfället håller på att bli min:D och med Pessoabettet, vet ännu inte vilken sadel jag ska rida honom i på A9, Hectorn pasar jätte bra men jag trivs inte i den det gjorde jag inte ens när jag red 120km i den på Rezy. Pessoabettet provade jag för att se om det möjligtvis var så att han blev lättare att få stopp på när han gör sina rusningar och jag tyckte faktiskt det funkade så jag ska prova det lite fler gånger. Idag blir det i varje fall ridning av kungen och Chimal + att jag ska börja gå över ena sommarhagen, byta öite stolpar och höja staketet.

  Bild från i vintras, även om det kan vara vacker är jag glad över att snön är borta:D

Av Stina - 14 april 2011 07:29

Har tittat på anmälningarna utav Vedema och det är 23st som ska rida, känner de flesta mer eller mindre så det ska bli jätte kul. Känner mig riktigt taggad även om vi bara ska dit och rida så det känns bra men iaf. Har varit ute och gått en halvtimma nu på morgonen och ska snart äta frukost, städa lite på rummet och sedan är det "off to work".


I eftermiddag blir det ridning av Chimal och greja lite med Mulle som åker i helgen, har faktiskt börjat ge mig på att få Chimals svans lite renare innan duschningen nästa vecka så det inte tar så lång tid. Hans svans var mörkbrun längst ner i går men efter ett vatten bad och en dränkning i potatismjöl som borstades ut efter våran 60min prommnad runt stenbrottet var den snarare ljusbrun/beige:D


Nej nu blir det frukost, gosa med Zessan och sedan städning, see ya!

 

Målgång efter Chimals första 80km 2007.

Av Stina - 10 april 2011 21:42

Ja så lång tid är det typ sedan jag uppdaterade:( Ups:S Men nu så ska ni få lite, Chimal har gått sista passet inför Vedema 80km*CEI och ska nu bara gå, skritt/jogging turer, dressyr och lite barbacka turer:) Han känns fin och jag hoppas det kommer gå bra, betalade in till vedema idag och känner mig taggad, är ju bara 2veckor kvar till säsongens första start. Från och med nästa helg har jag även bara en häst igen då Mulle åker, nya ägarna kommer och hämtar honom då:) Så nu ska jag rida Kunbgen lite mer eftersom att jag ska rida PP med honom på A9 är det tänkt.


Njuter i varje fall av att våren är här, snön är borta ochjag har passat på och hoppat lite med Chimal i paddoken som nu är ridbar, övningskör även en massa och jobbar för körkortet:)

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards