Stina Svensson

Alla inlägg under januari 2012

Av Stina - 29 januari 2012 09:28

Ska aldeles strax dra till marieberg och IKEA med pappa och Malin, har hittat massor med saker jag vill ha där nu när jag städar där och kan små titta lite när det inte är fullt med folk, efter att ha dammat badrumsavdelningen häromdagen så hittade jag ett badrumsskåp jag är helt kär i, spegel både på in och ut sida och glas hyllor i. Jätte snyggt! Jo just det, har glömt säga att jag har nytt jobb, jobbar heltid med att städa på miljö temaet, ska berätta mer om det men nu måste jag iväg för pappa kom precis.

See ya!

Av Stina - 26 januari 2012 21:58

Han har målat det på marken, det ser ut som om de står upp. Personligen tycker jag det är coolt!


 

Av Stina - 26 januari 2012 17:04

Har tid på ATG vid 8, tack och lov för kvällstider! Ska raspa lite tänder på Chimal hade vi tänkt så jag ska snart ut i stallet och göra i ordning inför natten så Chimal och Rezy kan stå inne när vi kommer tillbaks. det blir första gången som vi åker till ATG efter att de byte ut massor med personal, vi följde ju med Gammelgård till karlskoga eftersom vi alltid haft honom som veterinär till Chimal och det var inte så farligt långt tyckte vi. Men nu när tänderna bara ska raspas tyckte jag att vi lika gärna kunde åka till ATG i Örero så nu får vi träffa lite nya veterinärer och det kan alltid vara trevligt.

Av Stina - 21 januari 2012 12:28

Var ute och skrittade 90min med Helene/Kungen idag, Chimal var på sitt jag kan inte skritta fort utan måste trava ikapp hela tiden humör, vilket innebar att jag ägnat halva turen till att små trava.... trotts det var det riktigt trevligt, ingen snö utan bara lite vind som bet i kinderna, kan ju säga att jag är väldigt nöjd med mina inköpta termobyxor som funkar perfa att rida i. Håller tummarna för att vi inte ska behöva ta in hästarna ikväll men med tanke på hur det ser ut i fråga om vind kanske det blir så ibland, suck! Du blir väldigt bortskämd med utedrift, det är väldigt skönt att inte behöva ha hästarna inne varje natt.


Men men,  nu ska jag ner till pappa en sväng och försöka slutföra pusslet jag började på för en evighet sedan, skönt med lite avslappning som ändå kräver lite hjärna.


Av Stina - 19 januari 2012 22:28

Längtar till nästa The Vampire Diaries avsnittet som sänds i U.S.A nu i natt kommer ut på nätet så jag kan titta på det, kan se det i morgon så det ska bli kul:) Hoppas, hoppas det är riktigt bra..... hejjar stenhårt på Damon/Elena istället för Stefan/Elena. Och jag ja vet jag är en riktig vampyr nörd som tittar på både True Blood, läser böckerna och tittar på The Vampire Diaries, har även läst de böckerna men de är ej bra...... Men jag är trotts allt inge twilight fan även om jag läst böckerna.....

 

Av Stina - 19 januari 2012 21:33

Har lyckats bli klar med materialet till första kurstillfället till kursen jag ska hålla i för nybörjare nu i år. Lollo lyckades få mig att tacka ja till att ha hand om den så nu ska den jävlar i mig vara bra, här blir det inge halvtaskigt gammalt material, allt ska vara nytt fräscht och med fina bilder. Gör ett häfte till varje tillfälle (4st) + power points och jag letar reda på bra distans videos och massor med bra och fina bilder. Och de ska få öva lite på Rezy, erfaren distanshäst men med en egen vilja. Helene har i varje fall varit här och läst igenom det lite och hon tyckte det var bra så det hoppas jag även att de som deltar i kursen kommer tycka...... Nej nu ska jag fortsätta med materialet till kurstillfälle 2 och skriva klart min ryttarpresentation till nua NDRK hemsidan....

 


Bilder jag fått av Pauline Högdahl från Dackeritten 2009 80km* på 15km/h

Av Stina - 15 januari 2012 09:05

har varit vaken i en timme och legat och slappat i sängen, tänkte skriva lite här sedan ska jag dra mig hem till mamma och rida lite dressyr på Chimal. Blir barbacka igen så jag hoppas det går bra. Var ute på en sväng med Carina/Gredos och Sanna/Super i fredags, riktigt trevlig om man bortser från blåsten och mörkret men det gick bra ändå. Nej som sagt frukost så jag kan åka till mamma låter bra va? måste bara pumpa i lite luft i ett däck först.....


Sämsholmsritten 2009, 80km  

Av Stina - 12 januari 2012 19:57

 

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards