Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Vedemaritten 80km*

Av Stina - 12 april 2009 11:41

Ja nu var Vedemaritten genomförd och det gick över förväntan, jag hade tänkt rida runt godkänt på Rezy så hon sedan var kvalad för 120km**. Hade tänkt att det skulle gå på typ 13km/h eftersom att det var första tävlingen på året och Rezy har en tendens att vissna på sista slingan på första tävlingen och så tar ju ned pulsningarna lite tid med henne. Men allt gick mycket bättre än vi tänkt, Rezy pulsade in på 4min i första grind vilket är väldigt fort för henne och det gjorde hon fast hon gått på ganska bra på första slingan, första slingan gick på ca: 14km/h och så pulsade hon in på 4min vilket var toppen:) så på nästa slinga så höll vi 14km/h igen, hade kunnat rida på lite mer om det inte varit för att det var 2 skritt sträckor och så fick vi skritta lite när vi var inne i skogen, i andra grind så pulsade hon in på 6min vilket även det är snabbt för att vara Rezy. Och så var det sista slingan kvar då vi red på lite fortare, ca: 17km/h, Rezy gick toppen och vi kom in i mål godkända och allt var bra:) jag sprang även upp själv och det kändes inte det minstas stötigt i mina knän:D. Så ritten var toppen med 30 startande och jag höll sällskap med Liselotte på Ferrari under hela ritten och Rezy å Ferrari gick jätte bra tillsammans:) så nu ser vi fram i mot A9ritten 100km med Rezy (förhoppningsvis har vi lag) men förs blir det Björkviksritten med Chimal 50km den 26/4.

Totalt så red vi på 14,6km/h och kom på en 13:e plats av 30 startande så det är vi mer än nöjda med:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards