Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Isabergsritten 50km, 4:e placering

Av Stina - 11 augusti 2009 16:53

Det har inte blivit av att skriva om den tidigare men nu gör jag det....Jag red 50km på Rezy och det gick bra, hon var som vanligt het och lugnade aldrig ner sig så det tog ett tag att pulsa ner eftersom att pulsen skulle ner på 60 och inte 64, vilken jävla skilnad det kan vara:/. Men allt gick bra tills efter ca: 2mil på första slingan då jag och Zonny Brukner travade brevid varandra och hästarna gick riktigt bra, så kom det en gren framför mig och jag tänkte att jag lutar mig lite åt sidan och puttar bort den med handen men se det gick inte för ett tu tre så satt jag på marken och Rezy såg ut som om yhon stog och skrattade en bit bort....Jag förstår itne hur Zonny lyckades hålla sig för skratt för det måste ju ha sett extremt roligt ut, ja menar där kom vi travande och helt plötsligt blev jag ur knuffad ur sadeln av en gren ja menar det måste ju ha sett ut som i serien Mulle och jag hade då inte kunnat hålla mig för skratt....


I varje fall, jag var okej med lite små sår o lite ont men Rezy ville inte bli fångad och stort TACk till Zonny som väntade och hjälpte mig få tag i Rezy så jag kunde fortsätta rida, sedan gick allt bra och vi red in bakom Zonny på en 4:e placering, så vi fick gå på pris utdelning:D Vi red på 15,1km/h och Rezy trodde hon skulle ut igen när vi red ärevarv, vilket alltid är kul:)


det finns bilder från ritten i fotoalbumet: http://www.pixbox.se/usr_show_id170105_page0_order1.html


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards