Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Lite allt möjligt

Av Stina - 9 september 2009 18:52

Ja det har inte hänt så mycket här de senaste dagarna men lite har det allt hänt;) På fredag kommer nog hästen, förhoppningsvis i alla fall om inte skjutsen blir sjuk igen.


Tyvärr håller jag på att bli förkyld tror jag, ja fick åka hem från skolan idag efter att ha varit där nästan hela dagen. Jag kännde mig inge bra i morse men envis som man är så tänker man: "det kanske går över bara jag kommer iväg". Ja så då satt man där och pinade de först 2 lektionerna sedan tänkte jag nä men jag går på svenskan med för sedan är det lunch och jag mår kanske bättrer om jag äter, jo åt gjorde jag men bättre mådde jag inte:( men så fick jag reda på att våran lärare skulle labba lite på naturkunskapen och missar man det missar man massor och eftersom att vi bara skulle titta på när han labbade massade jag mig  iväg, lektionen var jätte intressant och faktiskt lite rolig för när Markus(läraren) skulle demonstrera hur vatten molekyler beter sig när de blir varma dansade han runt i klassrummet och såg allmänt hyper ut för att förklara på bästa sätt:D ja vi fick oss ett gott skratt ialla fall och han är bra på att undervisa och ilustrera. Men sedan hade jag fått nog och tänkte att på Etik och livsfrågor ska vi ändå jobba självständigt så då åkte jag hem, satt typ och sov på bussen sen kom mamma och hämtade mig vid bussen så jag slapp gå hela vägen hem:)tack gode gud, inte så farligt i vanliga fall men när man mår piss känns det jätte långt....


När jag kom hem tänkte jag att jag skulle sova en stund och det gjorde jag.... fram till nu ......ca 19.00.....hehe, inte rigtigt med flit men jag är fortfarande helt slut och jag måste göra klart min projektplan tills i morrn så jag ska snart sätta mig med den sedan måste jag ut till hästarna en sväng.


Jo jag var på speedway i går ochså i sannahed, Indianerna mot Vetlanda:) jises vilken match, jag borde inte gå på speedway matcher den där tävlings djävulen måste ju bli utsläpt ordentligt nån gång och det har en tendens att hända på speedway, och det var så himla spännande igår så jag skakade nåt extremt efteråt....... Indianerna körde jätte bra i börja och ledde med typ 10 poäng ett tag men sedan kom Vetlanda ikapp och gick om:(då höll jag på och gå i taket för när det var 2 heat kvar körde indianerna in mer poäng så de kom upp lika.....de var lika i sista heatet och jag trodde inte de skulle vinna sista för vetlanda hade Gollob (eller hur det stavas) körande för dem och han är typ bäst i världen:(, men tji fick jag de lyckades köra in lika många poäng så det slutade oavgjort:D så det slutade bra ialla fall.


Men gud vad tröt jag var, först efter en lång dag i skolan hade jag gymmat i lite mer än en timme sedan simmat ca halv kilometern sen raka vägen på speedway och efter det raka vägen hem och sedan dusch och efter det sängen.....Så det har hänt en del men jag ser värkligen fram i mot att hästen dyker upp:)

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards