Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Allmän träning

Av Stina - 22 september 2009 20:16

Ja det har blivit mycket bloggande nu, jag vet inte varför det känns bara bra att skriva så det är bäst jag passar på för jag kommer antagligen komma in i en period som det inte blir någe skrivande alls i:/


Jag har i varje fall tänkt skriva lite nu igen och den här gången handlar det om hur intressant det kan vara att se vad hästarna har för roller i hagen, min lilla älskling Chimal som alltid har blivit iväg jagad av alla andra hästar och varit mobbad har hittat någon han kan bestämma över och verkar njuta nått grymt. Plutten Ceasar därimot är den som är lägst i rang, vilket inte är så konstigt med tanke på att han är mycket yngre än de andra och ny i hagen men det är i varje fall häftigt att se hur mycket respekt han har när Chimal bara lägger bak öronen, han har verkligen respekt för honom. Så vi får se hur det går att rida busarna C tillsammans. Alltså jag på den ena och den andra som handhäst men det är väll lika bra att prova nu när båda två regelbundet skrittar massor för i såna fall kan jag ha tid att skritta båda två mycket längre eftersom det blir två för en;)


Annars så är det mycket arbete från marken med Ceasar, som halter och att han ska koncentrera sig på mig så han lär sig att det är mig han är med och inte alla andra framför allt, allt annat. Han tittar väldigt ingående på allt vilket är bra men när vi väll kommer iväg och tävlar första gången vill jag att han ska kunna finna ro hos mig när allt annat runt omkring är stressigt så det kommer funka. Chimal därimot skrittas och går lite lätt dressyr nu på hösten så han får lite paus och ska snart sättas igång lite mer i dressyren så han inte blir uttråkad vilket han har en tendens att bli, och uttråkad betyder jävlig att rida, bocka, dra och vara almänt jobbig och okoncentrerad. Han behöver ridas med lite jobb, huvud elller fysik spelar ingen roll men aktiveras på nått sätt måste han och paus på mer än två da   gar är inte kul:) Men jag är van vid hans persolighet och tycker det är kul md en häst som säger: Du nu lullar vi runt för mycket jag vill göra nått.

Det är min beby i ett nötskal och det älskar jag med honom.

Chimal för alltid<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards