Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Mysig höst!!!

Av Stina - 19 oktober 2009 20:23

Ja det var de idag, eftersom att det inte var så där svin kalt så det känns som vinter eftersom det kommer rök från munnen så tyckte jag det känndes som rigtigt mysig höst idag:) fina löv på marken och så vidare:) kanske borde ta med kameran ut någon dag och ta lite mysiga höst kort så kanske det kan bli nått mer än häst bilder på bloggen för det kanske blir lite tråkigt annars?


Ja ja, arrangörs träffen i går var väldigt intressant och det kom några roliga överraskningar tex. som att Vedemaritten ska ha 120km** yes precis vad jag hade hoppats på så Chimal får antagligen starta med den nästa år:) Då MÅSTE ni hålla tummarna för att vi blir godkända för vi behöver verkligen det......Rezy får vi se lite hur hon ska gå och med vem, jag vill ju rida DM men det är inte bestämt vart det ska läggas än så vi får se hur det blir. Tippen har jag ingen aning om vad han ska gå för det har de inte ens pratats om. Ja så får vi ju se och så......


Idag blev det i varje fall en barbacka tur på Chimal, eller ja tur och tur. Han har en vilo vecka nu innan han långsamt ska sättas igång inför vintern, kommer bli massor med dressyr för hans del. Så vi ägnade 45min till att lära oss ett drassyr program med lite lätt arbete i skritt, ska ju rida en liten dressyr och hopp prova på den 6:e December som klubben ska anordna:D Ska även hoppa Rezy då eftersom mamma inte vill göra det, vet inte rigtigt hur högt jag ska hoppa med henne än. Med Chimal blir det max 50cm och med Rezy absolut inte under 50cm, ska hoppa lite någon dag med henne och se vart hon står men om det går bra lutar det nog åt typ 70cm, vad tror ni. ska man våga med högre om jag får för mamma? hoppade ju 90cm med henne i sommras men då var det inte bana och det var ett tag sedan vi gjorde det så jag får se.

Chimal  

Jag och underbaraste<3 förra hösten.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards