Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Dystert, dystert

Av Stina - 20 oktober 2009 20:23

Ja det är de just nu, Ebba har rätt man tappar motivationen till hästrna nått gtymt på hösten när tävlingarna är slut, kanske inte så jag vill sälja dem men ändå så man börjar fundera på varför man ska tävla dem och inte bara rida och lulla jämt och ständigt.....Det fanns en tid då det var så, man galopperade i nått som man tyckte var en hiskelig fart fast det säkert bara gick i typ 14km/h på 28åriga Lucinda, hon var Cponny men med tanke på hängmattan till rygg hon hade så var hon säkert lägre då än när hon mättes. Man gick ut i hagen i obehagliga ridkläder, det gjorde ju inget det var ju knappast så att du skulle koncentrera dig speciellt mycke, slängde på ett träns i hagen och kollade fötterna lite snabbt hoppade upp och så red man en "lång" rigtigt långsam tur och bara njöt av att rida, rida och rida å tänkte på hur lycklig du var. Mmmmmmm.....


Nej kom tillbaks till verkligheten, hästar som ska tränas på ett eller annat sätt, det ligger alltid en baktanke bakom varenda ridtur om du så bara skrittar har det en speciell anledning, mängder av skolarbeten och prov, tävlingsplanerande, måste vara extremt petig med hästen så allt blir rätt. Det är kallt men man massar ändå ut sig till stallet och rider hästana för det MÅSTE göras.....


Viserligen har jag fått lite motivation i och med den nya tävlignsterminen men det känns inte som att det är tillräkligt, ska ha lov nästa vekca, sköööönt:) men är man inte lite galen som ägnar större delen av sitt liv till att träna och tävla hästar som du säkert skulle kunna ha det lika underbart med bara genom att rida och lata dig ute på långa långsamma ridturer? Nej, jag är nog ganska nöjd med hur jag har det om man bortser från skolan men lite får man faktiskt gnälla:) Just nu har jag mer motivation till min egen gymmning och simmning, tycker till och med det är skönt om man gämför med ridturerna i hällande regn:(

   Ja ibland kan man drömma sig tillbaks och tänka vart tog tiden vägen, är det verkligen så länge sedan jag var fantomen på Pysen? Han var nog början på allt vad hette träning och tävling, han var underbar Pysen<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards