Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Bra slut på en bra dag

Av Stina - 29 oktober 2009 18:44

Japp så blev det idag:) är riktigt nöjd med mig själv (om man någonsin kan vara det?) Idag har hästarna fått vinter dojjor med snö sulor och brodd, visserligen dröjer det nog länge inna snön kommer men man vet aldrig;) Upptäckte i att frosten har börjat komma redan under den tid på dagen som jag brukar träna hästarna när jag inte har lov i går, jag gav mig ut på Chimal ca: 17.00 när det hade varit skymning en stund och var inställd på en en mila runda, men när vi kom till vändnings platsen efter 5km tänkte jag att det var lika bra att rida hem. Chimal hade skött sig jätte bra även fast jag inte sett ett skit, och han hade legat på hårdare än vid start så i stället för att rida tillbaks de 5km red vi de andra 2km hem:) Viserligen kan både jag och Chimal vägen som vårann egen ficka men efter att ha upptäckt att Chimal inte ville gå i ett någorlunda lugnt och sansat tempo trotts nerförsbackar och lera som jag vet att det är utan att se den så tog vi grusvägen hem i det tempo han önskade. men vårann 7km tur slutade med ett par skutt som jag inte var med på då jag inte var med och såg i förväg vad han skulle kunna hoppa för och ett tempo på 17,5km/h. Ganska bra för att inte se ett skit;)


Men tillbaks till dagen, bortsett från att ha ägnat förmiddagen åt att stå med Chimal och Ceasar i gången har jag städat lite i sadelkammaren(långt kvar tills den är helt städad), pluggat massor och tillslut så var jag ute på en bra och härlig prommenad i mörkret med Freja:) och den promenixen fick stå för det bra slutet:)


Men jag har inte bara ägnat lovet åt träning och pluggning, utan i måndags så åkte jag och mamma till Askersunds nya ridhus och red dressyr (+ lite hoppning för min del) med Rezy och Chimal, Det gick bra tillslut för oss när hästarna accepterat att vi inte skulle använda det stora ridhuset som rally bana:/ Men Rezy fick återigen tupp juk när hindret åkte fram, men det försvann efter några skutt och hon gick riktigt samlat och fint. Och Chimal var som vanligt rädd för hindret till en börjat men sen tyckte han som vanligt att det var skit kul:)


Jag har även varit och handalt:) inte nått jag brukar göra direkt och jag klarade mig nästan men bara nästan från att handla häst saker, det blev bara en ny beby blå borste åt Chimal och ett par nya beby blå fleece vantar till mig. och så har jag även köpt lite vardaglia saker som: en jacka till vintern, 2par taigts, en kofta, mössa, strumpor,nagel fil, en ny film (En riddares historia, med Heath Ledger) och säkert nått mer jag inte kommer ihåg:)


oj vilket inlägg det blev, kanske borde skriva lite oftare så det inte blir så mycket  på en gång?

  

Freja<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards