Stina Svensson

Alla inlägg under november 2009

Av Stina - 4 november 2009 12:16

Ja det är sant!!!!Snö och det ligger kvar på marken:/ Ja, ja tur att hästarna blev skodda med både brodd och snö sulor på lovet, de är beredda att slåss mot vintern, kylan och isen!!!!!


Idag blir det ingen ridning för mig, stukade foten igår:( så den får vila lite, ridningen blir utbytt mot masa mer plugg:( Men i morgon vill och tänker jag rida oavsett för KM är på lördag och Chimal kan inte stå fram tills dess utan i morgon blire det dressyr, dressyr för hela slanten. Förhoppningsvis utan snö;)


Bild bevis på att det snöar, snö på altanen......Ganska mycket ochså eller hur;)

  



  



Av Stina - 3 november 2009 14:30

Idag hade de flesta av mina klass kompisar + några av de underbaraste vänner du kan tänka dig lunch konsert i skolan, de är ju esteter så det blir så ibland. De var jätte duktiga och hade riktigt bra inlevelse vilket gör det hela lite roligare:) Tyvärr hade jag ju så klart glömt kameran hemma så det blev lite bilder med mobilen så jag vet inte riktigt hur de blev, men ,men. Om jag kommer ihåg att lägga in dem från datorn ska ni få se dem här på bloggen, men som sagt då måste jag ju komma ihåg det ochså:/


Just nu har jag faktiskt slutat och sitter och drar mig för att gå ut till Allèhallen och gymma inne på elevrådsrumemt, det finns fördelar med att vara med i ett elevråd;) Nej men det är ganska skönt att kunna dra sig undan under lediga stunder, lyssna på musik och surfa runt lite:) inte helt ensam eftersom det oftast är någon mer här av de som är med i elevrådsstyrelsen men det är skönt:)


Nej nu ska jag bara kolla några fler saker på intetrnet sen bär det iväg till gymmet och svettandet;)

Av Stina - 1 november 2009 17:22

Idag har jag inte ridit eftersom att Chimal gick ett lite tuffare pass igår och behövde därmed inte ridas:) vilket lämnade min dag år pluggande och sånt jag ville göra. Det blev en promenad med Ceasar efter att min kompis ringt och väkt mig för att berätta att hon om några minuter skulle svänga förbi med sin nya islandshäst, så sedan fick Ceasar följa med så gjorde vi dem sällskap en bit på vägen, sedan har det blivit lite tv tittande, massa pluggande och fixat i stallet så jag kan ta in hästran för natten.


Igår drog jag i varje fall med mamma ut på ett av de hårdare passen hon någonsin ridit på en häst och jag kan ju säga att det tog på henne;) vi tog en mil i nästan bara galopp, vardags mat för Chimal och Rezy men inte för mamma men hon tyckte det var kul, det gick riktigt bra och båda jag och Chimal tyckte det var kul med sällskap:)

  

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards