Stina Svensson

Alla inlägg under december 2009

Av Stina - 12 december 2009 22:05

Ja antagligen i varje fall, så här har jag tänkt:


Vedemaritten 120km**

A9Ritten 120km J/YR-SM Eller 120km**

Simlångsritten 120km** NBM

Och kanske Göingeritten 120km**


Vad tror ni? De andra är det inte bestämt för utan det får vänta yteligare, men om ni vill läsa mer om säsongen, hästarna eller ha koll på när det dyker upp nya saker så kan ni ju alltid gå in på Team Harmonis hemsida.

          


Av Stina - 11 december 2009 10:26

Japp, mamma och Bosse ska bort i helgen:) Det är väldigt skönt att kunna vara ensam hemma och följa mina egna tider, behöver inte bry mig om när de ska äta osv, Tycker om att vara ensam hemma med hund, hästar och katter:)


Uptäckte föresten att det snart är jul, jag har varit så smart så jag har önskat mig pengar. jag har flera saker jag vill ha just nu så då blev det pengar så jag i varje fall kan använda dem till en del av sakerna så får vi se om jag har råd att köpa det andra för mina egna elelr om det får vänta.


Min "lilla" önskelista består av:

*Blå HAF pad

*Ny ridhjälm

*Fendrar till Star Trekk:en

*Beby blå chaps

*Körkort

     

 

Av Stina - 8 december 2009 18:59

Ja det blev det difinitivt, jag var lite orolig för hur Chimal skulle bete sig eftersom gallopen inte alls funkat senaste dagarna men när det väl var dags att bli ensamma i ridhuset och genom föra L:C programmet så var han toppen, inte helt perfect då han var spänd, tittade ut till de andra ibland och väldigt hård i munen. Men som vanligt fick han massor av energi vilket är jätte bra med honom, då man kan jobba ihop honom och han går jätte fint, ser kanske lättare ut an var det är men när han går bra då är det mycket häst att hålla koll på. Men vi slutade på 69% och på en riktitg dressyr tävling är 60% godkänt så det är synd att vi inte har någon dressyr sadel för man blir bra sugen.....


För mamma och Rezy gick det inte lika bra då Rezy hade en dålig dag:( så hon(Rezy) dummade sig en massa på dressyren, bråkade även på framridningen till hoppningen med mig men när vi sedan skulle hoppa gick hon jätte bra. Inte en skymt till vägran utan de dumheterna har on slutat med:D Så nu ska vi nog börja hoppa lite högre än 70cm banor igen:) Vi skulle ha hoppat 70cm men banpersonalen orkade inte höja åt oss så det blev 60:/ och efter det ett skutt på 70cm.

Chimal gick även han jätte bra på 30cm, tänkte hoppa 40cm ochså men han gick så duktigt och drog rally runt för han tyckte det var så kul så det fick räka, går inte så jätte bra att hoppa i star trekken annars skulle vi nog hoppa höre:)


Jätte trevlig dag med både hästarna och alla andra där, det vill vi göra om nästa år:)

(Blev tyvärr inga bra bilder, det var för mörkt i ridhuset)

Av Stina - 5 december 2009 21:17

Ja i morgon blir det upp tidigt för senast kl 9.00 ska vi vara vid Markebäcks gård utanför Askersund, det blir hoppning & dressyr på Chimal, hoppning med Rezy och så kanske hoppning med en till men vi får se....


Så idag blev det en lååång skrittur med Jessica på hennes nya islänning från island och jag på Ceasar, gick jätte bra, Ceasar var pigg och lite busig men skötte sig finemang:) Chimal har gått dressyr programmet idag och det gick ganska okej, paddocken är helt vatten dränkt (vilekt även jag var efter skritturen) men om man bortser från att Chimal hela tidern undvek vattenpölarna gick det bra. Mamma red programmet på Rezy och jag red en sväng i den engelska sadeln på henne bara för att kolla så jag har balans i den tills i morgon, jag har ju trotts allt inte ridit i den sedan i sommras fast då hoppade jag ju 90cm med Rezy och i morgon har jag inte tänkt hoppa högre än 70 så det kommer nog gå bra och om det inte gör det är det inte hela värden....


För att hålla tränings humöret uppe under vintern är det kul med klubbdagar och så tittar jag runt på distansbilder, och så klart filmen från YR-VM som finns på youtube:)

Ta en titt vetja!

http://www.youtube.com/watch?v=eaagnYFoR2A

Av Stina - 3 december 2009 10:44

Hmm, ja man kan ju fundera, i morse på nyheterna sa de att det skulle bli varmare och sämre igen men jag har kompisar som säger att de sett på internett att kylan och det bra vädret ska hålla i sig + snö. Jag tror faktiskt jag hoppas på snön fast jag inte är speciellt förtjust i den, det har varit skönt att det inte varit bäck mörkt på kvällarna nu eftersom månen tittat fram och så tycker jag inte om regnet:(


Men men, idag blir det mer traglande av dressyrprogramm med Chimal och i går blev det gymmning, skulle ha simmat ochså men jag glömde badkläder:( träffade även på Ebba och Viktoria Boberg, jag tror de skulle sola. En annan kör ju på den klassiska vita looken;)  

Av Stina - 2 december 2009 07:45

Ja nu har det blivit lite kyligare så nu är det uppehåll och fri himel, vilket betyder att jag ser bättre när jag rider på kvällarna och det är mörkt:) Med Chimal blev det dressyr programmsträning idag, gick sisådär i början, när han skulle ta vänster galopp tog han höger och vise värsa men till slut gick det riktigt bra och allt gick som det borde gå. Måste jobba lite på halterna bara, sen komemr det ju inte gå någe bra när vi väll ska "tävla" för det gör det alltid när jag rider Chimal så folk ser, men men vad ska man göra åt det han är inte någon uppvsningshäst utan en distanshäst:)


Ceasar och jag skulle därimot ha tagit en tur med Jessica och hennes islänning Dansa men hennes häst var inte broddad än utan blir det i slutet på veckan, så när hon kommit iväg ringde hon och sa att Dansa bara dansade (hi hi) fram på den hala asfalten så hon fick vända hem och jag red ensam, men i helgen när hennes hästar blivit omskodda med brodd och rubbet gör vi ett nytt försök:)

  <3

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards