Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Markebäsksläger

Av Stina - 14 mars 2010 19:28

Den 6-7 mars anordnade Nerikes distansryttare ett litet ridläger på Markebäck, Själva lägret med boende, stall och mat betalade klubben, sedan hade vi tagit dit 2 instruktörer, en som är hoppningsinstruktör och även håller på att utbilda sig till dressyr instruktör och så var mamma som är centrerad ridningsinstruktör nivå 2 där, det man fick betala var de lektioner man red för valfri instruktör.


Jag bestämde mig för att ta med Ceasar på lägret och så följde mamma och Bosse med utan häst, under lördagen red jag först en hopplektion på Ceasar som gick väldigt bra, han fattde inte riktigt grejen med att lyfta på fötterna när det kom en bom men han skötte sig exemplariskt, tog hela tiden rätt gallop och gick jätte fint under hela lektionen, han koncentrerade sig och försökte verkligen att få ihop det med bommar och hinder, mindre lykat dok men jag är super nöjd med att han försökte. Jag själv som inte haft en riktigt hopplektion sedan jag hade Pysen när jag var 15 som jag hoppade 110cm på och tävlade 100cm på som högst upptäckte att jag lakt på mig lite olater så som att inte hålla händer som jag ska men även att jag kommer ihåg en massa och det var riktigt nyttigt och kul med en uppdatering även om det inte blev så mycket hoppning och inte så höga höjder heller som förr:)


Sedan red jag barbacka en sväng i ridhuset på Ceasar vilket även det gick bra, på söndagen skrittade jag först ut en sväng med Sabina på Zinna vilket var jätte trevligt, tack för sällskapet:) Sedan red jag en lektion för mamma och det gick riktigt bra, Ceasar var lite trött i huvudet sedan dagen innan så det blev ett väldigt lätt pass.

Jag och Ceasar under hopplektionen

Barbacka ridning i ridhuset.


Men men, nu är det bara 2 veckor kvar till Rönningeritten 50kmCR med Ceasar, 3 veckor kvar till YR lägret på Nybygget gård som jag tänkt ta med Ceasar på, och sedan 4 veckor till Vedemaritten 120km** med Chimal:)


Börjar bli riktig pirrigt nervös för tävlingssäsongen i år, värre en vanligt:/ Ceasar är ostartat så det är anledningen till nervosetetet inför den tävlingen sen är jag även nervös för Vedema då jag VERKLIGEN vill bli godkänd med Chimal på 120km nu......


Jag ska försöka lägga in lite fler bilder från lägret i fotoalbumet och sedan en liten blandning av vinter bilder när jag orkar, länken finns här på hemsidan ananrs får ni den här: Fotoalbum


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards