Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Vedemaritten 120km** 2010

Av Stina - 17 april 2010 20:33

Ja ni, som jag skrev i inlägget innan det här så vet ni ju att jag återigen åkte ut efter 120km med Chimal men nu ska ni få en lite längre utläggning av Vedemaritten.


Klockan 8 på fredag morgon 9/4 så åkte jag, mamma, Bosse & Chimal iväg mot skåne, på vägen ner lastade vi ur Chimal och rastade en stund sedan kom vi ner till hässleholm ungefär 14.30 Chimal fick bo in sig i sin box och som tur var dök Katarina Munsgård upp med Wivex Girl samtidigt som vi kom, så då fick han sällskap:)Stort grattis till Katarina som vann 120km**) Chimal var lugn och fin i stallet och åt och drack, jag red honom en sväng innan vet. besiktningen. Krånglet som blev när det sedan var dags att besikta orkar jag inte berätta om men tillslut blev vi i varje fall besiktade och klara för starten.


Starten gick 06.30 och jag planerade att rida hela tävlingen i 14km/h, första slingan rullade på bra i det tempo jag ville hålla och bra sällskap, när vi kom in i grind pulsade Chimal ner på ca: 1,5min och hade 60 i puls när vi kom in:) Sedan gav jag mig iväg ut själv på andra slingan eftersom jag pulsade ner snabbare än de andra, halva andra slingan red jag själv och Chimal tyckte inte det var kul..... Sedan kom mitt sällskap ikapp och Chimalblev pigg och glad igen. i andra grind tog det 2 min att pulsa ner, Bosse hörde inte pulse först så det tog lte längre tid än det behövde görs, Chimal pulsade in på 52 i puls:D Ut på 3:e slingan var jag återigen själv och nu var Chimal återigen uttråkad men efter ett tag kom det ikapp några 80km** så då blev det roligt igen, men när vi kom in i 3:e grind så ville inte Chimal pulsa ner, han frös och vi fick pulsa om men efter 15 min hade han fortfarande mellan 60 och 64 i puls, jag bestämde mig för att gå in ändå för nu tänkte jag att antingen åker jag ut eller så komer jag antagligen bryta. Chimal gick igenom besiktningen och även reinspection, efter noggrant överläggande bestämde jag mig för att rida sista slingan väldigt sakta och hoppas på det bästa, Chimal hade ju trotts allt gått igenom.


Sakt och gjort, vi red sista slingan på 10km/h, jag hoppade till och med av och gick i en 3km lång uppförsbacke, men i mål åkte vi ut på en liten hälta på en fram fot. Atagligen blev han stel av att frysa plus att han bara tränat på mjukt underla i vinter och i skåne var det väldigt hårt så min chansning är att han inte riktigt pallade det, Chimal går i varje fall här hemma, pigg och glad. Han brkar en massa med Ceasar och busar massor, så nu mår han fin fint:D


Nästa tävling blir 80km med Chimal för att se över honom så får vi se om det blr någe mer försök på 120km i år eller hur det blir, det kanske blir en paus från de långa sträckorna ett tag v får se, men vi ska göra en koll på 80km innan jag bestämmer mig så får jag se sedan. Var 80km kommer gå vet jag inte än utan det får vi se när Chimal återhämmtat sig ordentligt och så.


Chimal är ivarje fall världens bästa vad som än händer<3

  

Och Viktoria, bilderna från lägret kommer när jag orkar lägga upp dem och det dröjor nog inte så länge;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards