Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Jag är så trött på att känna av mina svagheter.....

Av Stina - 22 oktober 2010 20:49

Idag har inte varit en bra dag, har kännt mig hängig, urusel och svag. Känslan svag har varit med ett bra tag nu, rättare sagt mina svagheters talang att ta död på glädjen väldigt ofta. Försöker hålla mig possitiv och stark men det är svårt, det har inte någonting med hästarna att göra som är helt underbara samtidigt som det helt och hållet kretsar kring dem precis som det en gång kretsat runt fotboll när jag fortfarande höll på med det.


Min största svaghet som äter upp mig innefrån är min vikt och har alltid varit det så länge jag kan minnas, har varit mer eller mindre okej med den. När jag tänker tillbaka på åren som varit så är det när min vikt var som mest perfekt som jag tidigare stört mig mest på den, tills nu..... När jag gick i nian ville jag inget annat än gå ner i vikt då på grund av osäkerhet eftersom alla var smalare än mig, i varje fall de jag omgav mig med. Men när jag nu tänker mig tillbaks till den tiden är det just den där vikten jag vill befinna mig i vilket var 75kg..... Utan sadel, vilket vore perfekt idag eftersom det är 75kg med sadel jag MÅSTE väga på senior tävlingar med vikt gränser men idag väger jag inte det. I vintras gjorde jag värdens rush åt inte något som skulle kunna kallas onyttigt inte ens pasta ett bra tag, och jo jag gick ner 4kg i vikt inte i näheten av det jag vill men en helt okej början.


Sedan blev hästarna dålig vilket ledde till att jag tröst åt, hästarna blev inte bra och på det kom studenten då jag inte hade lust att tänka på vad jag åt eller drack för den delen sedan så blev jag slarvig med ätandet och tränandet under sommaren då hästarna var dåliga..... Kanske inte hela världen men jag som alltid haft mega svårt att gå ner i vikt har däremot en tendens att lägga på mig varenda liten bit jag stoppar i munnen:( Så nu några månader senare tillbaks på den nyttiga tränande vägen.... Tyngre än i våras går INTE ner i vikt..... Suck.


Denna svaghet stör mig någe kopiöst och vore det inte för hästarna skulle jag igentligen inte bry mig för jag är annars självsäker på mig själ nu för tiden men så fort det kommer till hästarna och tävling kan jag inte vara osäkrare eller kunna få dåligt samvete, Jag vill komma över detta och nu jävlar ska det funka. Jag SKA ner i vikt om jag så inte ens ska titta på godis.... Eller glass(som är den stora favoriten)


En till svaghet är mitt piss knä som jag inte kan gör någe åt men det får jag helt enkelt hantera som jag gjort i många år nu, men nu tänker jag strunta i hur mycket det strekar, gör ont eller ger mig smärta kilona ska bort.


Detta gör jag för hästarna och min självkänsla i sadeln inget annat.


Till någe lite roligare, har äntligen hittat en fleecetröja i snygg färg som inte har luva men helvägs dragkedja:)

 

Vad tror ni?

 
 
Ingen bild

Mia

1 november 2010 20:06

Det är modigt att skriva om sina svagheter, sån't som verkar så enkelt för andra, men oövervinnerligt för en själv.

Stina

3 november 2010 13:55

Tack:) Jo det finns nog många som inte ser att gå ner i vikt som ett problem men för mig är det de största som finns tror jag....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards