Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Helge friskförklarad & Tävlingssäsongen 2011!!!

Av Stina - 29 oktober 2010 19:34

Okej vi börjar med Helge, idag var vi inne med honom för att kolla på hans bakben eftersom han fick en spricka i griffelbenet  av en spark i hagen...:( Men nu efter 5 veckors boxvila var allt jätte bra, och vet ni vad han skötte sig jätte bra på ATG trotts att han inte sett utsidan på stallet på 5 vekor:) Han gjorde däremot flera frihets rusningar på eftermiddagen när han fick komma ut i en hage:D Så nu väntar 1 veckas prommenader(egen rekomendation) Sedan sätter vi igång med veteriärens order vilket till att börja med är 2 veckors skritt. När vi ändå var inne passade vi på att titta på Helges framben som han tidigare haft en liten senskada på, allt ser bra ut men på ultraljud syns det att han haft den så vet. säger att om det kommer bli ett problem ska det visa sig tidigt, under vinter träning eller första tävlingen typ och eftersom allt annat med Helge verkar vara så bra anpassat för distans + att han är stor så gör vi ett försök så får vi se hur det går:)


Sedan till Tävlingssäsongen 2011!!!

Tanken är att Helge ska novis kvala nästa år(så han kan gå internationellt 2012) & Chimal ska ha lite roligt och behålla sitt internationella kval på 80km.


Så 2011 kanske kommer se ut så här:

W Helge

16/4 Sämsholmsritten  / 17/4 lovisedalsritten 40kmCR

22/5 A9Ritten 50kmT

9/7 Uppsalaritten 80kmT

6/8 Isabergsritten 80kmT

? 25/9 Dackeritten 80km*CEI ?

Chimal

25/4 Vedemaritten / 5/6 Göingeritten 80km*CEI

2/7 Björkviksritten 80kmT Lag SM

20/8 Billingeritten 80kmT DM för Örebro län

? 25/9 Dackeritten ?


Vad tror ni? Vem som går dacke är inte bestämt än, Chimal kanske måste göra sin 80*CEI om han inte gjort den tidigare, kanske Helge får gå 80*CEI då elelr så kanske Chimal får gå 120km**CEI vem vet? Jag känner i varje fall banan så vi får helt enkelt se vem det passar bäst för:)

Sedan ska jag självklart vara funktionär på vårann egen ritt Sydnärkeritten som i år går på våren, 2 April för att vara exakt so you better come;)


Jo i helgen blir det Halloween fest för min del med maskerad och allt:) Har skrivit klart mitt PM som ska in på måndag.... Känner mig stolt som redan är klar, visserligen har vi även seminariefrågor som ska in tills dess som jag inte gjort än... Men men:/

Nästa helg blir det träningstävling i finnerödja som våran klubb arrangerar, jag ska antagligen rida Helenes Kungen eftersom hon vill att han ska komma ut och hon är inte hemma:) Men det gör jag så gärna, hoppas vi syns där;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards