Stina Svensson

Alla inlägg under oktober 2010

Av Stina - 11 oktober 2010 18:35

Vi börjar med det roligaste vilket är tävlingsterminen!!!!

Som dock inte kommit än men som jag antagligen kommer fått vantarna på i helgen, då är det nämligen arrangörsträff och då kommer jag kunna skriva ner den snart officiella tävlingsterminen och så kan jag publicera den lite senare när den är officiell:D Hoppas den blir så den passar mig det skulle vara helt underbart<3

Jag tänker citera Pia Steisjö eftersom hon formulerade sig så bra på Face Book; "Snart är det julafton för alla distansare i Sverige- tävlingsterminen 2011"


Sedan var det ju även det andra ja, blev simmning idag igen men bara 1km den här gången men i ett lite högre tempo, är nöjd med det och så hade vi ett riktigt knepigt seminarium idag. Var det första för den här delkursen så vi hade även ny seminarie ledare och jag tycker hon är mest skum.... känndes bara veird och fick inte speciellt mycket ordning på det folk sa...:( Not good, enligt mig iaf


Jag har lagt in lite nya bilder i fotoalbumet från sommar och Höst 2010. En liten blandning av deverse ta gärna en titt. Länk = Sommar & Höst 2010



Av Stina - 8 oktober 2010 17:59

Idag blev det först univeristetet i typ 2timmar då vi hade förseminarium, gick alldeles utmärkt fick kanske inte ut jätte mycket inför seminariet på måndag men vi hade kul. Efter det bar det av till Hallsberg igen och höst marken, är inte så mycket för marknader men jag hade ju underbart sällskap i form av Lisa, Hanna & Matilda. Har inte träffat matilda sedan studenten och guuud vad jag saknat henne:) Efter det blev det en tur till simhallen och 2km simmning, känner mig lite mör då jag bara simamt 1km och inte så ofta den senaste tiden men det är ganska skönt med en del ensam tid filosoferande för mig själv;) Nu ska jag titta på senaste avsnittet av Vampire Diaries, sedan dagens enda mål mat (har levt på bananer idag.... Inte bra) Sen kanske jag ska plugga lite om jag orkar annars sjuts det till i morgon och på söndag;) See ya!!!

 

Ian Somerhalder (till höger) var en bra anledning att titta på Lost tills han dog, nu är han med i Vampire Diaries, sikken snygging;)

Av Stina - 7 oktober 2010 15:38

Det finns ingen roligare radio kanal att lyssna på enligt mig, lyssnar på dem på morgonen när jag går till bussen och så lyssnar jag på dem när jag rider ibland:) Låter underligt men är man ensam mitt ute i skogen kan det vara skönt med lite underhållning (skämt och musik) på låg volym i öronen. Älskar även rock kanalen men den går inte att få in på min mobil om jag inte är i örebro:(

---> Music is in my soul<-----

Även om jag inte är nån hejjare på att sjunga;)


Just nu känner jag mig duktig, har precis lagt ner en del tid på att plugga, pratat ett tag med Jessica i telefon och gjort allt med hästarna som måste göras idag, eftersom jag red Chimal i går behöver han inte ridas idag:) Men det kanske blir en ridtur ändå det är ju så underbart att rida min lilla prins<3 Men jag ska plugga mer idag:/   Usch den är på väg...:( (snön alltså) Men hästarna lättar upp dagen....

Av Stina - 6 oktober 2010 21:53

Pust och stön på förra veckan är allt jag tänker säga, satt hela förr, förra helgen med PM:et som lämnades in på måndag, gjorde typ seminariefrågorna dock inte lika noggrant som vanligt till samma dag och sedan var det plugg, plugg, plugg tills torsdag då det var tenta. Den 15:e oktober får jag reda på resultatet på både PM:et och tentan. Värsta som händer är att jag får göra om tentan...:/


Hann inte riktigt med hästarna under den plugg perioden men jag har ju helt enkelt en underbar mamma som sköter stallet när det kör ihop sig för mycket, och hästarna fick lite vila:) Hann i varje fall tömma boxarna och fylla dem med spån istället för halm på fredagen innan jag drog iväg och jobbade några timmar vilket var lite jobbigare än vanligt eftersom jag inte jobbat sedan i  agusti innan jag drog iväg till Rom men det gick bra, jobbar även nu på lördag några timmar:) Chimals rids väldigt lätt med lite jogging för att försöka hålla ner vikten och kanske få honom att tappa lite då han lagt på sig under sommaren:D Själv jobbar jag med typ samma sak, har blivit svårt att hinna med gymmning och simmning samtidigt som knät(mitt alltså) inte klarar av jogging men jag jobbar på det:)


(Och min mänsklighet känner jag av varje dag.....)


Over and out!

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards