Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Inte bloggat på länge...

Av Stina - 21 november 2010 12:50

Nu har det varit dåligt igen men jag har en liten ursäkt.... Först och främst har det varit extremt mycket plugg att göra, den här delkursen är upplagd på ett piss dåligt sätt som tidigare nämt men nu har jag verkligen ett bevis på hur det är.... Sedan har hästarna tagit mycket energi, ingen av dem tränar än då vinterskorna kommer först i morgon (äntligen) så Chimal är smått galen när jag rider honom då han inte fått gått ett riktigt pass sedan, hmmm.... Jo just det i maj på A9 ritten. Helge skrittas tills på tisdag då han ska få trava lite för första gången så han är helt galen när jag rider, han skrittar snällt en stund sedan är det rena rodeon tills vi kommer hem:( Det jobbiga är inte at han stutsar, tacktar och bockar på samma gång för det är jag van vid sedan år tillbaks men han går inte att styra när han är i gång så om du försöker lugna honom kan du lika gärna hamna nere i ett djupt dike så man får helt enkelt hålla ut och försöka styra med skänklarna, men ännu inga olyckor och han kanske blir lugnare när han så småning om får börja träna när han är helt igång satt. Men annars rullar allt på, mamma träningsjobbar heltid så nu är det ännu mer att göra här hemma men det har funkat bra hittills:)

 
 
Ingen bild

sophia

21 november 2010 16:33

oj vilka vildhästar!
vad är det för särskilt med vinterskorna? snösulor eller nåt annat??

Stina

23 november 2010 09:26

ja ibland är de riktigt vilda, eller ja ofta men det gillar jag:) Vore bra om det var lite mer kontrolerbart men det jobbar vi på:) Vinterskorna har 4 brodd och snösulor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards