Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Träning inför tävlingssäsongen 2011

Av Stina - 11 december 2010 09:10

Satt igår och planerade träningen inför säsongen 2011, har inte skrivit in allt på vilka dagar det blir vad, eller jo i 3veckor står det tydligt men efter det har jag ju inge schema än då jag tackade ja till Historia B igår:) Men i varje fall är det ganska skönt att få en översikt på vad som ska göras varje vecka fram till första tävlingen för både Helge och Chimal, förmodat att allt klaffar perfekt vilket det aldrig gör men det brukar i varje fall bli ungefär som jag tänkt mig:) Så planeringen är gjord veckovis fram till April när båda ska tävla, Helges träning är inte vidare hård utan ska fortsätta sättas igång ordentligt, om allt går som det ska får han gallopera nästa vecka:D Då tror jag han blir glad, sedan ska han konditionstränas men inte jätte hårt eftersom han varken ska gå långt eller hårt i början på säsongen utan mycket i träningen handlar om att han ska lära sig. Chimals träning däremot kommer dra igång på riktigt i Januari, just nu går han med tyngder, på asfaltsvägar och normala ridtuer för att börja träna bort extra hullet lite:) känner mig inte jätte stressad med honom heller eftersom han inte SKA prestera förrens i juli men om allt känns bra får han gå som det känns bra på första tävlingen som förhoppningsvis blir Vedemaritten 80km*CEI.


Ska väll sätta mig och göra ett träningsschema av planeringen ochså men så länge står allt i kalendern så jag har koll på när vad ska göras och liknande, funderar själv på att börja åka skidor i vinter.... Har inte gjort det på många år men nu börjar jag bli riktigt sugen och det är ju bra träning, tror faktiskt mitt knä skulle kunna klara det:D Men jag måste hitta ett par skidor först:D


Ska försöka bli bättre på uppdateringarna:) Men jag lovar inget.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards