Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Mer!

Av Stina - 19 december 2010 19:46

Jag kör lite på samma tema som i förra inlägget då det inte finns någe nytt om hästarna... Själv har jag varit på Marieberg idag och handlat alla julklappar så nu är det klart:) Sen har jag så klart tittat på Finalen i handbolls EM där Sverige tog silver:D Woho!!! Och då inte ridit, en nyhet jag har från mitt liv är att jag fick godkänt på PM:et från delkurs 3, hämtade det häromdagen så det var skönt, väntar med spänning på resultatet från hemtentan som inte känndes bra:( I morgon blir det ridning av både Helge och Chimal, Helge ska få ut och springa i den mån han nu får gallopera och Chimal ska gå ett dressyr pass. Själv ska jag förbereda mig inför sista passet på universitetet på tisdag då det är seminarie på mordern tid från mellankrigstiden fram till typ 90talet, sedan är det stor PM skrivning över jul och nyår där jag ska skriva om Israel-Palestina konflikten och jag ser faktiskt fram emot det. Sen ska man väll förbereda sig inför vårterminen med historia B.


Men tillbaks till förra inläggets tema, kör på med lite mer vill ha saker som mycke av det bara kommer bli saker som jag skulle vilja ha men man kan ju alltid drömma:) Idag har jag som vanligt varit inne på distansritt.nu som är favohemsidan ever:) Älskar alla grejor Mia har och hon är underbar att handla av.... Kom ihåg det om ni ska köpa distans prylar någon gång, Mia är super!

   

Först är det en förslutningsbar ficka att ha viktiga papper i som vore perfekt för diverse, har funderat på se om jag har några liknande kvar sedan Rom, sånna där som man tar på flyplatserna till visa saker:) Sen är det ett träns med diverse borttagbara delar, ett lila till Helge skulle sita fint men så länge får han helt enkelt ha Miros gammla, det är mörkblått men funkar alldeles utmärkt:D Sedan är det fendrar till Chimals sadel som jag skulle vilja ha men de kostar så förbaskat mycket och det funkar ju utmärkt att rida med bilbälten i 12mil så de duger;) Efter det skulle jag vilja ha ett par till EZ-ride stigbyglar med bra stötdämpning till Helges sadel eftersom han fortfarande går med den mindre varianten och jag vill ha mer yta till fötterna. Svarta så klart.

       

Jag vill även ha en till sadeljordslop, bra att ha:) och ett par tyglar till Helge, de lila så klart;) Vill inte ha plast till honom utan i nylon då jag tycker de är smidigare och Helge är så känslig i munnen även när han har damp så jag tror inte man behöver lika bra grepp som på de tyglarna Chimal har. Kom precis på att jag kanske skulle fota hästarna och faktiskt visa vad jag har för utrustning... Vet i varje fall att jag har en trogen läsare som kommenterar, vilket jag är väldigt glad över:D 


Nej nu ska jag tvätta bort sminket och sedan greja lite och efter det blir det till att krypa till kojs:) (Föresten det har jag glömt säga, Chimal har fått en ny grej, eller jag rättare sagt, fick en julklapp i förskott som direkt gick till Chimal, ett nytt vintertäcke med avtagbar hals på!!! Både jag och Chimal är jätte nöjda, han verkligen njuter av den totala värmen;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards