Stina Svensson

Alla inlägg under september 2012

Av Stina - 25 september 2012 08:30

Ska snart åka in till Universitet för att träffa min studiegrupp och jobba på vår gruppupgift vi har, sen ska jag kanske gå på en allmän föreläsning om hur man skriver ett vetenskapligt PM, tror det skulle kunna vara bra att gå på den, kan ju vara nått nyttigt att höra där. Shoppingrundan i går blev i varje fall lyckad och jag fick massor med saker inköpta. Till Chimal blev det en väska från hööks som man förvarar lindor i, så nu kan jga få lite ordning på dem. Köpte benreflexer med ludd på, hans har blivit väldigt gamla och slitna så ett par nya var ganska nödvändiga. 2st "magplator" till täckesgjordarna för att hålla ihop dem och sedan lite hästgodis, köpte även 2st saltstenar och bvit till alla hästarna. Blev även en massa vanliga kläder inköpta, lite smycken m.m Nej nu ska jag snart åka så nu måste jag sluta skriva.

     

"syskon" kärlek<3

Av Stina - 24 september 2012 09:00

Sitter på universitet och pluggar, har åkt in tidigt för att få lite plugg gjort. Börjar inte förens strax efter 10 igentligen, skriver föresten från mobilen för första gången så jag lägger inte upp nån bild nu.

har suttit här sen 8 och ska sitta till typ 10 då vi har studiegrupp till 12. Sen är det lunch och efter det föreläsning mellan 1 och3. Efter det ska jag till Marieberg och handla lite så ingen ridning idag men kanske lite inhandling av häst grejor!:)

Av Stina - 23 september 2012 19:16

Var och tittade på VRKS dressyr KM en stund idag, så peppad och inspirerad åkte jag hem och tänkte ta mig an ett dressyrpass på Chimal. Kan ju inte påstå att han gick toppen i vår vattenhala gräspaddok..... Nej ska faktiskt ta tag i dressyren igen, han har gått mycket bättre så nu ska vi ta tag i den igen. Ska nog försöka komma iväg till ridhus en gång i veckan, har bra nära hemma och det är ju bara att låna mammas bil och transport så kan jag ju åka själv med Chimal. Då kan jag ju även passa på att last träna honom lite.


Men under dressyren gick i varje fall gallopombytena bättre än någonsin, de gick faktiskt toppen skulle jag påstå och bara ett bocksprång blev det under passaet så det var en framgång. Lite seg känndes han dock så måste få upp energin på honom igen, han har varit mycket energiskare under dressyren förr så måste hitta tillbaks till det. Har även hunnit med att plugga lite idag och varit ute och gå. I morgon blir det universitet för hela slanten och sedan en schopingrunda på marieberg efteråt om jag orkar och hinner.


Finns inga nya bilder från dressyr med Chimal så jag bjuder på lite gamla, ska be mamma ta lite bilder nån dag!

 

     

Tror alla bilder är från hösten 2010 men är inte helt säker.

Av Stina - 22 september 2012 16:48

Blev possitivt överaskad när lönebeskedet kom, trodde inte det skulle bli så mycket lön för agusti månad men jag hade glömt semester ersättningen. Blev i varje fall en rejäl lön så nu ska det shoppas lite, behöver käder och lite annat. Har varit ute på Chimal runt stora näggestorp igen och gud vad han är pigg, han tror han kan springa hur lågnt som helst och hur fort som helst. Det där med att vara en pensionerad distanshäst är inget som finns i hans värld. Sitter och läser folkhälsohistorik just nu, examinationen på det kommer bli ett arbete vi gjort i vår studiegrupp som sedan blir delad till redovisnings tillfället så då blir vi 4 i taget som pratar om det vi gjort. Jag kommer vara grymt nervös när det är dags men min studiegrupp är toppen och vi har fått 1945 och framåt så en bra tidsperiod måste jag få säga, blir sista utvecklingen till dagens samhälle helt enkelt.


Pluggar i varje fall på för allt jag är värd här hemma, ska sitta en stund till sedan ska jag ut och gå en sväng. Har faktiskt tagit paus tidigare då jag var upp till Chimal en sväng och mockade och fixade mat till puttarna. Ska föresten försöka börja på mitt PM som vi gör gämsides med folkhälsohistorian, PM:et är om hälsobegrepp och teorier.....


Bjuder på lite bilder från vintern 2010/2011

 

Lek i hagen, från vänster: Reyziann, Chimal, Kungen, W Helge

    

Precis framme vid superbacken där det ska tränas lite med Chimal

 

 


Skrittar igång innan arbetet ska börja


Av Stina - 17 september 2012 19:28

Updaterar inte direkt nått då det inte händer så mycket på hästfronten, Chimal motioneras på, just nu lite små sur då han sätter päls. Han är väldigt kitlig i vanliga fall och nu blir det värre så det är ju inte så kul men inget att göra nått åt. Jag har gått ner från heltidsvikariat på miljöteamet till timmanställd som de kan ringa till om nån blir sjuk då jag börjat plugga på heltid igen. Jag har börjat en tre årig utbildning på hälsoutvecklarprogrammet! Så nu är jag student på örebro universitet igen och har desutom flyttat hem till min pappa. anledningen till det är att jag inte hade råd med lägenheten och hästen på studiebidrag och studielån och göra sig av med Chimal kommer aldrig komma på tal.


Så har idag lämnat in mitt första PM för kursen folkhälsovetenskap så nu hoppas jag på att det går bra! Tänkte slänga med lite bilder från mobilen när jag ändå passade på att uppdatera lite:)


 

Satte mig ner hos Chimal i hagen en dag, då kom han och stallde sig som om han vakade över mig, stod där i ungefär 30min<3

   

Ibland tror jag du är för underbar för att vara sann!

 

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards