Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Shoppingdag!

Av Stina - 30 oktober 2012 21:44

I form av IKEA m.m tillsammans med pappa och Viktor(bror). Har inhandlat lite diverse men ingen ridvinterjacka vilket jag verkligen behöver så är tyvärr fortfarande på jakt efter en, några förslag? Har i varje fall inhandlat grejer till mitt rum, Chimal, bilen och lite annat smått och gott, dock inga kläder eller liknande då jag antagligen ska på shoppingrunda med Rebecca nästa vecka. Efter att all handling var klar och jag hade ätit drog jag upp till stallet för ridning + mockning, hästarna fick stå inne inatt så var tvungen att mocka efter Chimal och Kungen, kan säga att Kungen är en riktig gris. Chimals box var som vanligt inte så tillrörd förutom att en del av maten låg utspridd i boxen, han har en tendens att gräva i sin hö hög och äta i mitten av den, översta lagret läger han i boxen blandat med spånet och det som ligger mot boxgolvet äter han inte för det har ju legat direkt mot golvet. Han är lite bortskämd och fin i kanten min häst, suck! Får nog ta och hänga upp hans hönät han hade i boxen förra vintern för att inte kunna skita ner så mycket.


Red i varje fall Chimal idag och kan säga att han gått upp lite i vikt, yes! Ridningen gick bra om man bortser från min lilla miss i utrustning, red med det nya tränset idag, red alltså ut i engelsk sadel, ingen martingal och vanligt träns bett, inte smart..... Chimal har inte travat på typ två veckor så förutom att hans steg var otroligt piggt och luftigt kan man ju säga att galloppen var allt annat än rolig, den var hoppig, bockig och han försökte slänga av mig ett antal gånger när jag desperat höll ett fast tag om tyglarna i vetskapen om att han vid första bästa chans skulle köra upp huvudet och sticka! Vid dessa tillfällen kommer jag (försent) ihåg varför han ska ha martingal och pessoabett eller hackamore i skogen. Chimal tror envist att han fortfarande är en tävlingshäst, undra hur många år det kommer ta innan han inser att han inte är det. Han var i varje fall nöjd efter ridturen och jag överlevde efter att varit påväg av ett par gånger. Kanske skulle rida barbacka nästa gång;)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards