Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Inte alltid som man tänkt sig

Av Stina - 1 november 2012 20:48

Är intressant när man kommer till stallet (igår) och bestämt sig för vad dem ena hästen (Kungen) ska göra och inte bestämt sig för vad den andra ska göra (Chimal). Chimal hade jag funderingar på lite olika saker att göra med, funderade på att löslongera honom men ångrade mig fram och tillbaks innan jag kom till stallet, Kungen skulle gå ett markarbetspass men så blev det inte. Chimal fick sig en löslongering, inte jätte lyckad då det var geggigt och halt i paddoken men han travade fint runt och lyssnade bra, Kungen fick inte ett markarbets pass, mamma fråga om jag ville rida ut en sväng i stället och dyker det upp ridsällskap tackar man ju inte nej, eller hur? Så det blev en skrittsväng med mamma/Niccan som sällskap på Kungen, Kungen har stått sedan KM (2dagar) så nu var han pigg och glad, taktade på med några små pigg rusningar genom kroppen men skötte sig trotts allt bra.


Dagen har varit en sämre en kan man säga, har ingen lust att skriva så mycket om det men kan säga att det börja med att alarmet inte ringde. Min mobil hade helt enkelt damp i morse så det var ju tur att jag inte skulle vara på universitet förrens typ 12, den lärarledde gruppträffen för den här veckan var helt enkelt en katastrof och hemma var det inte heller så toppen när jag kom hem. Hann precis byta kläder när jag kommit hem innan mamma ringde och sa att jag var tvungen att komma upp till stallet pronto. Chimal hade damp i hagen och bara for runt som en galning medans de andra hästarna bara tittade på honom, mamma visste inte vad som var fel och Chimal bara for över stenhällar och djup lera. Så in i bilen igen och upp till stallet. Chimal hade precis tagit en paus från sitt rusande i hagen när jag kom, mamma sa att han farit runt så att hon inte ville/våga försöka fånga honom. Så jag gick och hämta honom, tog av täcket för att se så det satt som det skulle, kolla över honom efter skador men inget tack och lov. Slängde på honom en kedja och gick en sväng med honom, han var väldigt pigg, tittig och for lite men annars lugnt så jag kunde ställa ut honom igen, undra vad han for runt så för? Kan vara så att han har överskotts energi, rider honom regelbundet men han har nog aldrig varit så pass lite tränad under så här lång tid (sedan i våras) sen han flytta hit så han börjar väll bli lite frustrerad. Men vad gör man med en häst som är understimilerad men du vågar inte rida den hårdare med rädsla för att frambenet inte ska klara det? Hemma igen blev det inte direkt bättre nyheter men det orkar jag inte skriva om. Kort sakt en pissig dag!


I morgon på förmiddagen ska jag slänga upp hö på höskullen med Bosse sen ska hästarna ridas och så ska jag plugga. Blir hemma på kvällen, ska dock iväg på inflyttnings fest på lördag kväll hos min bror, världens bästa Lisa ska antagligen med då hon är hemma i helgen, hon kan antagligen muntra upp humöret på mig hon är ju trotts allt världens bästa Lisa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards