Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Hästar, hagfix och massor med bilder!

Av Stina - 12 maj 2013 17:23

Helgen har för min del ägnats åt att fixa sommarhagar och tid med hästarna. I sommarhagarna har vi bytt dåliga stolpar, satt upp tråd som gått av och trillat ner under vintern och sett till så det är ström i alla staket. Nu har vi i varje fall fixat två utav tre hagar och den tredje är det inte mycket som ska fixas i för det har vi kollat! Hästarna har även fått börja gå ute på grönt gräs någon timme om dagen nu för att sakta vänja in sig på gräs istället för hösilage, i morse när vi släppte ut dem filmade jag även lite, det var knappast jätte mycket fart i dem men lite i varje fall.


Förutom hagarna har jag ju även ägnat lite tid åt hästarna, i går (lördag) så hade jag och Chimal en riktig mysdag med över en timmes borstning plus att jag med hjälp av torrschampoo gav mig på hans man och svans med målet att få dem lite mindre gula, lite bättre blev det men en dusch skulle inte sitta fel för hans del. Idag red jag Chimal för första gången på en vecka då han varit lite hård i en muskel på ena bakbenet. Vi har under veckan ägnat åt oss prommenader och massage. Jag red i varje fall barbacka för mamma en stund så vi kunde få hjälp med att allt är rakt och så, hittade lite saker att jobba på så nu ska sitsen tränas på en sits balansboll och det ska stretchas! Kungen fick även han lite ridning i paddoken av mig idag, Helene har ridit honom i veckan så det var väldigt kul att rida honom för första gången på en vecka, kan säga att han var på ett väldigt piggt och bråkigt humör men efter en del tjafs så lyckades vi med både skritt, trav och höger och vänster gallopfattningar från skritt! Nu ska jag skriva på ett arbete jag och Rickie ska redovisa på fredag!


     

Chimal efter försöket att få man och svans lite renare!

   

På promenix med världens bästa kille!

            Efter att jag varit och hjälpt farmor i trädgården i fredags blev det även en kort sväng på kumlamarken som resulterade i slushis och munkar!               Har desutom hunnit med att sortera lite bland mina/Chimals saker, var en sarlig blandning av läder utrstning, distans utrustning och diverse annat. Och det här är bara en del av alla grejer. Sen är det även en miljon schabrak och täcken, och det är bara mina saker i sadelkammaren!   

Lite saker till Star Trekk sadeln som inte används längre, två par olika tunnare paneler till sadeln (har de tjockaste på) och ett smalare framvalv som inte använts på ett par år!

   

TIPS!

Om sadeln inte vill ligga still mot det ni har under, lägg en bit "antiglid nät" (sånt man har under mattor) mellan så ligger det still. Har det mellan Chimals sadel och HAF paden, det ligger alltid still!



  Dagens utsläpp utav hästarna till sommarhagen!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards