Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Slut på helgen

Av Stina - 20 maj 2013 12:46

Ja då var det slut på plugglugnet som varit i helgen, som varit riktigt bra desutom. I fredags hade vi examinerande poster seminarium på ett litet arbete vi gjort 2-3 personer tillsammans, det var bara på 2 poäng så inte direkt stort. Vi har haft en och en halv vecka på oss att förbereda oss, faktan och få en poster upptryckt. Jag ska ta kort på den någon dag så ni får se den. Om det finns någon som har vägarna förbi Örebro Universitet kan ni titta på den där för hela klassens postrar finns på övervåningen i Prisma entren. Våran handlar om vad Läkare Utan Gränser gör mot HIV och AIDS i Sydafrika. Allt gick i varje fall bra och jag har redan fått in de två godkända poängen.


Sen blev det födelsedagsfirande hemma hos mamma som jag fick pesentkort på hööks av. Det har än så länge resulterat i ett par nya oskodda ridbyxor vilket var välbehövligt. På lördagen blev det stallet ett par timmar som ni redan vet, GP speedway mellan 7 och steax efter 9, gick inge bra för varken svenskarna där jag hejjer på Antonio Lindbäck eller Emil Sayfodinov som jag även hejar på (båda kör för indianerna i sveriges elitserien). Eller tja man kan väl inte säga att det gick dåligt för Sayfodinov, han körde fram till final heatet in flest poäng under kvällen, vann  alla förutom ett heat där han kom tvåa, men i finalheatet så körde han in i tejpen (tjuvstartade) vilket innebar att han blev utesluten. Sen blev det i varje fall Euroviosion vilket jag måste säga var väldigt bra arangerat. Igår blev det mer firande av mig efter stallet hemma hos pappa då även farmor var med. Jag fick pengar, två nya säsonger av Lost på DVD (säsong 4 & 5) och så är det en bok påväg till mig som inte hunnit komma än. Och inte vilken bok som helst heller utan den nya och sista Southern Vampire Stories boken! Har inte varit sugen på att fira mer än med familjen den här födelsedagen då min farfar nyss dött och ja, man kan ju knappast säga att jag varit speciellt sugen på att fra födelsedag över lag på grund av det. Det blev det såklart hockey på kvällen där det resulterade i VM Guld för Sverige ochså!


Nu ska jag återgå till pluggandet och planerandet inför opponeringarna på torsdag. Jag avskyr opponering!

Och jag vet att jag är en riktig vampyr nörd som älskar både The Vampire Diaries, True Blood och böckerna serien är baserade på, men jag är en STOLT NÖRD! (Men jag är absolut inget twilight fan) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards