Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Bra dag & man blir ju ganska glad!

Av Stina - 17 december 2013 19:23

Dagen har blivit riktigt bra måste jag få säga, jag började med att komma ur sängen tidigt och bege mig iväg till universitetet för att arbeta på litteraturstudien och förbereda mig inför det examinerande seminariet på gruppuppgiften i morgon. Vid klockan 11 när jag, Sofia och Rickie bestämt att vi skulle träffas hade jag hunnit låna en massa böcker till litteraturstudien, kollat igenom vad i dem jag kommer kunna använda mig utav och läst alla andra gruppers arbeten och skrivit diskussionsfrågor till dem för i morgon. Efter det när de andra kommit fixade vi får p presetation och bestämde vem som ska säga vad under den halvtimme vi ska fylla med intressant prat...... Ja vi får se hur det går men vi blev i varje fall klara. Efter det har vi haft gruppträff med våran lärare, gått igenom hur arbetet går med studien och vilka frågetecken som finns.


Efter det var skoldagen slut. Men inte begav jag mig hem inte, nej då blev det julklapps shopping. Jag har lyckats att på två timmar köpa varenda julklapp som jag ska inhandla iår, det är inte dåligt det. De är visserligeen inte inslagna än men det hinner jag med på torsdag eftersom jag inte är hemma i morgon. Då blir det nämligen seminarium på förmiddagen, häng hos Irma på eftermiddagen och klassfest hos Kalle på kvällen. Det ska bli riktigt kul! Så ja en bra dag som jag trotts att jag är trött mår riktigt bra av, dessutom har jag ändrat bakgrund på datorn.


 

Jag kan inte bli annat än glad varje gång jag ser det där strålande leendet på Aidan Turner! Inte nog med att han lyckats sätta ordet snygg på en av Tolkiens dvärjar i The Hobbit, nej tack vare honom har jag nu upptäckt en ny tv serie, visst den kanske inte är någon prisvinnare men jag gillar den verkligen! Being Human är det jag tittar på för en tid framöver.


Om ni föresten vill ha tips på något kul/snyggt/intressant att titta på kolla då in Dean O´Gormans hemsida med de otroligt fina bilder han tar: www.deanogorman.com Även han spelar dvärj i The hobbit men han är även fotograf och tar helt otroliga bilder.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards