Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

Utvärdering vecka 9

Av Stina - 2 mars 2014 15:45

Ja vecka 9 blev definitivt inte som tänkt men så är det ibland.


Måndag:

Planen var en förmiddag på skolan, simma på vägen hem och kanske rida ut en sväng på Chimal. De blev som planerat förutom att jag inte red Chimal. Var i skolan mellan 8 och 13. Vi satt på en 4timmars föreläsning och det var segt kan ag säga, intressant men segt. Efter det blev det 1km simning i hallsberg, sen åkte jag hem och plugga. Alltså ingen ridning på Chimal.

Tisdag:

Jag pluggade hemifrån, Kungen vilade och Chimal gick ett lätt lösjobb. Tanken var ett dressyrpass men jag kände att vi efter ett par veckor med vila och bara skritt behövde hitta tillbaks lite till varandra. Så det blev barbacka och repgrimma istället för Chimal. Nästan som planerat.

Onsdag:

Planerna var en skogstur på Chimal, vilket det blev i sällskap med mamma. För Kungen var dressyr planerad och det blev det.

Torsdag:

Tanken var vila för Chimal och backträning för Kungen. Jag var på universitetet på förmiddagen och bestämde mig även för att Kungen fick stå över dagens pass då han gått väldigt hårt att tag, tyckte därför han behövde en extra dags vila istället för ännu ett hårt pass. Inte visste jag att de kommande två veckorna skulle bli relativt lugna för honom då...

Fredag:

Kungen vilade som planerat, Chimal fick komma ut i skogen i sällskap med mamma på Niccan och jag åkte och simma.

Lördag:

Idag var det dressyr för båda killarna planerat och det blev det med.

Söndag:

Chimal hade vila och Kungen skulle gå 30km, så blev det ju inte. Istället 7km, nu barfota fram och två lugnare veckor framför sig tills hovslagaren kommer.


Förra veckan blev mer eller midre som planerad, inte den här veckan dock. Det innebär inte att jag är besviken på den, endast på att det inte blev några 30km men det är inte så mycket att göra åt. De andra ändringarna som gjordes var beslut från min sida och de är jag nöjd med! Nu har visserligen de kommande två veckornas planering fått ändras för Kungen men det är inte heller så mycket vi kan göra något åt. Jag gör det bästa av det och tränar mer på annat han behöver.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards