Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 8 juli 2014

Att rida rakt

Av Stina - 8 juli 2014 09:15

Confession time! För distansryttare är det otrolit viktigt att sitta rakt och jag har alltid jobbat hårt på precis det eftersom Chimal gärna skjuter mig åt höger. Jag har alltid haft svårt för att sitta rakt i skritt, i trav och galopp går det mycket bättre. Anledningen till det här inlägget är för att jag funderar på om jag tappat lite, sjukt jobbigt att erkänna speciellt när min mamma är instruktör... Men Evelinn tog en bild när vi var ute och red på mig och Chimal utan att jag visste om det och på den ser jag fan inte ut att sitta rakt...
  

Det tycker i varje fall inte jag, det kan visserligen vara en ögonblicksbild, Chimals svans är på sned och Chimal har ländtäcke vilket gör det svårare att bedömma. Men det gör inte mig mindre orolig och faktum kvarstår, jag ser ut att sitta snett på bilden. Nu jäklar ska jag jobba på detta och få det att fungera igen. Jag vill inte behöva oroa mig för att jag sitter snett. Det är ett misstag och problem jag inte har råd med och inte tänker acceptera hos mig själv!

 

Hittade ingen bra bild på mig själv när jag sits tränat så det blev en bild på Sanna ifrån ett ridläger när vi håller på med sitsträning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards