Stina Svensson

Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Barbacka dressyr

Av Stina - 18 juli 2014 16:02

Jag bestämde mig för att göra dagens dressyrpass barbacka. Även om Chimal gått bra den sista tiden och lyssnat på ökningar/minskningar och igåg och avsaktningar tycker jag inte vi har fått till samlingarna så som jag vill. Därför valde jag att rida barbacka, för om jag inte lyckas samla ihop Chimal ordentligt så känner jag det tydligt när jag inte har sadel. Och nog var det bra, han var lite seg i skritten men så fort jag började jobba med övergångar mellan skritt och trav känndes han sjukt fin. Jag bestämde mig för att idag skulle övergångarna bli bra, jag var noggran med halv halterna och jobbade verkligen ihop honom innan jag bad om trav, om han tappade samlingen minsta lilla började vi om istället för att han fick börja trava. Det ledde till att hela passet blev bra då jag var super noggran med avsaktningarna med och självklart med galoppfattningarna med. Inte en enda gång på passet tappade jag balansen, jag satt stadigt och kunde till fullo koncentrera mig på ridningen och Chimal som gick helt underbart. Tror aldrig vi har gjort ett så bra barbacka pass. Han tog de trav "ökningar" (de är inte speciellt bra) vi gjorde suveränt, han behöll bärigheten och klev på jätte bra. Även avsaktningarna från galopp till trav blev riktigt bra. De kan bli mycket bättre men i vanliga fall brukar jag tappa balansen lite grann i varenda avsaktning men inte i dag, idag tappade jag den inte en enda gång. Det kändes sjukt bra, jag som var oroligt att jag skulle tappat lite av barbacka ridningen eftersom det var länge sedan jag red dressyr barbacka, men icke!

Känns bra att jag ridit Chimal så han blev svettig i sadel läget även om vi inte hade någon sadel på, istället blev han svettig efter mig och jag blev blöt i rumpan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 5 augusti 2015 19:51


Så, jag har inte varit här på en evighet, jag trivs super bra med den nya bloggen och det är skönt att börjat om på ett nytt ställe. Men jag tänkte jag skulle titta in här lite snabbt och se om det fortfarande är någon som är inne här ibland. Hör och...

Av Stina - 11 juni 2015 10:35


Som ni säkert märkt uppdaterar jag knappt här längre. Det beror mestadels på att den här bloggen från börjat var en ren hästblogg där allt jag skrev bara var kring hästarna. Sen har jag mer och mer gått i från det efter att jag slutade tävla. Därför ...

Av Stina - 4 juni 2015 13:36


Igår var det examensmingel på fakultetsklubben med vi elever som tar examen idag, gamla elever, våra nuvarande lärare, gamla lärare, anställda på institutionen och andra relevanta personer inom folkhälsoområdet. Anledningen till det var för att progr...

Av Stina - 1 juni 2015 16:18


Idag är det första juni, första dagen på den första sommarmånaden. Vad är inte bättre än att påbörja denna sommarmånad med att skicka in sitt absolut sista arbete på min treåriga utbildning? Jag har precis skickat in det, 7 sidor om jämlik hälsa är n...

Av Stina - 1 juni 2015 09:04

Den här veckan får börja med en låt från en av mina absoluta favoritartister, Ed Sheeran. Jag älskar i princip allt han gör, de låtar han skriver och släpper själv samt de låtar han skriver till andra artister. Han har bland annat skrivit en del musi...

Presentation


Jag är en 23årig student som bloggar om hästar och livet. Jag har under flera år varit aktiv och tävlande inom ridsportsgrenen distansridning. Följ mig i min vardag med hästar och universitetsplugg!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards